ذوالفقارنسب: برای اقتدار ملی باید از مربی ایرانی استفاده کنیم

به گزارش بانیما، یک کارشناس فوتبال ایران می گوید به خاطر اقتدار ملی باید از مربی های ایرانی استفاده گردد.

ذوالفقارنسب: برای اقتدار ملی باید از مربی ایرانی استفاده کنیم

به گزارش خبرنگاران، فوتبال ایران در چندماه گذشته اتفاقات بسیاری بر سر قرارداد سرمربی های خارجی تیم های ملی و باشگاهی را پشت سر گذاشته است تا این موضوع مورد توجه کارشناسان و فوتبال دوستان ایرانی قرار گیرد که در شرایط فعلی کشور مربیان خارجی باید استخدام شوند یا استفاده از نیروهای داخلی در دستور کار قرار گیرد.

بیژن ذوالفقارنسب، کارشناس فوتبال ایران در گفت وگو با خبرنگاران، در این رابطه اظهار کرد: فوتبال ما چند وجه متفاوت دارد. یک وجه آن متعلق به بخش نیمه خصوصی است که آن را دولت در اختیار دارد و بخش های خصوصی که دارای بضاعت کمی هستند. مدیریت جامع ورزش باید درباره این موضوع درست تصمیم بگیرد تا اتفاقات خوبی برای فوتبال ایران بیفتد. متاسفانه در مجامع بین المللی به ما دارد بی احترامی می گردد و هر شکایتی که در فیفا علیه ما می گردد به آن پاسخ داده می گردد و این موجب شده که دچار محدودیت شویم.

او ادامه داد: با توجه به شرایطی که پیش آمده است، ما باید از خودمان اقتدار به خرج دهیم و با حمایت از نیروهای خودمان از مربیان داخلی استفاده کنیم. در حال حاضر الان سفیر ایران و چند دست اندر کار دیگر، برای مساله آقای استراماچونی پادر میانی نموده اند و می خواهند که استراماچونی به ایران برگردد. به نظر من باید برای این دست اتفاقات مدیریت قاطعانه ای انجام گردد. الان مربیان داخلی ما از دانش فنی بالایی برخوردار هستند و می توانند موثر عمل نمایند.

این کارشناس فوتبال در ادامه اضافه نمود: وقتی که کی روش به ایران آمد با خودش 5 دستیار آورد و از آن ها برای پیش برد کارهای خود استفاده کرد. هم چنین ویلموتس نیز با کادری که مد نظرش بود راهنمایی تیم ملی را پذیرفت. به نظر من برای این که ایده مربی ایرانی در تیم ملی نتیجه دهد، باید امکانات کامل و خوبی در اختیار آن ها قرار بگیرد. به عبارتی دیگر باید کنار آن ها دستیارهای بین المللی خوبی باشند تا آن ها بتوانند عملکرد خوبی از خودشان نشان دهند. کسانی امثال حسین فرکی، امیرقلعه نویی، علی دایی و یحیی گل محمدی واجد چنین شرایطی هستند. آن ها فوتبالیست های بسیار خوبی بودند و در باشگاه هایی که حضور داشته اند عملکرد خوبی از خودشان ارائه نموده اند و با حمایت می توانند در جایی مثل تیم ملی خوب عمل نمایند.

ذوالفقارنسب در پاسخ به این سوال که آیا موافق حضور مربی خارجی در تیم هایی مثل استقلال و پرسپولیس هستید؟ گفت: اصل مشکل ما در قراردادهایی است که با این مربی ها بسته می گردد. الان آقای استراماچونی که در کشور خودش 100 هزار دلار هم نمی گرفت، یک میلیون دلار از ما می گیرد. به نظر من در قراردادهایی که بسته می گردد نگاه حرفه ای لحاظ نمی گردد.

او اضافه نمود: مشکل باشگاه هایی مثل استقلال و پرسپولیس این است که با یک سری مسائل در درآمدزایی روبرو هستند. نهادهای بازدارنده ای وجود دارند که جلوی کار این باشگاه ها را می گیرند و با توجه به این که این تیم ها هواداران بسیار زیادی دارند، اگر بخش درآمدزایی خودشان را داشته باشند می توانند گامی رو به جلو را تجربه نمایند.

این کارشناس فوتبال ایران در سرانجام گفت: من به شرطی که در قراردادهای مربی های خارجی توجه لازم انجام گردد، موافقم در باشگاه هایی مثل استقلال و پرسپولیس مربی خارجی حضور داشته باشد. چون وقتی مربی های ایرانی در این تیم ها حضور پیدا می نمایند، به آن ها تهمت های مختلفی از قبیل این که فرد از جایی خط می گیرد، زده می گردد. ما تا به حال از مربی های درجه 2 بین المللی مختلفی استفاده نموده ایم و کسانی مثل برانکو بودند که توانستند عملکرد خوبی در تیم خودشان داشته باشند؛ اما به نظر من باید قراردادهای خوبی برای این مربی ها بسته گردد که باشگاه ها در این رابطه ضرر ننمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6881

به "ذوالفقارنسب: برای اقتدار ملی باید از مربی ایرانی استفاده کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذوالفقارنسب: برای اقتدار ملی باید از مربی ایرانی استفاده کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید