شرکت اسنشال به آخر خط رسید؛ شکست خالق اندروید

به گزارش بانیما، شرکت اسنشال شب گذشته با انتشار یک پست در وبلاگ خود از توقف تمامی فعالیت ها برای همواره اطلاع داد. این کمپانی طی دوران فعالیت کوتاه خود، فقط توانست یک گوشی را روانه بازار کند که از سال 2017 تا حالا برای آن جدیدترین نسخه اندروید عرضه شده است. اما این گوشی بعد از اندروید 10 دیگر قرار نیست نسخه جدیدی دریافت کند.

شرکت اسنشال به آخر خط رسید؛ شکست خالق اندروید

اسنشال فون در زمان عرضه مورد نقدها مختلفی نهاده شد که بیشتر آن ها مربوط به کیفیت پایین دوربین این گوشی بودند. البته این شرکت به وسیله آپدیت های نرم افزاری تا حد زیادی مسائل دوربین را رفع کرد ولی این اقدامات منجر به افزایش فروش این گوشی نشد. نخستین گوشی دارای بریدگی نمایشگر شارپ Aquos S2 نام دارد که فقط سه روز قبل از اسنشال فون معرفی شده ولی در هر صورت این اسنشال فون است که به اعتقاد بسیاری از کاربران نخستین گوشی دارای این مشخصه به حساب می آید.

شرکت اسنشال در همان ابتدا وعده داد که برای این گوشی ماژول های متنوعی ارائه خواهد نمود اما در نهایت فقط دو ماژول دوربین 360 درجه ای و رابط جک هدفون عرضه شد.

چند ماه قبل، موسس و مدیرعامل این شرکت یعنی اندی رابین که خالق اصلی اندروید هم محسوب می گردد، چند تصویر از یک گوشی عجیب منتشر کرد. او از این گوشی به عنوان پروژه GEM یاد کرد و به دلیل بدنه بلندقدی که داشت، تا حدی سروصدا به راه انداخت. اما حالا با تعطیلی اسنشال، توسعه پروژه GEM هم متوقف شده است.

علاوه بر موارد ذکر شده، شرکت اسنشال در اواخر سال 2018 اپلیکیشن ایمیل Newton Mail را خریداری کرد که این اپلیکیشن هم دیگر به فعالیت خود ادامه نخواهد داد. کاربران این سرویس ایمیل تا 30 آوریل 2020 وقت دارند که از اطلاعات خود بک آپ بگیرند و اپلیکیشن ایمیل جدیدی پیدا نمایند.

شرکت اسنشال که گوشی مرسومش نتوانست توجه گسترده ای را جلب کند و به حاشیه رانده شد، مدیران این شرکت ظاهرا امیدوار بودند که با ساخت یک گوشی عجیب و غریب می توانند مورد توجه تعداد بیشتری از کاربران قرار بگیرند. اما حالا خبر تعطیلی این کمپانی نشان می دهد که پروژه GEM نتوانسته نظر سرمایه گذاران را جلب کند و در نهایت این شرکت هم در قبرستان شرکت های شکست خورده برای همواره دفن می گردد.

منبع: Android Authority

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7366

به "شرکت اسنشال به آخر خط رسید؛ شکست خالق اندروید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت اسنشال به آخر خط رسید؛ شکست خالق اندروید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید