ممنوعیت در استادیوم آزادی، آزادی در سینماهای سرپوشیده!

به گزارش بانیما، در شرایطی که حضور تماشاگران در ملاقات تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در استادیوم روباز آزادی ممنوع است، تماشای این مسابقه فوتبال در سالن های سرپوشیده سینما، مجاز اعلام شد.

ممنوعیت در استادیوم آزادی، آزادی در سینماهای سرپوشیده!

به گزارش خبرنگاران، تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی قرار است سه شنبه، 20 مهر ساعت 17 در استادیوم آزادی از سری رقابت های مرحله نهایی انتخابی جام جهانی به مصاف یکدیگر بروند و حضور دیدنگران در استادیوم آزادی به منظور نظاره این مسابقه از مدت ها قبل به یک چالش مهم برای فدراسیون فوتبال ایران تبدیل شده است.

عزیزی خادم 13 مهر به صراحت خاطرنشان کرد که ملاقات تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی به صورت قطعی با حضور دیدنگران برگزار می گردد. و قرار بود به شرط تزریق 2 دز واکسن کرونا، 7000 علاقمند مرد و زن ایرانی بتوانند این مسابقه را از نزدیک دیدن نمایند، اتفاقی که می توانست سرآغازی بر حضور دیدنگران در استادیوم های کشور پس از شیوع ویروس کرونا باشد، چرا که از اواخر سال 98 تا به امروز به علت شیوع ویروس کرونا، حضور دیدنگران در استادیوم های ایران ممنوع اعلام شده است.

در نهایت اما 18 مهر از سوی فدراسیون فوتبال اعلام شد که ملاقات تیم ملی فوتبال کشورمان برابر کره جنوبی، روز سه شنبه 20 مهر، راس ساعت 17 بدون حضوردیدنگر در استادیوم آزادی برگزار می گردد.

نکته قابل تامل اینکه به تازگی سخنگوی انجمن سینماداران خاطرنشان کرد بر اساس آنچه در شورای صنفی نمایش تصویب شده است، سینماها می توانند بازی فوتبال ایران و کره جنوبی را پخش نمایند. هزینه بلیت دیدنی ملاقات تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در بعضی سینماها معادل 30 هزار تومان معین شده است.

پرسش این است که چگونه مجوز دیدنی ملاقات تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی در استادیوم آزادی صادر نشده اما برای دیدنی این بازی در سینماهای سرپوشیده کشور مجوز صادر شده است؟

حسن کامرانی فر، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در رابطه با عدم صدور مجوز حضور دیدنگران ایرانی در استادیوم آزادی به منظور نظاره ملاقات تیم های ملی فوتبال ایران و کره جنوبی، گفته بود: این بازی و نبود دیدنگر هیچ ارتباطی با بحث خارجی ندارد و ما در داخل با توجه به پروتکل های بهداشتی و بحث واکسیناسیون و مسائل زیرساختی تصمیم گرفتیم بازی بدون دیدنگر باشد. همین الان که یک دیدنگر بخواهد وارد استادیوم گردد اگر بحث تست پی سی آر او مطرح بگردد، هزینه زیادی برای دیدنگران در پی دارد. بحث سلامت دیدنگران باید راستی آزمایی گردد. در نهایت ما به این نتیجه رسیدیم که این بازی بدون دیدنگر باشد.

اکنون و در پی بروز این تعارض، این سوال مطرح است که برای امنیت جانی مردم و طرفداران مشتاق ملاقات تیم ملی فوتبال ایران، آیا از دیدنگران حاضر در سینماها تست پی سی ار انجام خواهد شد؟ آیا راستی آزمایی درباره عدم ناقل بودن کووید 19 برای خریداران بلیت سینما به درستی صورت خواهد گرفت؟ آیا صرفا افرادی که 2 دز واکسن کرونا تزریق نموده اند به سینماها راه داده می شوند یا راه چاره مطمین تری برای عدم انتقال ویروس در نظر گرفته خواهد شد؟

آیا دیدنی یک مسابقه فوتبال با حضور 7000 دیدنگر در استادیوم آزادی از حضور بینندگان در سالن های سربسته سینما خطرناک تر است؟موضوعی که باعث شد بعلت عدم رعایت پروتکل های اداری و فرصت اندک تهیه مقدمات پروتکل های بهداشتی، طرفداران از حضور در آزادی محروم بمانند اما اکنون دیدنچیان می توانند در سالن های سرپوشیده سینما این مسابقه را به نظاره بنشینند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 17734

به "ممنوعیت در استادیوم آزادی، آزادی در سینماهای سرپوشیده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت در استادیوم آزادی، آزادی در سینماهای سرپوشیده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید