عوارض احتمالی تزریق واکسن کرونا به بچه ها چیست؟

به گزارش بانیما، یک متخصص بیماری های بچه ها و نوزادان با تاکید بر اهمیت تزریق واکسن کرونا به همه گروه های سنی اعلام شده جهت جلوگیری از انتقال بیماری، گفت: بچه ها پس از تزریق واکسن به جز واکنش های موضعی محل تزریق یا سردرد و بی حالی، واکنش خاص دیگری نداشتند.

عوارض احتمالی تزریق واکسن کرونا به بچه ها چیست؟

به گزارش ایسنا، سمیه بقیعی درباره واکسیناسیون کرونا در بچه ها گفت: باید به والدین حق بدهیم که در این زمینه نگران باشند، اما این اطمینان را به آن ها می دهیم که سیستم بهداشتی نگرانی و دقت بیشتری دارد.

او تاکید نمود: واکسیناسیون در بچه ها 5 تا 12 ساله در ایالات متحده از اکتبر 2021 مجوز گرفت و در کشور چین نیز با واکسن سینوفارم انجام شد. بعلاوه در امارات و کشور های دیگری مثل کلمبیا و کامبوج هم صورت گرفته است.

وی اضافه نمود: طی این مدت تعداد زیادی از بچه ها واکسینه شدند و خوشبختانه به جز واکنش های موضعی محل تزریق یا سردرد و بی حالی واکنش خاص دیگری نداشتند؛ بنابراین در خصوص تزریق واکسن کرونا به بچه ها جای نگرانی وجود ندارد.

بنابراعلام وزارت بهداشت، او ادامه داد: این که از انتقال بیماری کووید19 جلوگیری کنیم، بسیار مهم است؛ بویژه آنکه در پیک ششم با سویه امیکرون، مقدار درگیری بچه ها بالا بوده است.

منبع: فرارو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 19399

به "عوارض احتمالی تزریق واکسن کرونا به بچه ها چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عوارض احتمالی تزریق واکسن کرونا به بچه ها چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید