عواقب منفی و وخیم کرونا بر اقتصاد هنر

به گزارش بانیما، خبرنگاران/اردبیل رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: کرونا بر اقتصاد هنر کشور و استان تأثیر منفی، عمیق و جدی گذاشته است.

عواقب منفی و وخیم کرونا بر اقتصاد هنر

امیر رجبی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: جبران خسارات وارد بر عرصه هنر زمان بر است و در چنین شرایطی وظیفه نهادهای دولتی حمایت از اقشار آسیب دیده است که به دلیل شرایط کشور و نبود امکانات اقتصادی چنین کاری سخت است.

وی افزود: هرچند بعضی وام یا یاری های محدود اقتصادی به هنرمندان پرداخت شده است اما این یاری ها دردی از دوای عمیق دوا نمی نماید.

رجبی با بیان اینکه همه رشته های هنری به یک اندازه از شیوع ویروس کرونا متأثر نشده اند، افزود: بعضی رشته های هنری مثل صنعت سینما، تئاتر، موسیقی و هنرهایی که مستلزم حضور افراد است، شدیداً آسیب دیده اند اما بعضی رشته های هنری مثل ادبیات یا هنرهای تجسمی آسیب کمتری دیده اند زیرا آنها کار تولیدی خود را ادامه می دهند و به وسیله سایت ها و شبکه های اجتماعی آثار خود را می فروشند اما شب شعرها، نمایشگاه های حضوری و گالری ها تعطیل شده اند و از این لحاظ آسیب دیده اند.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل با بیان اینکه کرونا بر بعضی رشته های هنری و جامعه هنرمندان عواقب منفی و وخیمی داشته است، توضیح داد: اقتصاد هنر قبل از کرونا هم به آن معنا پویا نبود که ادعا کنیم در این زمینه کاهش چشم گیری داشته است زیرا حالت مطلوبی نداشت و باید این مسئله آسیب شناسی گردد.

به باور رجبی، کرونا از طرف دیگر جامعه را به سمت کشف فضاهای جدید سوق داده است و خود را با دستاوردهای دنیای مدرن و تکنولوژی وفق داده و از آن برای فروش محصولات هنری و مواردی ازاین دست استفاده می کنیم که ظرفیت خوبی دارد و اگر بستر را کشف و درست استفاده کنیم، می تواند تأثیرات مثبت بر فروش آثار و ارتباط بین هنرمندان و جامعه هدف داشته باشد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل با بیان اینکه در سبد خرید کالای عمومی و مصرف عمومی مردم جای هنر و هنرمند مغفول واقع شده است، اضافه نمود: در مورد خرید آثار هنری استقبال عمومی خیلی کم است، هرچند در بعضی رشته ها استقبال مردم خوب و در بعضی رشته ها استقبال در حد فاجعه است.

این مسئول با اشاره به اینکه اقتصاد هنر حتی بدون کرونا، در کل کشور دچار مشکل است، ادامه داد: در اردبیل هم اقتصاد هنر از شرایط کشوری تبعیت می نماید و باید برای جلب توجه مردم به مقوله هنر فرهنگ سازی گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13831

به "عواقب منفی و وخیم کرونا بر اقتصاد هنر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عواقب منفی و وخیم کرونا بر اقتصاد هنر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید