عاقبت لیگ برتر فوتبال؛ کدام گزینه را می پسندید؟

به گزارش بانیما، حالا نه فقط ایران بلکه لیگ های معتبر جهان هم با این شرایط دست و پنجه نرم می نمایند. از جمله تیم لیورپول که هوادارانش بعد از یک انتظار سی ساله در حال فتح لیگ به مقتدرانه ترین شکل ممکن بودند.

عاقبت لیگ برتر فوتبال؛ کدام گزینه را می پسندید؟

خبرنگاران؛ احسان محمدی- لیگ برتر فوتبال به دلیل شیوع بیماری کرونا تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاده است. گرچه حسن روحانی رئیس جمهور خبر از گذر ایران از قله این بیماری را داد و طبق این سخن باید در روزهای آینده شاهد کاهش تعداد مبتلایان تازه باشیم و احتمال برگزاری مسابقات باشیم اما طرفداران فوتبال هم مثل بازیکنان و مربیان هنوز هم نمی دانند این لیگ به انتها می رسد یا نه؟

البته اصطلاح کلیشه ای کجای دنیا هم دیگر کاربرد ندارد. پیش از این وقتی اتفاقی در فوتبال ایران رخ می داد کسانی می گفتند کجای دنیا این اتفاق می افته که در کشور ما می افته؟! حتی یکی از دلایل عدم حضور سپاهان در ملاقات خانگی مقابل پرسپولیس از سوی طرفداران تیم اصفهانی هم این بود: کجای دنیا ممکن است تیم هایی که شانس قهرمانی دارند، بدون تماشاگر روبروی هم بایستند؟ این سوال البته خیلی زود جواب پیدا کرد: یوونتوس- اینترمیلان!

حالا نه فقط ایران بلکه لیگ های معتبر دنیا هم با این شرایط دست و پنجه نرم می نمایند. از جمله تیم لیورپول که طرفدارانش بعد از یک انتظار سی ساله در حال فتح لیگ به مقتدرانه ترین شکل ممکن بودند. یک رکورد تاریخی. آنها یک بازی تا قهرمانی فاصله داشتند اما همه چیز متوقف شد.

در اسپانیا و ایتالیا هم تیم های مدعی و طرفداران هنوز نمی دانند باید چکار نمایند؟ گرچه سازمان لیگ و اتحادیه فوتبال در هر کشوری ممکن است یک تصمیم متفاوت بگیرد اما برای نخستین بار در دنیا، همه انگار دارند از روی دست هم تقلب می نمایند. گزینه های پیشنهادی که در رسانه های داخلی و خارجی مطرح شده است:

1- اتمام لیگ. معرفی تیم اول به عنوان قهرمان و سقوط تیم های پائین جدول.

2- اتمام لیگ. معرفی تیم اول به عنوان قهرمان و عدم سقوط تیم های پائین جدول.

3- انجام بازی پلی آف میان چهار تیم بالا و پائین جدول برای معرفی قهرمان و تیم های سقوط نماینده.

4- اعمال کامل نتایج بازی های رفت برای بازی های برگشت، جمع بندی امتیازات و معین شدن قهرمان و سقوط نماینده ها.

5- لغو کامل این دوره از مسابقات بدون معرفی قهرمان و تیم های سقوط نماینده.

اعمال هرکدام از این تصمیم ها موافقان و مخالفان سینه چاکی دارد. برای مثال اسکای اسپورتس در یک نظرسنجی عظیم از طرفداران خواسته حالت ایده آل خود برای رقم خوردن اتفاقات ادامه فصل در صورت عدم وجود امکان ادامه مسابقات را انتخاب نمایند. نتایج نظرسنجی از میان حدود 300 هزار رای اینطور بود:

51.7: لغو کامل لیگ، بدون معرفی قهرمان و سقوط نماینده.

21.3 درصد: قهرمانی لیورپول، عدم سقوط هیچ تیمی به دسته پائین.

27 درصد: اعمال جدول فعلی. قهرمانی لیورپول و سقوط تیم های پائین جدول.

بعضی البته این موضوع را به کینه تیم های دیگر لیگ از لیورپول و نظرات متعصبانه هوادارای نسبت داده اند اما اختلاف بسیار زیاد لیورپول با منچسرسیتی مهمترین تعقیب نماینده اش و عدم معرفی قهرمانی آنها قطعاً باعث خشم طرفداران این تیم می گردد. اما اوضاع امتیازی همه جا اینطور است؟

در لیگ برتر انگلیس:

فاصله لیورپول با منچسترسیتی با احتساب یک بازی بیشتر: 25 امتیاز

در بوندس لیگای آلمان:

بایرن مونیخ با بوریسیا دورتموند: 4 امتیاز

سری آ ایتالیا:

یونتوس با لاتزیو: 1 امتیاز

لالیگای اسپانیا:

بارسلونا با رئال مادرید: 2 امتیاز

لوشامپیونا فرانسه:

پاریسن ژرمن با مارسی 15 امتیاز

لیگ برتر ایران:

پرسپولیس با سپاهان 10 امتیاز

اعلام قهرمان و سقوط نماینده البته یک ماجراست و معین شدن تیم هایی که سهمیه شرکت در بازی های لیگ قهرمانان را دارند با توجه به اهمیت این بازی ها و بحث اسپانسرینگ، پخش تلویزیونی و درآمدهای ناشی از آن یک جنجال دیگر است، با تیم های دسته پائینی که یکسال برای صعود به لیگ سطح اول جنگیده اند چکار می گردد کرد؟ شما کدام شیوه را می پسندید؟

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: عصر ایران
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8149

به "عاقبت لیگ برتر فوتبال؛ کدام گزینه را می پسندید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عاقبت لیگ برتر فوتبال؛ کدام گزینه را می پسندید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید