سونی شرکت بازی سازی بانجی را خرید؛ خالق هیلو زیرمجموعه پلی استیشن شد

به گزارش بانیما، شرکت سرگرمی های تعاملی سونی به صورت رسمی گفت که قصد دارد با قراردادی با مبلغ 3.6 میلیارد دلار، شرکت بانجی را خریداری کند تا سریال خرید استودیوها و شرکت های بزرگ این بار با خرید جدیدی از سوی سونی ادامه پیدا کند.

سونی شرکت بازی سازی بانجی را خرید؛ خالق هیلو زیرمجموعه پلی استیشن شد

این صنعت هر روز ما را با اتفاقات عجیب تری روبرو می کند. ده سال حتی نمی توانستیم تصور کنیم که خالقان بازی هیلو که بزرگ ترین نماد ایکس باکس است، روزی از طریق سونی خریداری شوند و به زیرمجموعه ای مستقل از شرکت سرگرمی های تعاملی سونی بدل شود.

پس از نهایی شدن این قرارداد، بانجی همچنان یک زیرمجموعه مستقل از شرکت سرگرمی های تعاملی سونی خواهد بود که از طریق هیئت مدیره ای متشکل از مدیر عامل و رییس فعلی یعنی پیت پارسونز (Pete Parsons) و بقیه تیم مدیریت فعلی استودیو اداره خواهد شد.

نکته جالب و امیدوارکننده برای طرفداران دیگر پلتفرم ها این است که سونی در بیانیه رسمی خود اعلام کرده است که بانجی همچنان به عنوان یک استودیو مولتی پلتفرم باقی می ماند و این اختیار را دارد که خودش بازی را منتشر کند و تصمیم بگیرد که آن روی پلتفرم های مختلف در دسترس قرار دهد.

در حال حاضر، استودیو در حال کار روی پشتیبانی از دستینی 2، توسعه فرنچایز دستینی و البته کار روی یک عنوان نو است. جیم رایان، مدیر شرکت سرگرمی های تعاملی سونی، می گوید: ما از زمان شروع فرنچایز دستینی با بانجی همکاری قوی و بسیار خوبی داشته ایم و من نمی توانم بیشتر از این خرسند باشم و به طور رسمی از ورود این استودیو به خانواده پلی استیشن استقبال کنم.

او در ادامه اضافه می کند: این یک گام مهم در استراتژی ما برای توسعه دسترسی پلی استیشن به مخاطبان بسیار گسترده تر است. ما درک می کنیم که جامعه طرفداران بانجی چقدر برای این استودیو حیاتی است و مشتاقانه منتظر حمایت از آن ها هستیم زیرا قرار است آن ها مستقل باقی بمانند و به رشد خود ادامه دهند. همچون بانجی، جامعه طرفداران ما هم DNA واقعی پلی استیشن هستند و اشتیاق مشترک ما برای گیمرها و ساخت بهترین مکان برای بازی، اکنون حتی بیشتر از این هم تکامل خواهد یافت.

مدیرعامل بانجی هم گفت: هم بانجی و هم سونی بر این باورند که جهانی بازی های فقط شروعی برای آی پی های ما هستند. جهان های اورجینال ساخته شده از طریق ما پتانسیل بسیار زیادی دارند و با حمایت شرکت سرگرمی های تعاملی سونی، بانجی را به سمت تبدیل شدن به یک شرکت سرگرمی چندرسانه ای جهانی سوق خواهیم داد به دیدگاه خلاقانه ما را ارائه خواهد داد.

نکته جالب اینجاست که طبق گزارش ها، مایکروسافت هم در حال مذاکره برای خرید بانجی بوده است اما گویا این سونی بوده که توانسته پیشنهاد بهتری را ارائه دهد و بانجی را تصاحب کند. به نظر می رسد که سونی به نحوی نمی خواسته بانجی را از دست دهد و یکی از بزرگ ترین بازی های آنلاین تیراندازی اول شخص فعلی و همچنین یکی از بااستعدادترین سازندگان این ژانر را به رقیب خود تسلیم کند.

این دومین باری است که شرکت بانجی از طریق یکی از شرکت های سازنده کنسول تصاحب شده است. آن ها ابتدا در ژوئن سال 2000 از طریق مایکروسافت خریداری شدند و بزرگ ترین عنوان این شرکت یعنی هیلو را خلق کردند. پس از عرضه هیلو 3 در اکتبر 2007، بانجی توانست از مایکروسافت جدا شود و استقلال خود را به دست آورد. پس از آن برای مدتی دو بازی Halo 3: ODST و Halo: Reach را هم خلق کرد و سپس با انعقاد قراردادی 10 ساله با اکتیویژن به خلق فرنچایز دستینی پرداخت. با این حال، آن ها توانستند از اکتیویژن هم جدا شوند و چند سال به صورت مستقل کار کنند. با این حال، تحولات صنعت به نظر می رسد هر روز قرار است کار را برای استودیو ها و شرکت های کوچک تر سخت کند و دوباره بانجی را به نقطه ای بفرستند که از طریق شرکتی بزرگ خریداری شود.

منبع: GameIndustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 اسفند 1400 بروزرسانی: 26 اسفند 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 19007

به "سونی شرکت بازی سازی بانجی را خرید؛ خالق هیلو زیرمجموعه پلی استیشن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سونی شرکت بازی سازی بانجی را خرید؛ خالق هیلو زیرمجموعه پلی استیشن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید