شنیدن صدا و نقد های مردم عامل موثر در افزایش اعتماد عمومی به قوه قضائیه

به گزارش بانیما، خبرگزاری خبرنگاران- یکی از عوامل موثر در افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی به قوه قضائیه شنیدن صدا و نقد های مردم است.

شنیدن صدا و نقد های مردم عامل موثر در افزایش اعتماد عمومی به قوه قضائیه

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، مهدی کاوه، رئیس گروه مطالعات اجتماعی و جرم شناسی قوه قضائیه با حضور در برنامه مصاحبهی اجتماعی در خصوص اقدامات و عملکرد قوه قضائیه در یک سال گذشته و آنالیز سند تحول قوه قضائیه گفت: یکی از مسائلی که متاسفانه با آن روبرو هستیم ودر چند سال اخیر بیشتر نمود داشته، بحث کاهش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی است.

وی اضافه نمود: یکی از راه چاره هایی که سند تحول به معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه محول نموده، ساماندهی نقد های برتر درباره قوه قضائیه مبتنی بر نظرسنجی مستقیم از چهار مرجع صاحبنظران، فعالان اجتماعی و رسانه ای، مراکز علمی و نهاد های مردمی است.

کاوه با بیان اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه قرار است فراخوان عمومی برگزار کند تا نقد هایی که از قوه قضائیه وجود دارد، دریافت و آنالیز گردد و نقد های موثر را معین و از نقد های برتر تقدیر کنیم، اضافه نمود: این راه چاره از راه چاره های میان مدت سند تحول قوه قضاییه است و تا تیر 1401 باید جمع بندی و به انتها برسد.

وی ادامه داد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه پذیرای نقد ها و نظر صاحبنظران، فعالان اجتماعی و رسانه ای، مراکز علمی و نهاد های مردمی به وسیله نرم افزار که به زودی طراحی خواهد شد یا به وسیله سایت معاونت یا به صورت آثار تصویری فیلم کوتاه، فیلم بلند، انیمیشن، پوستر، کاریکاتور، یا آثار مصاحبه در سخنرانی ها، محافل و گردهمایی ها و یا نوشتاری مانند مقاله ها، کتاب ها و گزارش ها و ... است.

رئیس گروه مطالعات اجتماعی و جرم شناسی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه نقدی موثر است که هدف داشته باشد، منتج به نتیجه گردد، استدلال محور و مستند و تخصص محور باشد، گفت: مهم ترین پیامد اجرایی این راه چاره برای قوه قضائیه افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی به قوه قضاییه است.

وی در ادامه با اشاره به اصل 156 قانون اساسی، احیای حقوق عامه و توسعه عدل و آزادی های مشروع را یکی از وظایف و ماموریت های قوه قضاییه اسم و اعلام کرد: شنیدن نقد های مردم توسعه آزادی های مشروع را در پی خواهد داشت.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 16456

به "شنیدن صدا و نقد های مردم عامل موثر در افزایش اعتماد عمومی به قوه قضائیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شنیدن صدا و نقد های مردم عامل موثر در افزایش اعتماد عمومی به قوه قضائیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید