رئیس جمهور فیلیپین چین را به آلمان نازی شبیه دانست

به گزارش بانیما، رئیس جمهوری فیلیپین در سخنرانی حود در ژاپن و با تاکید بر اینکه دنیا نمی تواند به بی اعتنایی خود نسبت به ادعای پکن در قبال مالکیت دریای چین جنوبی ادامه دهد، چین کنونی را به آلمان نازی شبیه دانست.

رئیس جمهور فیلیپین چین را به آلمان نازی شبیه دانست

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (خبرنگاران)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، اظهارات بنینو آکوئینو، رئیس جمهوری فیلیپین در حالی مطرح شده که تنش ها برسر مالکیت دریای چین جنوبی و ساخت و سازهای دولت چین در این آب های بین المللی افزایش یافته است.

آکوئینو در این سخنرانی برای تجار ارشد در توکیو گفت: در صورتی که این خلأ باقی بماند و آمریکا به عنوان ابرقدرت دنیای بگوید که به ساخت و سازهای چین در دریای چین جنوبی تمایلی ندارد، شاید هیچ اتفاقی برای متوقف کردن پکن رخ ندهد. در حال حاضر من چین کنونی را به آلمان نازی شبیه می دانم؛ کشوری که در دوران جنگ دنیای دوم به دنبال دستیابی و کشورگشایی به قلمروهای بیشتر بود. در آن دوران آلمان نازی آب های بین المللی و کشورهای دنیا را زیر پا گذاشت تا بیش از پیش بر قلمرو خود بیافزاید. اگر در آن موقع کشوری پیدا می شد تا آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی را متوقف کند می توانستیم از وقوع جنگ دوم دنیای جلوگیری کنیم.

اظهارنظرهای رئیس جمهوری فیلیپین باعث خشم پکن شده و سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت که به شدت از این صحبت ها ناراضی و شوکه شده است.

پکن مدعی است که فیلیپین به صورت غیرقانونی جزایر متعلق به چین را در دریای چین جنوبی اشغال نموده است.

صحبت های رئیس جمهوری فیلیپین پس از آن صورت گرفت که باراک اوباما، همتای آمریکایی اش به آنالیز تنش های رو به رشد در دریای چین جنوبی پرداخته و به قدرت های منطقه ای به ویژه چین تاکید نمود که به قوانین احترام گذاشته و از بی اعتنایی به این قوانین امتناع کند.

دولت چین درخواست های آمریکا را برای توقف ساخت و سازها در دریای چین جنوبی رد نموده و می گوید این اقدامات برای حفظ و ثبات تمامیت ارضی است و این ساخت و سازها در آب های مورد مناقشه تنها باعث تحقق مسئولیت پذیری بین المللی می گردد.

ویتنام، مجمع الجزایر فیلیپین، مالزی، برونئی و تایوان همگی مدعی مالکیت آب های مورد مناقشه و جزایر کوچک و صخره های مرجانی در این منطقه هستند.

بنینو آکوئینو همچنین در جریان خطابه خود در مجلس ژاپن گفت: امنیت دریایی و سواحل شرق و جنوب شرق آسیا به خاطر کوشش بعضی دولت های آسیایی به ویژه چین برای رسم مجدد محدودیت های جغرافیایی و گسترش قلمروها در معرض خطر قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 5384

به "رئیس جمهور فیلیپین چین را به آلمان نازی شبیه دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور فیلیپین چین را به آلمان نازی شبیه دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید