محتوای ویدئویی خودِ خودِ ترنده

به گزارش بانیما، در حالی که این روزها با استفاده از گوشی های هوشمند و بدون احتیاج به ابزارهای تخصصی ساخت فیلم هم می توان محتوای ویدئویی جذاب فراوری کرد. با وجود اینکه بیشتر مردم در ساخت محتوای ویدئویی درگیر تکنولوژی می شوند، حقیقت این است که ابزارهای فراوری، اهمیت کمتری نسبت به ایده و اجرا دارند. شما با استفاده از یک تیم بازاریابی کوچک و بدون تجهیزات حرفه ای می توانید ایده های خیره کننده خود را خلق کنید.

محتوای ویدئویی خودِ خودِ ترنده

محتوای ویدئویی در سال های اخیر بیش از دیگر فرم های فراوریمحتوا مطرح شده است. این محتواهای ویدئویی به بخشی اساسی از برندینگ در رسانه های اجتماعی تبدیل شدند و براساس تحقیقات سایت رندرفورست(Renderforest) ، محتوای ویدئویی در رسانه های اجتماعی 1200 درصد بیشتر از متن و تصاویر به اشتراک گذاشته می شوند.

90 درصد از بینندگان محتواهای ویدئویی معتقدند که با توجه به محتوای فراوریشده تصمیم می گیرند آیا محصولی را خریداری یا از خرید آن صرف نظر نمایند. بیشتر تیم های استارتاپی که فاقد امکانات تخصصی فراوری فیلم هستند، نسبت به فراوری محتواهای ویدئویی اظهار نگرانی می نمایند.

فراوری ویدئو با گوشی های هوشمند

در حالی که این روزها با استفاده از گوشی های هوشمند و بدون احتیاج به ابزارهای تخصصی ساخت فیلم هم می توان محتوای ویدئویی جذاب فراوری کرد. با وجود اینکه بیشتر مردم در ساخت محتوای ویدئویی درگیر تکنولوژی می شوند، حقیقت این است که ابزارهای فراوری، اهمیت کمتری نسبت به ایده و اجرا دارند. شما با استفاده از یک تیم بازاریابی کوچک و بدون تجهیزات حرفه ای می توانید ایده های خیره نماینده خود را خلق کنید.

برای بسیاری از کسانی که محتوای ویدئویی جدید فراوری می نمایند، ممکن است حتی ایده اولیه با ایده های موضوع می تواند ترسناک به نظر برسد، اما نگران نباشید، زمانی که شما محتواهایی را در وبلاگ خود فراوری و منتشر نموده اید، می توانید از همان مطالب ایده بگیرید و محتوای ویدئویی بسازید. به محبوب ترین پست های خود نگاه کنید تا ایده ای بهتر برای مخاطبان تان بسازید.

در ادامه بخوانید :

45 ایده برای فراوری محتوای سایت

4 تیر 98 3,480

توجه به پست های وبلاگتان همچون یک نقشه راه به شما یاری می نماید سلیقه مخاطب را آنالیز کنید. بعضی سایت های اینترنتی و ابزارهای دیجیتالی این امکان را برای شما فراهم می نمایند تا محتوای سایت خود را آنالیز کنید.

با آنالیز داستان ها و ویدئوهای قبلی خود، می توانید قدم های بعدی را بهتر بردارید. پیشنهاد سرنا رایان(Serena Ryan) بازیگر انگلیسی برای فراوری محتوای ویدئویی در شبکه های اجتماعی ساخت فیلم هایی است که به تبلیغات و بازاریابی یاری می نماید.

این بازیگر و اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی به مجله کارآفرین گفته است: باید جامعه هدف مشخصی داشته باشیم و با آگاهی از برند، ایجاد روابط و ویدئوهایی فراوری کنیم که به کمپین تبلیغاتی و فروش مان یاری کند.

با توجه به اهدافی که دارید، بهترین محتوای ویدئویی را در حدود یک یا 2دقیقه فراوری کنید

شما می توانید ویدئوهای شبکه های اجتماعی خود را تنها با استفاده از گوشی هوشمندتان فیلمبرداری کنید، اما برای رسیدن به نتایج مناسب بهتر است از تجهیزات مناسب بهره ببرید. به عنوان مثال، با بهره گیری از یک سه پایه محکم می توانید گوشی هوشمند خود را ثابت نگه دارید تا از پخش صدا و تصاویر لرزان اجتناب کنید.

نورپردازی در محتوای ویدئویی ارزشمند است و کیفیت تصویر را به طور چشمگیری بهبود می بخشد. زمانی که نورپردازی محتوای ویدئویی شما درست اجرا شده باشد، ویرایش ویدئو نیز آسان تر می گردد.

برای ایجاد محتوای ویدئویی مناسب شبکه های اجتماعی احتیاجی به خرید تجهیزات گران قیمت ندارید. حتی لازم نیست متخصص ویرایش فیلم باشید یا افراد حرفه ای را استخدام کنید

استفاده از نور طبیعی در فراوری محتوای ویدئویی بهترین گزینه است. سعی کنید از سایه های شدید یا نور خورشید درخشان دوری کنید. اگر در مقابل دوربین صحبت می کنید، نورپردازی را طوری تنظیم کنید تا نور به صورت شما بتابد.

هنگامی که می خواهید محتوای ویدئویی فراوری کنید، به محل فیلمبرداری توجه داشته باشید. انتخاب یک مکان مناسب می تواند تفاوت چشمگیری ایجاد کند. پس حواستان باشد چه لوکیشنی را برای تصویربرداری انتخاب می کنید.

اگر در حال فیلمبرداری از یک محصول هستید، بهتر است از پس زمینه های شلوغ دوری کنید. اگر قرار است در مقابل دوربین صحبت کنید، فاصله خود را با میکروفن دوربین حفظ و در صورت امکان از میکروفن هایی بهره ببرید که کمترین نویز را ایجاد می نمایند.

با برنامه های ویرایش آشتی کنیم

زمانی که شما محتوای ویدئویی خود را فراوری کردید و فیلمبرداری تمام شد، باید ویدئوی فراوریی تان را ویرایش کنید. بسیاری از عکاسان و فراورینمایندگان محتوای ویدئویی اعتقادی به ویرایش و کار با اپلیکیشن های ویرایش ندارند.

در حالی که با ویرایش می توانید کار خود را بهتر و مخاطبان بیشتری را جذب کنید. خوشبختانه امروز ویرایش دیگر به متخصصان فراوری فیلم و تدوینگران محدود نمی گردد. با گسترش تلفن های هوشمند و فراوری ابزارهای ویرایش محتوا در تلفن های همراه، فراوری محتوا جنبه ای عمومی یافته است.

به همین خاطر هم فراوری نمایندگان محتواهای ویدئویی می توانند با استفاده از تلفن همراه خود فیلم بگیرند و آن را ویرایش نمایند. برنامه های یاریی ویدئو، عموما رایگان هستند و می توان به راحتی از آنها استفاده کرد. در مجموع این اپلیکیشن ها مترقی هستند و الگوهای کاربری آسانی را ارائه می نمایند.

در این نرم افزارها می توان محتواها را ویرایش و فیلترهای مخصوصی را روی آنها پیاده کرد. پلتفرم های مختلف رسانه اجتماعی، فرمت های مخصوص به خود را دارند به همین دلیل استفاده از برنامه های ویرایش اهمیت پیدا می نماید؛ چرا که هر پلتفرمی اندازه های تصویر متفاوتی دارد و حدبیشتر طول فیلم های آنها با یکدیگر فرق دارد.

در ادامه بخوانید :

قالب محتوا : صفر تا صد فراوری محتوا - 2

3 آبان 97 2,602

فراوری محتوا : صفر تا صد فراوری محتوا - 1

23 مهر 97 2,630

به عنوان مثال، حدبیشتر طول فیلم های اینستاگرام 60 ثانیه و قاب آن یک مربع 1×1 است، در حالی که می توانید در فیس بوک ویدئویی به مدت 120 دقیقه را ارسال کنید. البته ویدئوهای طولانی مدت در هیچ پلتفرمی توصیه نمی گردد.

فرمت ها در پلتفرم های اجتماعی ساده به نظر می رسند اما همین فرمت ها اگر به درستی استفاده نشوند، کوشش های بازاریابی شما را از بین می برند. برای ایجاد محتوای ویدئویی مناسب شبکه های اجتماعی احتیاجی به خرید تجهیزات گران قیمت ندارید. حتی لازم نیست متخصص ویرایش فیلم باشید یا افراد حرفه ای را استخدام کنید.

با دنبال کردن این روش ها و بهره گیری از منابعی که به راحتی در اختیار شما قرار دارند، می توانید محتوای عالی و پویایی را با کمترین بودجه فراوری کنید.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7736

به "محتوای ویدئویی خودِ خودِ ترنده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محتوای ویدئویی خودِ خودِ ترنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید