عدم استرداد دهباشی به آمریکا براساس مقررات داخلی استرالیا صورت گرفت

به گزارش بانیما، دادستان کل استرالیا، عدم استرداد دانشجوی بازداشتی ایران در دانشگاه کوئینزلند به آمریکا را در چارچوب مقررات داخلی استرالیا و اختیارات اعطا شده به وی برشمرد.

عدم استرداد دهباشی به آمریکا براساس مقررات داخلی استرالیا صورت گرفت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی آزادی رضا دهباشی کیوی دانشجوی ایرانی در دانشگاه کوئینزلند استرالیا که سپتامبر سال گذشته (شهریور ماه 1397) (حدود 13 ماه) به اتهام بی اساس ارسال تجهیزات نظامی آمریکا به ایران بازداشت شده بود، کریستین پورتر دادستان کل استرالیا تأکید کرد که عدم استرداد دهباشی به آمریکا طبق قوانین و مقررات داخلی استرالیا بوده است.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، پورتر قبل از آزادی دهباشی در بیانیه ای اعلام نموده بود: تحت هر شرایطی در این پرونده خاص رضا دهباشی نباید مسترد گردد.

این مقام استرالیایی در ادامه بیانیه خود تأکید کرد: تصمیم من مطابق با مقررات فرایند حقوقی داخلی استرالیا اتخاذ شده است و کاملاً با اختیاراتی که طبق قانون ما به دادستانی کل مشترک المنافع اعطاء شده است، مطابقت دارد.

اظهارات این مقام استرالیایی در حالی مطرح شده است که روز گذشته، اخباری منتشر شد مبنی بر آنکه دهباشی کیوی که در مقطع دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل بود با کوشش های دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران و سفارتخانه ایران در کانبرا آزاد شد. (جزئیات بیشتر)

از طرف دیگر، ماریس پین وزیر خارجه استرالیا نیز روز گذشته اظهار داشت که 2 شهروند از سه شهروند این کشور که در ایران بازداشت بوده اند، آزاد شده اند.(جزئیات بیشتر)

با اینحال، طبق این گزارش، پورتر هیچ اشاره ای به اینکه آیا این دو پرونده و آزادی شهروندان استرالیایی با آزادی دانشجوی ایرانی ارتباط داشته است، نکرد.

وی در این خصوص گفت: دولت استرالیا در مورد جزئیات پشت پرده رسیدگی به این پرونده های خاص اظهارنظر نمی کنیم و در حالیکه به واسطه ملیت آقای کیوی، بعضی برآورد هایی درباره این موضوع می نمایند و مطابق با رویه گذشته، من قصد اظهارنظر بیشتر درباره جزئیات خاص این پرونده ندارم.

م

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5444

به "عدم استرداد دهباشی به آمریکا براساس مقررات داخلی استرالیا صورت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم استرداد دهباشی به آمریکا براساس مقررات داخلی استرالیا صورت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید