ریابکوف: آمریکا در بحبوحه کرونا فشارها علیه روسیه را حفظ کرد

به گزارش بانیما، معاون وزیر خارجه روسیه گفت که آمریکا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا نیز فشارهای سیاسی، روانی و تحریمی علیه روسیه را حفظ کرد.

ریابکوف: آمریکا در بحبوحه کرونا فشارها علیه روسیه را حفظ کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که آمریکا در بحبوحه شیوع ویروس کرونا همچنان فشارها علیه روسیه را حفظ نموده است.

وی که با شبکه یک روسیه مصاحبه می کرد، گفت: ما به یک فرایند جدید به خصوصی در عرصه های مختلفی از همکاری ها از جمله در زمینه همکاری مشترک در مبارزه علیه همه گیری کرونا دست یافتیم که مورد استقبال نیز قرار گرفته است اگر چه کوشش آمریکا برای اعمال فشارهای سیاسی، روانی و تحریمی علیه روسیه همچنان ادامه دارد.

وی درباره خروج آمریکا از معاهده آسمان های باز نیز گفت که ممکن است که مشکلاتی درباره اطلاعات دریافتی از ناطران پرواز بر فراز سرزمین های روسیه بدست آمده است.

ریابکوف اضافه کرد: دولت ترامپ یکی پس از دیگری از توافقنامه های خارج می گردد و احتمالا اجازه دهد که توافق استارت2010 نیز منقضی گردد.

معاهده آسمان های باز در سال 1992 توسط آمریکا و متحدان ناتو و همچنین روسیه و دیگر کشورهای بلوک شوروی سابق امضا شد و از آن به عنوان مهمترین پارامتر در انتها دوران جنگ سرد یاد می گردد.

این معاهده به کشورهای عضو اجازه می داد تا بر فراز دیگر کشورها پروازهای شناسایی نظامی انجام دهند تا بدین ترتیب اعتماد کشورها درباره هرگونه اقدام دیگر کشورها برای آماده شدن برای اقدام نظامی را افزایش دهد.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9699

به "ریابکوف: آمریکا در بحبوحه کرونا فشارها علیه روسیه را حفظ کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: آمریکا در بحبوحه کرونا فشارها علیه روسیه را حفظ کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید