علوم انسانی پیشتاز ثبت انتها نامه در سال تحصیلی گذشته

به گزارش بانیما، خبرگزاری خبرنگاران- برپایه گزارش عملکرد تبصره 9 قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی در سال تحصیلی 1399-1398، گروه علوم انسانی پیشتاز ثبت پارسا (خاتمه نامه و رساله) بود.

علوم انسانی پیشتاز ثبت انتها نامه در سال تحصیلی گذشته

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، 436 دانشگاه، پژوهشگاه، و مؤسسه آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی در سال تحصیلی 1398-1399، عضو سامانه ملی ثیت پارسا و پیشنهاده هستند.

بر پایه تبصرة نُه قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیة آثار علمی مصوبِ 31 مرداد 1396 مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی این قانون، مصوبِ 23 مرداد 1398 هیئت وزیران؛ همه دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مؤسسه های آموزش عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی باید تمام متن خاتمه نامه ها و رساله های (پارسا) دانشجویان تحصیلات تکمیلی خود را که طبقه بندی ندارند، در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک)، همانندجویی و تمام متن پیشنهاده ها، خاتمه نامه ها، و رساله های خود را ثبت نمایند.

ثبت پارسا و پیشنهاده در سامانه ثبت در نشانی SABT.IRANDOC.AC.IR و رایگان انجام می گردد. در این سامانه، دانشجویان پس از تصویب پیشنهاده، داده ها و تمام متن آن ها را درون دهی و شناسه ره گیری دریافت می نمایند. پارسا نیز پس از درون دهی داده ها و بارگذاری فایل تمام متن و تأیید ایرانداک، آماده آنالیز مؤسسه می گردد. با پذیرش مؤسسه، فرایند ثبت به خاتمه می رسد.

در سال تحصیلی 1398-1399، روی هم 436 مؤسسه، نزدیک به 56 هزار پارسا (49 هزار خاتمه نامه و نزدیک به 7 هزار رساله) و 360 مؤسسه، بیش از 40 هزار پیشنهاده (36 هزار خاتمه نامه و چهار هزار رساله) در سامانه ثبت نموده اند.

گروه آموزشی علوم انسانی با نزدیک به 27 هزار پارسا و بیش از 17 هزار پیشنهاده، بیشترین شمار ثبت را در سال تحصیلی 1398-1399، به خود اختصاص داده است. پس از آن به ترتیب گروه آموزشی فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاورزی، هنر، علوم پزشکی و دامپزشکی قرار دارند.

ریز گزارش ثبت خاتمه نامه ها، رساله ها، و پیشنهاده ها در سال تحصیلی 1398-1399 به زودی در نشانی irandoc.ac.ir/about/report در دسترس قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12593

به "علوم انسانی پیشتاز ثبت انتها نامه در سال تحصیلی گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علوم انسانی پیشتاز ثبت انتها نامه در سال تحصیلی گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید