روغن ویتامین E برای بازگرداندن شادابی از دست رفته موها

به گزارش بانیما، روغن ویتامین E روغن شگفت انگیزی برای رشد و تعمیر مو است. ویتامین E نقش مهمی در تغذیه پوست دارد. مصرف ویتامین E می تواند برای مو و پوست مفید باشد.

روغن ویتامین E برای بازگرداندن شادابی از دست رفته موها

مترجم: مهناز مزارعی

منبع:راسخون

روغن ویتامین E روغن شگفت انگیزی برای رشد و تعمیر مو است. ویتامین E نقش مهمی در تغذیه پوست دارد. مصرف ویتامین E می تواند برای مو و پوست مفید باشد.

منابع ویتامین E

آیا از ریزش مو رنج می برید؟ آیا می خواهید موهایتان را رشد دهید؟ آیا شما از آزمایش های درمان ریزش مو خسته شده اید؟ خوب، اگر پاسخ شما به هر یک از این سوالات بله باشد، شما باید روغن ویتامین E را برای موهای خود بهره ببرید، زیرا این روغن راه چارهی برای همه مسائل مو مانند ریزش مو، موخوره و غیره است. آجیل، آووکادو، مغزها و روغن زیتون بعضی از غنی ترین منابع ویتامین E هستند.

مصرف روغن ویتامین E در افزایش اکسیژن بدن یاری می نماید که باعث افزایش گردش خون به پوست شما می گردد. در نهایت، این عمل باعث رشد مو می گردد. ویتامین E بعلاوه به کاهش فرایند پیری یاری می نماید. موهای سفید به اسم نشانه ای از انحطاط بدن در نظر گرفته می گردد. تنها اسانس ویتامین E برترین راه چاره برای از بین بردن موهای سفید است. شما بعلاوه می توانید از منابع طبیعی ویتامین E مانند سویا، تخم های بروکسل، تخم مرغ، گندم، کلم بروکلی و اسفناج بهره ببرید. این روغن به اسم یک آنتی اکسیدان عمل می نماید که به جلوگیری از اکسیداسیون سلول ها و بافت ها می انجامد که می تواند باعث پیری زودرس گردد. این روغن در جلوگیری از سفید شدن موها و تغذیه پوست سر در پی رشد مو سالم و تعمیر مو یاری می نماید. استفاده از روغن ویتامین E برای تغذیه پوست شما مفید است و از فرایند پیری جلوگیری می نماید.

مزایای روغن ویتامین E برای مو

روغن ویتامین E سبب رشد مو می گردد

روغن ویتامین E حاوی آنتی اکسیدان ها است که به حفظ سیستم ایمنی یاری می نماید و در گردش خون به تمام قسمت های بدن یاری می نماید که شامل پوست سر هم می گردد. اگر مصرف مکمل های ویتامین E همراه با رژیم غذایی متعادل و سالم داشته باشید و پوست سر خود را با روغن ویتامین E ماساژ دهید، رشد موی سالمی خواهید داشت. استفاده هر روز از این روغن برای رشد مو، برترین اثرات را در رشد مو خواهد داشت.

شما باید به یاد داشته باشید که مصرف ویتامین E باعث افزایش اندازه اکسیژن در بدن می گردد. اگر اندازه ویتامین E در مقادیر بیش از حد مصرف گردد، ممکن است مسائل خونریزی و لخته شدن خون هم ایجاد گردد.

روغن ویتامین E باعث افزایش شادابی مو می گردد

استفاده منظم از این روغن مو باعث مرطوب شدن ریشه مو می گردد، در نتیجه تغذیه آن را به طور کامل انجام می گردد بعلاوه باعث ایجاد پوست محکم و رشد مناسب مو می گردد. استفاده منظم از روغن ویتامین E بر روی مو برای نتیجه مطلوب چند ماه طول می کشد. شما بعلاوه می توانید با استفاده از این روغن دیگر با محصولات مصنوعی مراقبت از مو خداحافظی کنید.

روغن ویتامین E برای تعمیر موهایی که دچار موخوره شده اند

یکی از رایج ترین مسائل مو، موخوره است. راه چاره؟ از روغن ویتامین E برای ماساژ سر خود بهره ببرید یک شب اجازه دهید روغن روی سرتان بماند و بعد از آن موها را با شامپوهایی که حاوی ویتامین E هستند بشویید. در اصلاح این روغن به نوک موهای که معمولا از خشک کردن، اتو کردن، پیچش زدن و رنگ کردن آسیب دیده اند یاری می نماید موهای خود را روز بعد از ماساژ سر بشویید، عصاره های ویتامین E، عمیقا به وسیله پوست سر شما نفوذ نموده و باعث سلامت و تغذیه مو می گردد.

همواره از مواد تهویه کننده ای که غنی از ویتامین E است بهره ببرید. بعلاوه می توانید از روغن زیر در خانه بهره ببرید. مخلوط مساوی از روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن کنجد و روغن ججوبه بهره ببرید. شما می توانید هر دو یا سه از این روغن ها را انتخاب کنید. حالا دو اونس روغن ویتامین E یا مایع ویتامین E و روغن های ضروری برای عطر روغن اضافه کنید. از این مخلوط را برای تمیز کردن و خشک کردن مو بهره ببرید. بعد از شستشو موهایتان تمام مسائل موها از بین می رود.

شما بعلاوه می توانید با گرم کردن دو قاشق غذاخوری از این مخلوط روغن موهای خود را ماساژ دهید و پس از آن به مدت 20 دقیقه موهای خود را با حوله بپوشانید و بعد از آن مو را کاملا شامپو کنید و مو را کاملا خشک کنید.

روغن ویتامین E و مکمل ها

اگر از مکمل های ویتامین E استفاده می کنید، توصیه می گردد از اندازه کم آغاز کنید تا مطمئن شوید که از اثرات جانبی ناشی از ویتامین، قبل از آغاز افزایش دوز رنج نمی برید. روغن ویتامین E برای کل سیستم ایمنی بدن شما عالی است. آیا شما متوجه نشده اید هنگامی که بدن شما سالم باشد رشد موهایتان هم خوب است، همواره یک رژیم غذایی متعادل که حاوی منابع مختلف ویتامین E است بخورید. این به شما یاری خواهد نمود که مسائل موی شما را درمان کند و به رشد مو یاری کند. اگر مکمل های ویتامین E را مصرف نمی کنید، باید حداقل دو بار در هفته روغن ویتامین E را به موهایتان بمالید و سپس موهای خود را خشک و تمیز کنید.

قبل از مصرف مکمل های ویتامین E، با پرشک مشورت کنید. فقط یک پزشک قادر به تجویز دوز مناسب ویتامین E خواهد بود. آخرین توصیه در خصوص مصرف ویتامین E، هر چه باشد مکمل ها یا روغن ویتامین E، باید به طور مرتب ورزش کنید و غذای مناسب بخورید. بنابراین اگر شما بدن سالمی داشته باشید ظاهر شما هم زیبا خواهد بود.

منبع: راسخون
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 17690

به "روغن ویتامین E برای بازگرداندن شادابی از دست رفته موها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روغن ویتامین E برای بازگرداندن شادابی از دست رفته موها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید