صدایی که هیچ وقت از دهان نمی افتد

به گزارش بانیما، تهران (پانا) - مراسم تشییع و خاکسپاری زنده یاد محمدرضا شجریان خواننده موسیقی ایرانی در شهر توس مشهد برگزار و در جوار آرامگاه فردوسی به خاک سپرده شد.

صدایی که هیچ وقت از دهان نمی افتد

این مراسم صبح امروز با حضور علاقمندان به موسیقی و بعضی از هنرمندان و مدیران فرهنگی در شهر توس و آرامگاه فردوسی برگزار گردید. از هنرمندانی که در این مراسم حضور داشتند می توان به حمیدرضا نوربخش، سالار عقیلی، نیما جوان، پوریا اخواص، وحید تاج، زکریا یوسفی، نیلوفر محبی، علی ثابت نیا، علی عابدی، حسین علیشاپور، حسین پرنیا، فاضل جمشیدی، کیوان ساکت و… اشاره نمود.

همایون شجریان در سخنانی کوتاه با اشاره به خاکسپاری استاد شجریان در توس و شرایط کرونایی اظهار کرد: امروز هزاردستان موسیقی را به دست طبیعت سپردیم. مردمی که تشریف آوردید ما اعتبارمان را از شما می گیریم، ممنون که آمدید، من از معذرت می خواهم، امکان نبود که میلیون ها نفر پدر را با دست خودشان به خاک بسپارند من دستان شما را می بوسم.

با توجه به شراط حاد ناشی از شیوع ویروس همه گیر کرونا و لزوم رعایت فاصله گذاری فیزیکی، آیین خاکسپاری مرحوم شجریان در محل دفن وی با تعدادی محدودی حدود 150 نفر شامل خانواده وی، سید محمدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت ارشاد و بعضی از مسوولان استانی، پیشکسوتان عرصه موسیقی، هنرمندان و علاقه مندان به استاد در محوطه داخلی آرامگاه فردوسی برگزار شد.

با توجه به جمعیت زیاد مردم، تلویزیون های بزرگی در محوطه آرامگاه فردوسی قرار داده شده بود تا علاقمندان به این هنرمند نامی بتوانند در بیرون محوطه داخلی و جلوخان آرامگاه فردوسی مراسم را ببینند.

علاقمندان به موسیقی بارها تصنیف های و اشعار خوانده شده توسط استاد شجریان همچون مرغ سحر ناله سرکن و ای ایران مرز پر گهر را زمزمه می نمایند.

خانواده مرحوم استاد محمدرضا شجریان که شامگاه گذشته وارد مشهد شدند، صبح امروز و دقایقی پیش از شروع مراسم خاکسپاری، به جمع دوستداران استاد آواز ایران در محوطه آرامگاه فردوسی در حومه مشهد پیوستند..

جمعیت دوستداران مرحوم شجریان نیز با دست نوشته هایی بر دست همچون بدرود ای آفرین صدای صداها، صدایت هیچ وقت از دهان نمی افتد، شجریان زنده است در همین محل منتظر شروع مراسم رسمی خاکسپاری هستند.

همایون شجریان قبل از خاکسپاری تصنیف مرغ سحر را خواند که با همراهی حاضران همراه بود.

غمگین ترین بخش مراسم تدفین استاد شجریان پخش ربنا در هنگام خاکسپاری این هنرمند به نام ایران بود که حاضران در این مراسم نتوانستند بغض خود را نگاه دارند و آرامگاه فردوسی با چشمان خیس علاقمندان و دوستداران این خواننده همراه شد.

استاد محمدرضا شجریان، برجسته ترین هنرمند عرصه آواز و موسیقی سنتی ایران که از وی با عنوان خسرو آواز ایران یاد می گردد پس از تحمل دوره طولانی بیماری پنجشنبه شب در سن 80 سالگی در بیمارستان جم تهران درگذشت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12358

به "صدایی که هیچ وقت از دهان نمی افتد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدایی که هیچ وقت از دهان نمی افتد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید