سالمندان روزه دار، بیش از پیش مراقبت سلامت خود باشند

به گزارش بانیما، مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: قدرت سیستم ایمنی و مقاومت در برابر بیماری ها با افزایش سن و سالمندی کاهش می یابد بنابراین سالمندان اگر روزه می گیرند باید بیش از پیش مراقبت سلامت خود باشند.

سالمندان روزه دار، بیش از پیش مراقبت سلامت خود باشند

به گزارش خبرنگاران، نسرین علیزاده اضافه نمود: کم آبی و کاهش قند خون ممکن است موجب سرگیجه، از حال رفتن و سقوط گردد که برای سالمندان خطر آفرین است علاوه بر آن کم آبی بدن، خشکی دهان و گلو زمینه را برای ابتلا به بیماری کووید 19 فراهم می نماید بنابر این باید به توصیه های مربوط به پیشگیری از افت قند خون و کاهش مایعات بدن بیشتر توجه گردد.

وی با اشاره به این که سالمندان عموما از مسائل دهان و دندان رنج می برند، گفت: مصرف میوه رنده شده، لبنیات خصوصا شیر کم چرب، استفاده از انواع سوپ ها و آش ها در افطار و سحر و نوشیدن آب و چای کمرنگ در فاصله افطار تا سحر برای آنان مفید و مورد تاکید است و می تواند تعادل آب و مواد معدنی را نیز برقرار کند.

مدیرگروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مطرح کرد: سالمندان دارای بیماری های زمینه ای مانند فشار خون بالا، بیماری قلبی - عروقی، سرطان ها و دیابت بیش از دیگران در معرض ابتلای به بیماری کووید 19 هستند، بنابراین برای روزه دریافت حتما به پزشک مراجعه نموده و به توصیه های پزشک عمل نمایند.

منبع: بهداشت نیوز

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 15596

به "سالمندان روزه دار، بیش از پیش مراقبت سلامت خود باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سالمندان روزه دار، بیش از پیش مراقبت سلامت خود باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید