راستی آزمایی؛ یاری به معین شدن سلامت بازیکنان و خاتمه برنامه بهانه جویان، معترضانِ بدون ماسک!

به گزارش بانیما، بعضی نظرات برای عدم شروع مجدد رقابت های لیگ برتر فوتبال بیشتر از اینکه شبیه به نظراتی منطقی باشد، به بهانه جویی شباهت دارد.

راستی آزمایی؛ یاری به معین شدن سلامت بازیکنان و خاتمه برنامه بهانه جویان، معترضانِ بدون ماسک!

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، هر روز تعداد بازیکنانی که از سوی باشگاه های آنها اعلام می گردد به کرونا مبتلا شده اند، بیشتر از قبل می گردد. این در حالی است که سازمان لیگ اعلام نموده بعضی باشگاه ها بدون ارسال نتایج تست های کرونا به این سازمان اقدام به شروع تمرینات نموده اند و نتایج اعلام شده نیز تا زمان ارسال برای سازمان لیگ مورد تأیید نیست. سهیل مهدی، سرپرست کمیته مسابقات سازمان لیگ حتی این باشگاه ها را متخلف نامید که چگونه بدون دریافت تأییدیه و عدم رعایت پروتکل های اعلام شده، تمرینات خود را شروع نموده اند.

این اتفاقات در شرایطی رقم خورده است که بهانه جویی بعضی باشگاه ها پیش از این هم برای عدم شروع لیگ وجود داشت. هر کدام از این باشگاه ها نیز با هدفی به دنبال تعطیلی کامل لیگ بودند که بعضی برای قهرمان نشدن رقیب، بعضی برای سقوط نکردن و بعضی برای هزینه نکردن راضی به ادامه لیگ نبودند. با این حال با کنترل کرونا در کشور و کاهش مبتلایان، ستاد مبارزه با کرونا با بازگشایی بسیاری از مشاغل و در نهایت ادامه دادن مسابقات فوتبال موافقت کرد. اتفاقی که در بسیاری از نقاط مختلف جهان از شرق آسیا تا غربی ترین نقاط اروپا اتفاق افتاده بود و مشابه همین تصمیمات در کشورمان به اجرا درآمد.

زندگی پس از کرونا، مسئله ای بود که با شیوع جدی این بیماری بارها روی آن تأکید شد. اینکه این بیماری از بین نخواهد رفت و تاریخ تعیینی هم برای کشف واکسن یا داروی قطعی درمان آن معین نشده است، از همین رو جهان باید زندگی در کنار این ویروس را ادامه دهد که تنها راه کنترل آن، رعایت اصول بهداشتی است. فوتبال نیز مانند سایر مشاغل و پدیده ها نمی تواند برای همواره تعطیل گردد و تصمیم جهان به ادامه فوتبال با رعایت پروتکل های بهداشتی است، اما گویا در ایران بهانه جویی ها برای بعضی خاتمهی ندارد و همچنان به صحبت های قبلی خود اصرار دارند.

یکی از مواردی که هنوز در خصوص آن قطعیتی وجود ندارد، ابتلای تعداد بالایی از بازیکنان در تیم های مختلف است که به نظر آمارها به صورت تصاعدی بالا می رود. این آمارها هم می تواند نگران نماینده باشد و هم گول زننده که به همین دلیل فدراسیون پزشکی ورزشی به عنوان رأس امور مبارزه با کرونا در ورزش، به دنبال راستی آزمایی برآمد. دکتر رضا سعیدی، سخنگوی فدراسیون پزشکی ورزشی در این مورد اعلام نمود که آزمایشگاه هایی به عنوان آزمایشگاه معتمد معرفی شده اند تا تست های کرونا در این آزمایشگاه ها انجام گردد یا اگر تیم های شهرستانی شرایط حضور در این آزمایشگاه ها را نداشته باشند، پزشکانی اعزام می شوند تا تست های کرونا را زیر نظر داشته باشند. مسلماً به این شکل اگر آمار مبتلایان به کرونا در تیم ها واقعی باشد، می توان تصمیمات جدیدی گرفت و اگر این آمار واقعی نباشد و صرفاً شیوه ای برای بهانه جویی جدید باشد، این فرصت را از تیم ها می گیرد.

اتفاقات پیش آمده، اجرای بی چون و چرای راستی آزمایی را به امری ضروری تبدیل نموده است، چراکه بعضی همچنان به بهانه جویی های خود برای تعطیلی لیگ ادامه می دهند و این اصرار آنها در شرایطی است که حاضر به از دست دادن هیچ چیزی نیستند. از طرفی می گویند لیگ به اتمام برسد و سهمیه ما در جای خود باشد یا سقوط به لیگ پایین تر مشمول ما نگردد و از طرفی مخالف اعلام صدرنشین فعلی لیگ به عنوان قهرمان هستند. این نظرات آنها یک بام و دو هوایی است که فرضیه بهانه جویی برای عدم شروع مجدد لیگ را تقویت می نماید. آنهم در شرایطی که تصاویر منتشرشده از تمرینات بعضی از همین معترضان نشان می دهد آنها در تمرینات برخلاف پروتکل های بهداشتی بدون ماسک حضور دارند و عدم رعایت این پروتکل ها نشان دهنده این است که چقدر سلامت جامعه برای آنها اهمیت دارد.

اگر مخالفان شروع مجدد لیگ بهانه جویی نمی نمایند، چرا حاضر به قبول جدول فعلی لیگ برای خاتمه یافتن فصل جاری نیستند؟ اینکه به ترتیب فعلی تیم قهرمان، سهمیه ها و سقوط نماینده ها تعیین شوند؟ این در حالی است که بعضی از آنها می گویند در لیگ این فصل تیمی قهرمان نگردد، اما سهمیه های آسیایی به آنها تعلق بگیرد! این شکل از نظرات نه منطقی است و نه حساب و کتاب فوتبالی پشت آن وجود دارد. یعنی به نوعی سلامت جامعه دستاویزی برای خروج از رقابت شده است. هرچند نمی توان از نقش منفعلانه سازمان لیگ و فدراسیون هم گذشت که هنوز راهکاری برای تعطیلی احتمالی لیگ هم نداده اند.

کشورهای مختلفی که لیگ خود را به خاتمه رساندند، هر کدام به شیوه ای با معین قهرمان و سهمیه ها از ادامه دادن به مسابقات منصرف شدند که شاید شبیه ترین لیگ به ایران، اسکاتلند بود. جایی که 11 تیم متعلق به پروتستان ها مقابل سلتیکِ صدرنشین که متعلق به کاتولیک ها بود باید در خصوص ادامه یا خاتمه لیگ تصمیم گیری می کردند. فدراسیون فوتبال این کشور اعلام نموده بود در صورت رأی دادن به خاتمه لیگ، طبق جدول فعلی قهرمان معین خواهد شد که با این پیش شرط رأی به خاتمه لیگ داده شد تا سلامتی جامعه بهانه یا دستاویزی برای خاتمه لیگ نباشد. حال این سؤال مطرح می گردد که چرا در فوتبال ایران تصمیمی قاطع گرفته نمی گردد تا مقابل بهانه جویی ها گرفته گردد؟ بدون شک راستی آزمایی بهترین راه برای تعیین شدن شرایط سلامتی بازیکنان و البته جلوگیری از پیاده شدن اهداف بهانه جویان است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 9778

به "راستی آزمایی؛ یاری به معین شدن سلامت بازیکنان و خاتمه برنامه بهانه جویان، معترضانِ بدون ماسک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راستی آزمایی؛ یاری به معین شدن سلامت بازیکنان و خاتمه برنامه بهانه جویان، معترضانِ بدون ماسک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید