ظروف چینی با فناوری نانوی راحت تر شسته می شوند

به گزارش بانیما، یک شرکت ایرانی پیروز شده ظروف چینی را با نانوپوشش ها به فراوری برساند؛ ظروف دارای این پوشش آنتی باکتریال بوده و خاصیت آب گریزی دارند.

ظروف چینی با فناوری نانوی راحت تر شسته می شوند

با تور ارزان چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، یکی از صنایع چینی برای ایجاد خاصیت آب گریزی، ضدلک و آنتی باکتریال در ظروف چینی آشپزخانه از پوشش نانومتری استفاده می نماید. پوشش نانومقیاس می تواند شستشوی این ظروف را راحت تر نموده و همچین احتمال رشد باکتری و قارچ در سطح ظروف را به حداقل برساند.

این شرکت ظروف چینی با پوشش نانومتری فراوری و به بازار عرضه و در حال حاضر دو دسته از محصولات مبتنی بر فناوری نانو را فراوری می نماید، دسته اول ظروف چینی آنتی باکتریال و ضدقارچ است و دسته دوم ظروف چینی ضدآب و ضدلک بوده که به دلیل وجود پوشش نانومتری می تواند این ویژگی های متمایز را نسبت به محصولات موجود در بازار داشته باشد.

محصولات چینی این شرکت با خاصیت آب گریزی می تواند به مصرف کنندگان یاری کند تا در مصرف آب برای شستشو صرفه جویی نموده و لکه های کمتری روی این ظروف قرار گیرد. این محصول با یاری نانوذرات دارای سطح آب گریز شده که هرگونه مایع قطبی را بر روی سطح به صورت قطره ای شکل می سازد و از پخش شدن مایعات بر روی سطح جلوگیری می نماید که در نهایت باعث شستشوی آسان ظرف می گردد.

آزمایش های اجرا شده روی این فناوری نشان می دهد که زاویه تماس قطره آب روی ظروف چینی این شرکت 100 درجه است در حالی که در نمونه های فاقد این نانوپوشش زاویه تماس کمتر از 30 درصد گزارش شده است.

علاوه بر مشکل شستشو و لک روی ظروف چینی، دغدغه آلودگی میکروبی همواره در خصوص ظروف چینی وجود داشته است چرا که این ظروف مکان مناسبی برای رشد باکتری و قارچ است. از آنجایی که در این ظروف از نانوذرات آنتی باکتریال استفاده شده است، شانس رشد میکرواورگانیسم ها در این ظروف به حداقل رسیده و می توان گفت که ظروف چینی دارای نانوپوشش شرکت صنایع چینی آنتی باکتریال هستند.

با کاهش اندازه ذرات به مقیاس نانو، رهایش یون های در سطح ظروف انجام می گردد که این امر به افزایش فعالیت ضدباکتریایی و ضدقارچی ظروف می انجامد. این محصول طبق استاندارد ملی ایران به شماره 10900 فعالیت ضدقارچی و ضدباکتریایی قوی در برابر باکتری های گرم مثبت و گرم منفی و همچنین قارچ Candida albicans از خود نشان می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6692

به "ظروف چینی با فناوری نانوی راحت تر شسته می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظروف چینی با فناوری نانوی راحت تر شسته می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید