راهکارهای نوین تجارت الکترونیک با ایکسب

به گزارش بانیما، تجارت الکترونیک در روزگار فعلی ما به یکی از نیازهای اساسی شرکت ها و کسب و کارها تبدیل شده است.

راهکارهای نوین تجارت الکترونیک با ایکسب

از همین رو رشد پلتفرم های مختلف در این حوزه می تواند به صاحبان مشاغل و فراورینمایندگان محصولات یاری کند تا ارتباطات شان در بستری حرفه ای شکل بگیرد و با داشتن اعتماد کافی و آشنایی با برندهای مختلف بتوانند خریدار و فروشنده مناسب خود را پیدا نمایند.

راه اندازی فضایی کم هزینه و پر سود که بسیار سریع تر از فرآیندهای سنتی عرضه و تقاضا، بتواند برای شرکت ها کاربرد داشته باشد ایده شکل گیری پلتفرم های مختلفی در این حوزه بوده است.

شرکت کسب و کار کاغذ آبی از سال 82، یعنی درست زمانی که هنوز حوزه تجارت الکترونیک در کشور ما بسیار جدید و ناشناخته بود محصول ایکسب را به عنوان اولین پلتفرم تجارت الکترونیک ارائه کرد که تا امروز کوشش نموده خدمات خوبی را در این زمینه ارائه دهد.

مهدی آقایی، مدیر عامل شرکت کسب و کار کاغذ آبی پیش از راه اندازی ایکسب با مجموعه هایی همکاری می نموده که کارشان خرید و فروش تجهیزات مربوط به صنایع نفت و گاز بوده است، اما احتیاج وجود بستری برای آشنایی و ارتباطات تجاری شرکت های حوزه نفت و گاز را احساس نموده است. بنابراین تصمیم گرفته است تا پلتفرمی طراحی کند که بستر آشنایی و مذاکره و همکاری این گروه ها با هم باشد و به مرور توسعه یابد.

ایکسب، ایده ای برای به روز شدن شرکت های تجاری

مدیرعامل ایکسب درباره چالش های شکل گیری این مجموعه به جام جم می گوید: اوایل راه اندازی سایت، به این دلیل که حوزه فعالیت ما در ایران بسیار نو بود هنوز رغبتی از سوی شرکت ها برای این نوع خرید و فروش وجود نداشت. آنها بیشتر تمایل داشتند با همان شیوه سنتی به تجارت ادامه دهند از طرفی زیرساخت های لازم برای این بستر خرید و فروش مجازی هنوز به درستی شکل نگرفته بود و ایرادهای فنی بسیاری در جهت فعالیت ما وجود داشت. اما با گذشت زمان و تجربه های فراوانی که در این جهت کسب کردیم، توانستیم خدمات متفاوت و کاملی را به کسب وکارها ارائه کنیم و صرفا بستری برای خرید و فروش نباشیم؛ بلکه در کنارش بتوانیم امکانات و ویژگی های متنوعی را برای مشاغل فراهم کنیم.

چالش های ناهموار تجارت جدید

مدیرعامل ایکسب در مورد چالش های تجارت الکترونیک در کشور می گوید: در حوزه حمل و نقل ما در حال همکاری با تیپاکس هستیم. ولی به دلیل نبود زیرساخت های لازم برای این بخش، همچنان با مسائل و مسائل زیادی دست و پنجه نرم می کنیم. در تمام این سال ها گاهی نبود توان فنی لازم برای اجراکردن احتیاجهای بخش تجارت الکترونیک و گاهی عدم همکاری ها و حمایت های دولت باعث شده جهت دستیابی به ایده هایمان طولانی و سخت گردد. در حال حاضر از شرکت ها و گروه هایی که توانمندی لازم در حوزه حمل و نقل و هماهنگی های مجازی این بخش را دارند دعوت می کنیم برای همکاری به ما بپیوندند.

چشم انداز ایکسب

مهدی آقایی درخصوص هدف های این شرکت برای آینده می گوید: وبسایت هایی مثل ایکسب با هدف یاری به شرکت های داخلی راه اندازی شده تا آنها بتوانند از ابزارهای مدرن استفاده نمایند و بهتر و دقیق تر دیده شوند و در نهایت بعد از به دست آوردن بازار داخلی به سمت تجارت در حوزه دنیای قدم بگذارند و بازارهای بیشتری را به دست بیاورند. از این روز انتظار داریم دولت بیشتر زمینه های مورد احتیاج کار ما را فراهم کند تا بتوانیم به تجارت و صنعت کشور یاری کنیم.

وی می افزاید: در حال حاضر با وجود تمام چالش هایی که در این راه وجود دارد بیش از 16 هزار محصول در ایکسب ثبت شده است و ما توانسته ایم به 39 هزار عضو حقیقی که در ایکسب فعالیت دارند خدمات ارائه بدهیم و حدود 60 هزار بازدید در ماه داشته باشیم. علاوه بر این محصولاتی که در سایت ایکسب برای فروش به نمایش گذاشته شده اند، این روزها بیش از یک میلیون بار در ماه در موتور جست وجوگر گوگل دیده می شوند.

ویژگی های ایکسب در مقایسه با رقبا

بازاریابی دیجیتال با هزینه پایین مدیرعامل ایکسب می گوید: با توجه به این که شرکت ها و کسب و کارهای کوچک معمولا توانایی تبلیغات محیطی گسترده و بازاریابی پرهزینه ندارند به این فکر افتادیم که زمینه ای برای دیده شدنشان را فراهم کنیم. ایکسب می تواند به عنوان یک پلتفرم در این زمینه با بازدید بالا و سئوی خوب، محصولات شرکت ها را در دسترس دیگران قرار دهد.

اعتبار سنجی شرکت های معرفی شده

زمانی که بحث معرفی خدمات و محصول شرکت های مختلف به میان می آید، موضوع اعتبارسنجی آنها نیز اهمیت زیادی پیدا می نماید. در این زمینه ایکسب کوشش نموده روش هایی را برای ارزیابی و اعتبارسنجی شرکت ها داشته باشد. بیشتر شرکت ها در انجمن های صنفی مختلفی عضو هستند و این عضویت ها خود فرآیندی است که می تواند جلب اعتماد کند. ایکسب بستری را فراهم نموده که شرکت ها بتوانند این عضویت ها را در سایت اعلام و انجمن ها آن را تایید نمایند. به این ترتیب مخاطب و خریدار می توانند ببینند کدام شرکت در چه انجمن هایی عضویت دارد و چه مجموعه هایی آن را تایید نموده اند.

امکان پرداخت امانی برای تبادلات اقتصادی شرکت ها

در ایکسب نوعی درگاه پرداخت آنلاین در نظر گرفته شده که به شکل حساب امانی کار می نماید و خریدار مبلغ را در آن واریز نموده و بعد از آن که فروشنده محصول را تحویل داد و خریدار رضایت خود را اعلام نمود، مبلغ به حساب فروشنده منتقل می گردد. این کار با یاری بانک پاسارگاد تحت عنوان سامانه پرداخت امانی پاسارگاد (پاد) ارائه شده است. این فرآیند پرداخت هنوز در کشور ما بسیار نوپا است اما ایکسب با همکاری بانک پاسارگاد کوشش می نماید آن را ارتقا دهد.

استعلام قیمت برای محصولات مختلف

شرکت ها و کسب و کارها می توانند درخواست استعلام قیمت برای هر کالایی که بخواهند را ثبت نمایند و بدون این که اقدامی برای خرید و ارتباط گیری مستقیم با فروشندگان محصولات داشته باشند، به وسیله ایکسب به قیمت محصول مورد نظر که از سوی شرکت های حاضر در سایت ارائه شده دست پیدا نمایند.

مجله ایکسب

یکی از روش های معرفی خدمات و محصولات کسب و کارها، فراوری محتوا با هدف ترغیب مشتریان و دیده شدن در فضای مجازی است. ایکسب به وسیله مجله اینترنتی، این فرصت را برای شرکت های عضو فراهم آورده تا بتوانند اخبار فعالیت های خود را در قالب خبر، مقاله و گزارش به مخاطبان خود ارائه نمایند.

خرید و فروش عمده

تجارت الکترونیک به شیوه بنگاه به بنگاه (B2B) در کشور ما هنوز در ابتدای راه است و آنچه شرکت های داخلی را از رقبای خارجی خود متمایز نموده، عدم آشنایی به ابزارهای خرید و فروش عمده و استفاده از روش های سنتی پرهزینه است که قدرت رقابت فراورینمایندگان ایرانی را در برابر رقبای بین المللی در بازار کم می نماید.

ایکسب در طول این سال ها کوشش نموده تا با فراهم آوردن زمینه مناسب برای خریدوفروش عمده در بستر اینترنت، راه را برای فراورینمایندگان داخلی هموار سازد. اکنون شرکت ها می توانند با استفاده از خدمات فروشگاه اینترنتی ایکسب، کالاهای خود را به صورت عمده در اختیار مشتریان قرار دهند.

دسترسی به بازار دنیای

هم اکنون صدها شرکت از سراسر دنیا عضو ایکسب هستند و روزانه به این تعداد افزوده می گردد. شرکت های داخلی می توانند علاوه بر استفاده از خدمات این شرکت ها، محصولات و خدمات خود را به زبان انگلیسی به آنها معرفی نمایند.

مریم ملی - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 15234

به "راهکارهای نوین تجارت الکترونیک با ایکسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای نوین تجارت الکترونیک با ایکسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید