سینمای پدر و پسر

به گزارش بانیما، علی مولوی:17سال پیش، میلاد صدرعاملی در نقش امیر، همسر ترانه در فیلم من، ترانه، 15سال دارم بازی کرد. آن موقع 19ساله بود و در آن فیلم و آثار بعدی پدرش رسول صدرعاملی، در مقام دستیارکارگردان با پدرش هم کاری می کرد.

سینمای پدر و پسر

اما حالا و در 36سالگی در کنار پدرش، اما با فیلم خودش در سیوهفتمین جشنوارهی فیلم فجر شرکت نموده است. میلاد صدرعاملی با فیلم سونامی میهمان بخش نگاه نوی جشنواره است و رسول صدرعاملی با فیلم سال دوم دانشکدهی من در بخش سودای سیمرغ حضور دارد.

سونامی، درامی ورزشی است. داستان آن دربارهی آخرین اردوی تیم ملی تکواندو است که سه تن از بهترین بازیکنان تیم در دانمارک پناهنده شدند و به ایران بازنگشتند. این فرصتی است که خسروی، سرمربی قدیمی و کهنهکار، بعد از سالها بازگردد و کار نیمهتمامش را به خاتمه برساند. دشوارترین انتخاب او اما بین بهداد مقیمی، نفر اول جهان و تنها بازماندهی تیم، مرتضی نژادی، شاگرد قدیمیاش است. در این فیلم بازیگرانی چون بهرام رادان، رعنا آزادیور، مهرداد صدیقیان، امیرمهدی ژوله، علیرضا شجاعنوری و... حضور دارند.

رسول صدرعاملی نیز پس از 9سال دوری از سینما، با فیلمی از جنس سینمای موردعلاقهاش به جشنواره برگشته است. او در این فیلم هم مانند دختری با کفشهای کتانی، من، ترانه، 15سال دارم، دیشب باباتو دیدم آیدا و زندگی با چشمان بسته، به آنالیز زندگی و دغدغههای دختران جوان میپردازد. مهتاب و آوا، دانشجویان سال دوم دانشکده، همراه تعدادی از همکلاسیهایشان در یک سفر چند روزهی دانشجویی، از تهران به اصفهان میروند و...

در ابتدای نشست پرسش و پاسخ فیلمش در جشنوارهی فیلم فجر گفت: برای من لحظهی خیلی مهمی است که پس از 9سال کارنکردن، اینجا هستم. هیجان و اضطراب زیادی دارم. انگار اولینبار است که فیلمسازی را تجربه نمودهام و برایم مهم است که این نوع کار چهقدر توانسته بیانگر شادیها و رنج ها و خلوت ذهنی شخصیتها باشد.

او ادامه داد: ساخت این فیلم وقتی میتوانست امیدوارم کند که تجربههای گذشتهام را بهکار بگیرم و آن را بسازم. ضعفهای فیلم به این برمیگردد که فضایی را تجربه میکردم که هیچ الگو و مشابهی نداشت. از بازیگرانم، علی مصفا، ویشکا آسایش و شقایق فراهانی خیلی ممنونم که واقعاً آمدند و گذشت کردند و با وجود اینکه نقشهای هیجان انگیزی نبود، به من یاری کردند که این فیلم ساخته گردد.

لازم به ذکر است سها نیاستی، فرشته ارسطویی، علی مصفا، پدرام شریفی، بابک حمیدیان، ویشکا آسایش، شقایق فراهانی، نیلوفر خوشخلق و... بازیگران این فیلم هستند و فیلمنامهی آن را نیز پرویز شهبازی نوشته است.

سونامی/ عکس: نوشین جعفری سال دوم دانشکده من/ عکس: مریم تخت کشیانمنبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 1786

به "سینمای پدر و پسر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سینمای پدر و پسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید