طرز تهیه کوکی آلبالو و شکلات با طعم بی نظیر و خوشمزه

به گزارش بانیما، کوکی یا کلوچه نوعی نان یا بیسکوئیت شیرین است که ماده اصلی آن را آرد و شکر و کره تشکیل می دهد. کوکی ها انواع مختلفی دارند و در مدل ها و شکل های متنوعی تهیه می شوند. کوکی ها عموما بافتی ترد و شکننده دارند. و آنقدر محبوب و مورد توجه هستند که کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که تا به حال حداقل طعم یک یا دو کوکی را نچشیده باشد. با افزودن شکلات، نوتلا، کره بادام زمینی و غیره می توان طعم های بی نظیری را در کوکی ها ایجاد کرد. همچنین می توان از مغزها و آجیل ها، مارشمالو و میوه های مختلف در کوکی ها استفاده کرد و حتی کوکی های رژیمی یا وگان و غیره تهیه کرد. کوکی های حاوی شکلات از محبوبیت خاصی در میان سایر کوکی ها برخوردار است. کوکی ها برای یک میان وعده شلوغ کاری، برای یک عصرانه خوشمزه گزینه ای بسیار مناسب و دلپذیر است. امروز در خبرنگاران بلاگ قصد داریم آموزش یک کوکی تابستانی خیلی خوشمزه را برایتان به اشتراک بگذاریم که طعم بسیار فوق العاده ای دارد و با آلبالو تهیه می شود. علاوه بر آن در تهیه آن از شکلات استفاده کردیم که خوشمزگی آن را چندین برابر می کند! این کوکی مجذوب کننده و زیبا می تواند یک عصرانه و میان وعده خیلی خوشمزه باشد.

طرز تهیه کوکی آلبالو و شکلات با طعم بی نظیر و خوشمزه

در ادامه با ما همراه باشید با طرز تهیه کوکی آلبالو خوشمزه، تا با این میوه محبوب فصل بتوانید به راحتی کوکی یا کلوچه های خوشمزه و بسیار خوش طعمی را تهیه کنید.

مواد لازم جهت تهیه کوکی آلبالو و شکلات:
تخم مرغدو عدد
شکر قهوه ای دو سوم پیمانه
شکر سفید نصف پیمانه
آرد سفیددو پیمانه
کره صد گرم
آلبالوی هسته گرفته نصف پیمانه
وانیل یک قاشق چایخوری
جوش شیریننصف قاشق چایخوری
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
شکلات چیپسی سه قاشق غذاخوری
شکلات شیری چیپسی یا خرد شده سه قاشق غذاخوری

1- برای شروع کار ابتدا در ظرفی صد گرم کره بریزید. شکر قهوه ای را به کره اضافه کنید و بعد شکر سفید را نیز داخل ظرف بریزید.

2- با همزن برقی شروع کنید به هم زدن تا شکر قهوه ای و سفید با کره به خوبی مخلوط شود و مخلوط حالت خمیری داشته باشد. سپس تخم مرغ ها را اضافه کنید.

3- مجددا با همزن برقی هم بزنید تا حالت کرمی پیدا کند. وانیل را نیز دراین مرحله اضافه کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه آلبالو پلو مجلسی با مرغ و گوشت قلقلی

4- در ادامه در ظرفی دیگر آرد رو بریزید. جوش شیرین را به آرد اضافه کنید. همچنین نمک را هم بریزید.

5- سپس ویسک کنید و مخلوط کنید. حالا در این مرحله آرد را در دو مرحله به مخلوط کره، شکر و تخم مرغ اضافه کنید و با لیسک یا قاشق مخلوط کنید تا خمیر تقریبا لطیفی حاصل شود. خمیر نباید چسبنده باشد.

6- بعد از اضافه کردن آرد، شکلات چیپسی را اضافه کنید و سپس شکلات شیری خرد شده یا شکلات شیری چیپسی را بریزید.

7- و با لیسک مخلوط کنید و هم بزنید. در مرحله آخر، آلبالوهای بدون هسته را اضافه کنید. سپس در حد مخلوط شدن هم بزنید و از هم زدن زیاد بپرهیزید. در حدی مخلوط کنید که آلبالو با خمیر مخلوط شود.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه کوکی های خانگی خوشمزه

8- در این مرحله میتوانید خمیر کوکی را برای مدت نیم ساعت در فریزر قرار دهید. در این فاصله، فر را روشن کنید و روی دمای 180 درجه سانتی گراد تنظیم کنید تا کاملا داغ شود. حالا روی سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید.

خمیر کوکی را از فریزر خارج کرده و به وسیله اسکوپ بستنی یا قاشق گلوله هایی به میزان گردو یا کمی بزرگتر بردارید یا کف دست گرد کنید و روی سینی فر قرار دهید.

9- با دست کمی روی کوکی ها را فشار دهید تا کمی پهن شود. میتوانید روی کوکی ها هم شکلات قرار دهید.

سپس سینی فر حاوی کوکی ها را در فر گرم شده با دمای 180درجه سانتی گراد قرار دهید و مدت زمان پانزده دقیقه را در نظر بگیرید برای پخت کوکی ها. با توجه به دمای فر، ممکن است پخت کوکی ها بین دوازده تا هفده دقیقه طول بکشد.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه شربت آلبالو

مراقب باشید کوکی ها نسوزد. کمی که زیرکوکی ها طلایی شد کافی ست. بعد از پخت از فر خارج کنید و اجازه دهید سرد شود.

امیدوارم بتونید تا سرد شدن کوکی ها صبر کنید! چون با کوکی هایی خیلی خوش عطر و مجذوب کننده روبرو هستید!!

حالا وقت آن رسیده تا یک چای خوش عطر و رنگ یا یک فنجان قهوه بریزید و از خوردن این کوکی های مجذوب کننده و خوشمزه در کنار آن لذت ببرید. بعد از اینکه کوکی ها از حرارت افتاد و کاملا سرد شدند،کوکی ها را در ظرف دربسته نگهداری کنید.

این کوکی ها بافتی نرم دارند. اما اگر زیاد درمجاورت هوا قرار بگیرند، خشک می شوند.

نکات تهیه کوکی آلبالو و شکلات:

  • برای تهیه این کوکی بهتر است از شکر قهوه ای استفاده کنید درصورتی که به شکر قهوه ای دسترسی نداشتید، می توانید شکر سفید را به همان میزان ذکر شده در دستور جایگزین شکر قهوه ای کنید.
  • اما این نکته را در نظر داشته باشید که در تهیه کوکی ها شکر قهوه ای نقش بسزایی دارد و طعم خوبی هم به آن می دهد.
  • میزان شکلات را می توانید بیشتر در نظر بگیرید یا به میزان یک یا دو قاشق غذاخوری در کوکی استفاده کنید.
  • استفاده از شکلات شیری و تلخ سلیقه ای ست و میتوانید فقط از یک نوع شکلات استفاده کنید.
  • به جای آلبالو میتوانید از گیلاس هم استفاده کنید. و کوکی گیلاس و شکلات داشته باشید.
  • دقت کنید که بعد از اضافه کردن آلبالو ها نباید خیلی زیاد مواد را هم بزنید. چون آلبالو ها آب دارد و هم زدن و مخلوط کردن زیاد سبب می شود که آلبالو ها له شوند و کیفیت خمیر کم شود.
  • در این دستور میتوانید از کمی پودر دارچین یا هل هم برای طعم دهی به کوکی استفاده کنید.

این کوکی ها فوق العاده خوش طعم هستند و برای عصرانه و میان وعده بسیار مناسبند.حتی برای مهمانی ها و پذیرایی گزینه بسیار مناسبی به شمار می فرایند. امیدواریم این دستور تهیه برایتان مفید باشد و به راحتی این کوکی های مجذوب کننده را در منزل تهیه کنید و از خوردن آن لذت ببرید. همچنین می توانید برای دستورات آشپزی دیگر به مجله خبرنگاران بلاگ سری بزنید.

منبع: اُکالا
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 18142

به "طرز تهیه کوکی آلبالو و شکلات با طعم بی نظیر و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکی آلبالو و شکلات با طعم بی نظیر و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید