سیا از نیروهای دخیل در نقض های حقوق بشری در افغانستان حمایت می نماید

به گزارش بانیما، دیده بان حقوق بشر در گزارشی اعلام نمود، آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا از نیروهای مسلح افغان دخیل در اعدام های گسترده و سایر نقض های حقوق بشری، حمایت می نماید.

سیا از نیروهای دخیل در نقض های حقوق بشری در افغانستان حمایت می نماید

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری تاس، دیده بان حقوق بشر در گزارش 53 صفحه ای خود با عنوان آنها خیلی ها را به ضرب گلوله از پای درآوردند: حملات سوءاستفاده گرانه شبانه نیروهای ضربت افغان با حمایت سیا به 14 مورد مربوط به اواخر 2017 تا اواسط 2019 اشاره می نماید که در آن نیروهای افغان مورد حمایت سیا به سوءاستفاده های گسترده که بعضی از آنها جنایت های بشری است، دست زده اند.

پاتریشیا گاسمن، یکی از مولفان این گزارش گفته است: در هر پرونده این نیروها به مردم در بازداشت شلیک نموده اند و مردم را با حملات شبانه مورد ارعاب قرار داده و دست به حملات هوایی تبعیض آمیز زده اند.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است: آمریکا باید با دولت کابل برای ممنوع الفعالیت کردن و خلع سلاح سریع تمامی نیروهای شبه نظامی دولتی که خارج از زنجیره معمول ارتش فرماندهی می شوند و عمل می نمایند، کوشش کند و به تحقیقات مستقل درباره تمامی این اتهامات مربوط به جنایات جنگی و سایر نقض های حقوق بشری بپردازد.

اخیرا، شبکه خبری سی.ان.ان گزارش داد که جینا هاسپل، مدیر سیا در جریان سفر آوریل خود به افغانستان، پیشنهاد افزایش حضور آژانس های اطلاعاتی آمریکا در این کشور آسیایی را مطرح نموده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6009

به "سیا از نیروهای دخیل در نقض های حقوق بشری در افغانستان حمایت می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیا از نیروهای دخیل در نقض های حقوق بشری در افغانستان حمایت می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید