متولد شدن اولین کودک دارای نقص مادرزادی به علت ابتلا به ویروس زیکا در کانادا

به گزارش بانیما، کانادا از اولین مورد نقص مادرزادی به علت ابتلا به ویروس زیکا در یک کودک تازه متولد شده در این کشور اطلاع داد.

متولد شدن اولین کودک دارای نقص مادرزادی به علت ابتلا به ویروس زیکا در کانادا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، کانادا از اولین مورد نقص مادرزادی به علت ابتلا به ویروس زیکا در یک کودک تازه متولد شده در این کشور اطلاع داد.

وزارت بهداشت کانادا گفت: این کودک با علائم ناهنجاری شدیدِ عصبیِ مادرزادی مرتبط با ویروس زیکا متولد شده است.

سازمان بهداشت دنیای در گزارش هفتگی خود گفته است مادرِ این نوزاد پیشتر به کشورهایی که در آن زیکا شایع است، سفر نموده بود. سازمان بهداشت دنیای در عین حال تعیین نکرد او در کجا به این ویروس مبتلا شده است.

سازمان بهداشت دنیای بعلاوه گفت تا 21 مرداد (11 اگوست) در مجموع 205 مورد ابتلا به ویروس زیکا در کانادا تایید شده است. بیشتر مبتلایان در پی سفر به این ویروس مبتلا شده اند. این گزارش اضافه نمود 13 زن باردار در کانادا به این ویروس آلوده هستند.

ویروس زیکا در سال 1947 در جنگل زیکا در اوگاندا شناسایی شد. تا به امروز ابتلا به این ویروس در بیش از 30 کشور دنیا گزارش شده است.

این ویروس با عارضه مادرزادی میکروسفالی یا همان کوچکی جمجمه در نوزادان در ارتباط است.

سازمان بهداشت دنیای مستقر در ژنو گفت ویروس زیکا به شکل انفجار گونه ای در حال توسعه است و ممکن است میلیون ها نفر در قاره امریکا را مبتلا کند.

این بیماری در بیشتر موارد بدون علامت است یا علائم خفیفی همانند تب خفیف، سردرد، درد مفاصل، التهاب و قرمزی چشم و لکه های پوستی را به همراه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 15 آذر 1400 بروزرسانی: 15 آذر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 18127

به "متولد شدن اولین کودک دارای نقص مادرزادی به علت ابتلا به ویروس زیکا در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متولد شدن اولین کودک دارای نقص مادرزادی به علت ابتلا به ویروس زیکا در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید