ماهواره ها هوای پاک ایتالیا را نشان می دهند

به گزارش بانیما، ماهواره ها افت قابل توجه آلودگی هوا در ایتالیا را نشان می دهند که پس از کاهش رفت و آمدها و فعالیت های صنعتی ایجاد شده است.

ماهواره ها هوای پاک ایتالیا را نشان می دهند

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، ماهواره ها افت قابل توجه آلودگی هوا در ایتالیا را نشان می دهند که پس از کاهش رفت و آمدها و فعالیت های صنعتی ایجاد شده است.

میزان انتشار دی اکسید نیتروژن در ماه مارس در شمال ایتالیا کاهش یافت؛ این تصاویر توسط ماهواره ESA Copernicus Sentinel-5 تهیه شده است.

ماهواره سنتینل (Sentinel)، پوشش دهی و ارائه اطلاعات بیشتر در راستای برنامه محیط زیستی کوپرنیک اتحادیه اروپاست.

ناسا نیز طی تحقیقات و آنالیز هایی دریافته که انتشار گازهای گلخانه ای و گاز نیتروژن دی اکسید در ایتالیا کاهش یافته است.

آژانس فضایی اروپا یک انیمیشن را به اشتراک گذاشته که نشان دهنده تغییر قابل توجه در میزان آلودگی ایتالیا بین ژانویه و مارس است.

نخست وزیر ایتالیا که در کوشش برای کاهش شیوع بیماری کووید 19 است، رفت و آمدها را محدود نموده از مردم خواسته تا به وسیله دورکاری به فعالیت های خود بپردازند.

ابزاری که آژانس فضایی اروپا با استفاده از آن به تهیه این تصاویر پرداخته، Tropomi نام دارد و می تواند میزان گازهای دی اکسید نیتروژن، اوزون،فرمالدئید،دی اکسید گوگرد، متان، مونوکسید کربن و آئروسل ها را اندازه گیری کند.

ایتالیا مدارس، رستوران ها، کافه ها ، موزه ها، اجتماعات گسترده و سایر مکان ها را تعطیل نموده و همه اینها باعث کاهش تعداد آلاینده ها شد.

مقامات ایتالیا روز دوشنبه 16 مارس، 26 اسفند گزارش دادند که در کمتر از 24 ساعت 349 نفر در این کشور در اثر ابتلا به بیماری کووید 19 جان خود را از دست داده اند و به این ترتیب تعداد موارد مرگ در اثر این بیماری در ایتالیا به بیش از 2100 نفر رسیده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8201

به "ماهواره ها هوای پاک ایتالیا را نشان می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماهواره ها هوای پاک ایتالیا را نشان می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید