سرطان: آیا یک تست خون جهانی، تشخیص سرطان را آسان تر می کند؟

به گزارش بانیما، محققان یک تست عمومی برای سرطان راه انداختند و با یک شرکت فناوری مشارکت کرده اند تا بتوانند آن را به بازار عرضه کنند. آنها معتقدند که این تست می تواند اولین وسیله غربالگری برای تشخیص سرطان باشد.

سرطان: آیا یک تست خون جهانی، تشخیص سرطان را آسان تر می کند؟

سرطان یکی از علل اصلی مرگ در سراسر جهان است. به گفته موسسه آمریکایی تحقیقات سرطان، حدود 18 میلیون مورد سرطان در سراسر جهان در سال 2018 تشخیص داده شده است.

تعداد موارد سرطان تازه انتظار می رود که تا سال 2030 در هر سال به بیش از 23 میلیون برسد. شایع ترین سرطان ها در سرتاسر جهان سرطان ریه، سرطان پستان و سرطان کولورکتال است.

از حدود 18 میلیون مورد سرطان تشخیص داده شده در سال 2018، 12.3 درصد آنها دچار سرطان های ریه و سینه هستند. سرطان کولورکتال در جایگاه سوم واقع شده است و تقریبا 2 میلیون مورد تازه در سال 2018 تشخیص داده شده است.

پزشکان می توانند سرطان را به روش های مختلف تشخیص دهند. متداول ترین روش ها شامل تست های آزمایشگاهی (خون، ادرار و دیگران)، بیوپسی، آندوسکوپی، آزمایش های ژنتیکی و آزمایش های تصویربرداری مانند اشعه ایکس، MRI و سونوگرافی است. داده های سرطانی هشدار دهنده است و ضروری است روش های تازهی برای تشخیص سرطان در مراحل اولیه پیدا شود.

راه اندازی یک آزمایش خون جهانی

در سال های گذشته، محققان دانشگاه برادفورد در انگلستان بر روی یک آزمایش تازه جهانی برای تشخیص زود هنگام سرطان تمرکز کرده اند. آنها معتقدند که این آزمایش تازه می تواند به تشخیص سرطان در افرادی که پزشکان فکر می کنند ممکن است این بیماری را داشته باشد، کمک می کند. تیم تحقیقاتی با یک شرکت فناوری همکاری کرده است تا این آزمایش خون انقلابی را به بازار عرضه کند.

این آزمایش متفاوت از دیگر آزمایش های ایجاد شده جهانی سرطان است زیرا ابن آزمایش در پی تحول و جهش خاصی نیست. این یک آزمایش عمومی برای تشخیص سرطان در فرد است، صرفنظر از مکانیزم پایه ای که باعث سرطان آنها می شود.

این آزمایش مقدار آسیب به DNA سلول های سفید خون پس از قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش را مقدار گیری می کند. این فرایند نشان دهنده حساسیت سلولی به آسیب و حضور سرطان است.

در این تست اگر دم DNA طولانی باشد، به این معنی است که سرطان ممکن است وجود داشته باشد. به عبارت دیگر، DNA افراد مبتلا به سرطان راحت تر از طریق نور ماوراء بنفش آسیب می بیند.

در سال 2014، یک تیم تحقیقاتی نشان دادند که آنها قادر به شناسایی نمونه هایی از بیماران مبتلا به سه نوع مختلف سرطان بوده و پیروز به شناسایی 93 درصد موارد شده اند.

غلبه بر موانع پیچیده

مشکل زمانی بوجود آمد که آنها 700 نمونه خون از افراد مبتلا به سرطان کولورکتال و پروستات را آزمایش کردند. آنها قادر به جدا کردن نمونه با سرطان از نمونه های سالم در 60 مورد نبودند.

پروفسور دیانا اندرسون از IMSTAR، یک شرکت فن آوری در پاریس خواست تا به منظور تشخیص اینکه چرا این تیم پیروز به شناسایی سرطان در این 60 مورد نشده است، تجزیه و تحلیل انجام دهد.

محققان دریافتند که سیستم مورد استفاده در این تحقیق بی نتیجه مسئول شکست است. سیستم IMSTAR با پیروزیت تمام نمونه ها را با سرطان از گروه کنترل سالم جدا کرد.

پروفسور آندرسوناز اعضای تیم اعلام نمود: من اکنون متقاعد شده ام که اگر از سیستم قدرتمند IMSTAR برای دیدن هزاران سلول در تمام نمونه های اسلاید در آزمایش استفاده کردیم، در مقایسه با 93 درصد از مطالعات اولیه 2014، افزایش قابل توجهی در پیش بینی کلی خواهیم دید.

آینده تشخیص سرطان

با کمک سیستم پیشرفته IMSTAR برای تجزیه و تحلیل سلول ها، تیم تحقیق توانست یک اسکن تومور- یک آزمایش قدرتمند و موثر برای تشخیص سرطان درست کند.

محققان خوش بین هستند و معتقدند که این آزمایش می تواند آینده تشخیص سرطان را تغییر دهد.

دکتر مژگان نجف زاده، یکی از همکاران تیم می گوید: ما احساس می کنیم که ما تا آنجایی که می توانستیم ثابت کردیم که آزمایش با پیش بینی های بالا برای نتیجه سرطان کار می کند و IMSTAR شرکای مناسب برای بهبود آن هستند.

تیم IMSTAR از ایجاد این روش انقلابی برای تشخیص سرطان شرکت نیز هیجان زده است.

معاون IMSTAR برای برنامه های پزشکی تیم تحقیق تأیید کرد که این شرکت در کنار این تیم همکاری می کند و قصد دارد برای تکمیل کامل گردش کار تست کامل برای راه اندازی محصول در بازار، برنامه ریزی کند.

منبع: فوت و فن / medicalnewstoday.com
انتشار: 20 مرداد 1401 بروزرسانی: 20 مرداد 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 20691

به "سرطان: آیا یک تست خون جهانی، تشخیص سرطان را آسان تر می کند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرطان: آیا یک تست خون جهانی، تشخیص سرطان را آسان تر می کند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید