حقایقی شگفت انگیز درباره کانادا

به گزارش بانیما، کانادا کشوری بسیار شگفت انگیز است. این کشور عظیم ترین صادرنماینده محصولات غذایی عجیب است، یکی از بخش های این کشور در ماه مه پر از مار می گردد و مردم کمی در مقایسه با دیگر نقاط دنیا در آن زندگی می نمایند. این مقاله به طور دقیق به حقایق شگفت انگیز کشور کانادا می پردازد.

حقایقی شگفت انگیز درباره کانادا

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

ریشه نام کاناد

نام کانادا از واژه کاناتا (kanata)، متعلق به قبایل بومی منطقه، گرفته شده است. کاناتا معنی دهکده یا محل استقرار را می دهد. گردشگر فرانسوی، ژاک کارتیه (Jacques Cartier)، در سال 1535 در حال سفر با گروهی از جوانان بومی بود. آن ها برای توصیف استاداکونا (Stadacona)، دهکده ای در کبک امروزی، از این واژه استفاده می کردند. کارتیه سپس از واژه کانادا برای توصیف تمامی مناطق اطراف استفاده کرد. در سال 1547، کانادا بر روی نقشه ها آمد و نام آن به سرزمینی در شمال رودخانه سنت لارنس (St. Lawrence) اطلاق شد.

بابانوئل کانادایی است

وزیر مهاجرت کانادا در سال 2012 گفت که بابانوئل درواقع شهروند کاناداست. او دلیل این گفته خود را لباس های قرمز و سفیدرنگ بابانوئل گفت؛ لباس هایی که رنگ ملی کانادا محسوب می شوند. بچه ها امروزه نامه های خود را به آدرس کانادا - کد پستی H0H 0H0 - قطب شمال برای بابانوئل ارسال می نمایند.

پارک های ملی کانادا عظیم تر از بعضی کشورها هستند

پارک ملی وود بوفالو (Wood Buffalo) که در شمال شرقی آلبرتا و نورث وِست (Northwest) جنوبی واقع شده، عظیم ترین پارک ملی کشور به مساحت 44807 کیلومترمربع است و دومین پارک ملی عظیم دنیا به شمار می آید. این پارک به عنوان زیستگاهی برای گاومیش های کوهان دار ساخته شده و عظیم تر از کشورهایی چون دانمارک ، سوئیس و هلند است.

کانادا، کشوری خالی از سکنه

تقریباً 90 درصد از کانادا خالی از سکنه است. در مقام مقایسه، کانادا نسبت به ایالات متحده چندان عظیم تر نیست، اما تنها 11 درصد از جمعیت آمریکا را دارد. از این جمعیت، 90 درصد آن ها در محدوده 500 کیلومتری مرز با آمریکا زندگی می نمایند. کانادا همچنین خانه عظیم ترین جزیره غیرمسکونی دنیا است؛ جزیره دِوون (Devon) در خلیج بافین (Baffin).

کانادایی ها عاشق غذای آماده هستند

مردم به شوخی می گویند که غذاهای آماده باید به عنوان غذای ملی کانادا معرفی شوند، زیرا از مجموع فروش 7 میلیون بسته غذای آماده در طول هفته در سراسر دنیا، 1.7 میلیون بسته آن به کانادا تعلق دارد. ماکارونی های آماده در بسته های آبی رنگ و پنیرهای بسته بندی شده در ایالت کبک آماده می شوند. پنیر و شیر کانادایی ماده اصلی در تهیه این خوراکی ها است. کانادایی ها بیش از هر کشور دیگری غذای آماده مصرف می نمایند. مصرف شهروندان این کشور در مقایسه با ایالات متحده 55 درصد بیشتر است.

طولانی ترین خط ساحلی از آن کاناداست

کانادا همچنین طولانی ترین خط ساحلی دنیا را دارد. طول این خط ساحلی 202 هزار و 80 کیلومتر است. عظیم ترین منطقه آبی دنیا نیز به کانادا تعلق دارد. تقریباً 4.5 سال طول می کشد تا با پای پیاده، بدون توقف و استراحت، بتوان کشور کانادا را دور زد.

کانادا طولانی ترین مرز غیرنظامی دنیا را دارد

طولانی ترین مرز غیرنظامی دنیا بین کانادا و ایالات متحده قرار گرفته است. این مرز 8891 کیلومتر طول داشته و تنها حریم بین آلاسکا و کانادا 2475 کیلومتر است. مرز میان استنستید (Stanstead) در کبک و دربی لاین (Derby Line) در ورمونت (Vermont) منحصربه فرد است، زیرا کتابخانه محلی موجود در این منطقه بین کانادا و آمریکا ساخته شده و به شهروندان هر دو کشور خدمات ارائه می دهد.

کانادا، پایتخت خرس قطبی است

چرچیل در مانیتوبای شمالی پایتخت خرس قطبی در دنیا محسوب می گردد. تقریباً 15500 قلاده از 25000 قلاده خرس قطبی در دنیا، به خاطر دسترسی این منطقه به خلیج منجمدِ هادسون (Hudson)، در چرچیل زندگی می نمایند. آن ها زمستان خود را در این خلیج می گذرانند. چرچیل همچنین تنها منطقه در دنیا است که یک زندان خرس قطبی دارد و گاهی اوقات جمعیت خرس های قطبی بیشتر از مردم عادی می گردد. ساکنان اندکی که در این منطقه زندگی می نمایند درهای خانه ها و خودروهای خود را به منظور فرار مردم از دست خرس های قطبی و پناه دریافت در جایی امن باز می گذارند.

کانادا مقام اول فراوری شربت افرا را دارد

71 درصد از فراوری شربت چوب افرا متعلق به کانادا است که البته عجیب نیست؛ اما موضوع شگفت انگیز این است که کبک به تنهایی وظیفه فراوری 91 درصد از این محصول را به عهده دارد. همچنین 80 درصد از صادرات عدس سبز در دنیا در اختیار کانادا است و استان ساسکاچِوان (Saskatchewan) نود و پنج درصد از این محصول را فراوری می نمایند.

مانیتوبای کانادا قلمرو مارهاست

اگرچه بیشتر مردم تصور می نمایند که استرالیا پایتخت مارها در دنیا است، اما مانیتوبا (Manitoba) درواقع عظیم ترین تراکم جمعیتی مارها در دنیا را دارد. در ماه مه حدود 70000 مار در استان پرِیری (Prairie) از خواب زمستانی بیدار می شوند. مارهای موسوم به کِش کنار-قرمز پرجمعیت ترین نژاد مارها در این منطقه هستند.

شهر کبک در این موارد اولین است

استحکامات شهر کبک که در سال 1695 ساخته شده اند، تقریباً 4.6 کیلومتر طول دارند. کبک نه تنها یگانه شهر دیواردار در شمال مکزیک لقب می گیرد، بلکه اولین شهر در آمریکای شمالی نیز محسوب می گردد که تبدیل به محوطه ثبت شده در میراث دنیای یونسکو شده است.

کانادا در هر زمان پذیرای ورود یوفوهاست

کانادا اولین کشوری در دنیا است که دارای یک سکوی فرود مخصوص برای یوفوها (UFO) است. این سکو که در شهر آلبرتا واقع شده، بیش از 50 سال قدمت دارد. حتی پل هِلیِر (Paul Hellyer)، وزیر وقت دفاع کانادا هم در مراسم رونمایی از این سکو شرکت کرد. این سازه بتنی بیش از 130 تن وزن دارد و در آن یک کپسول زمان (کپسولی که در آن چیزهایی قرار گرفته است که آیندگان در سال های آینده می توانند آن را باز نمایند) دیده می گردد که قرار است در سال 2067 باز گردد.

در کانادا برای عذرخواهی قانون وضع شده است

کانادایی ها به خاطر ادب خود شهرت فراوانی دارد؛ اما آن ها به قدری از کلمه متأسفم استفاده می نمایند که در سال 2009 یک قانون مربوط به عذرخواهی به تصویب مجلس رسید و به موجب آن عمل عذرخواهی در دادگاه را ناپسند گفت؛ بنابراین یک عذرخواهی به معنی ابراز همدردی یا پشیمانی است و نه پذیرش اشتباه یا تقصیرِ مرتبط با گفتار یا رفتار.

منبع: گردشبان
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 30 آذر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13078

به "حقایقی شگفت انگیز درباره کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی شگفت انگیز درباره کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید