مارول برترین قسمت داستان شخصیت مرد آهنی را نادیده گرفته است

به گزارش بانیما، استودیوی مارول بر اساس دلایلی برترین قسمت داستان شخصیت مرد آهنی را با بازی رابرت داونی جونیور در فیلم انتقام جویان: سرانجام بازی به فراموشی سپرده است.

مارول برترین قسمت داستان شخصیت مرد آهنی را نادیده گرفته است

قهرمان افتتاح کننده دنیای سینمایی مارول، داستان ماجراجویی خود را به شکلی تکان دهنده سال 2019 با فیلمی در خصوص گروهی از ابرقهرمانان تکمیل کرد. انتقام جویان: انتها بازی، داستانی متقاعدکننده برای تونی استارک رقم زد که در نهایت، منجر به قربانی شدن و مرگ او در راه شکست دادن تانوس (با نقش آفرینی جاش برولین) شد.

در حالی که داستان مرد آهنی در دنیای سینمایی مارول با تراژدی به انتها رسید، استودیوی مارول اطمینان داد که انتها تمامی روایت ها و داستان ها را به هم پیوند بزند. انتقام جویان: انتها بازی، به تونی استارک اجازه داد تا با پدرش هاوارد استارک (با نقش آفرینی جان اسلاتری) به یاری ماموریت سفر در زمان، آشتی کند.

او بعلاوه توانست مشکلاتش را با استیو راجرز که در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی، ایجاد شده بود حل نماید. اما بدون شک مهم ترین کاری که تونی توانست در این فیلم انجام دهد تمرکز روی زندگی شخصی اش بود. او از زمان تبدیل شدن به مرد آهنی، آن قدر درگیر حفظ امنیت دنیا بود که زمانی برای تمرکز روی خود یا خانواده اش نداشت.

بنابراین وقتی که ثانوس در فیلم انتقام جویان: جنگ بی نهایت پیروز شد، مرد آهنی بالاخره فرصتی برای وقت گذراندن با خانواده اش پیدا کرد. با گذشت 5 سال از بشکن نابودکننده تایتانی دیوانه به نام تانوس، او با پپر پاتز ازدواج کرد و آنها صاحب دختری به نام مورگان شدند. فیلم انتقام جویان: انتها بازی نتوانست زمان چندانی را به آنالیز شخصیت تونی به عنوان یک پدر اختصاص دهد، اما در همان لحظات کوتاهی که او در نقش پدر روی صفحه نمایش ظاهر شد، تعیین بود که در انجام وظایف پدری خود عالی است.

متاسفانه این جنبه ای از داستان و زندگی شخصی تونی است که اغلب حتی به وسیله استودیوی مارول هم نادیده گرفته می گردد. در واقع سال جاری در پست هایی که روز پدر در شبکه های اجتماعی منتشر شد، تونی در فهرست پدران مشهور دنیای سینمایی مارول به چشم نمی خورد. چیزی که این موضوع را بدتر می نماید این است که نام ثانوس، پدری سواستفاده گر با رفتارهای سمی در این فهرست وجود داشت.

در حالی که انتقام جویان: انتها بازی، به مخاطب فرصت کشف کامل رابطه تونی و مورگان را نداد، او قبلا با چندین شخصیت در دنیای سینمایی مارول روابط پدرانه داشت. اساسا تونی به عنوان خالق و پدر هوش مصنوعی جارویس و ویژن محسوب می گردد. در همین حال او با شخصیت های نبیولا و پیتر پارکر نقش برجسته تری به عنوان یک سرپرست داشت. جالب اینجاست که به نظر می رسید شخصیت تونی برای پدر بودن مناسب نباشد. او رابطه سخت و پر فراز و نشیبی با پدرش داشت و به فردی خودمحور معروف بود. تونی از این جنبه شخصیت خود به خوبی مطلع بود و به همین علت در قبول کردن وظیفه مربی گری و آموزش پیتر پارکر تردید داشت. با این حال او در این نقش عالی ظاهر شد. مرد عنکبوتی از او الگو گرفت و نبیولا توانست یک تجربه پدرانه عالی با او داشته باشد.

اختراعات و ابداعات مختلف تونی بخشی جدایی ناپذیر از میراٍث او هستند. تاثیر او در دنیای سینمایی مارول، به لطف رابطه ای که با همراهان و هم عصرانش ایجاد کرد، چیزی فراتر از فداکاری اش در فیلم انتقام جویان: انتها بازی است. نقش پدرانه او در روابطش با مورگان، مرد عنکبوتی، نبیولا و ویژن را نباید به راحتی نادیده گرفت و فراموش کرد.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مرداد 1401 بروزرسانی: 1 مرداد 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 20423

به "مارول برترین قسمت داستان شخصیت مرد آهنی را نادیده گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مارول برترین قسمت داستان شخصیت مرد آهنی را نادیده گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید