داورزنی: باید کمترین آسیب به والیبال وارد گردد، چرخه آلودگی در این رشته بالاست

به گزارش بانیما، رئیس فدراسیون والیبال گفت: چرخه آلودگی در رشته هایی مانند والیبال، هندبال و بسکتبال بالاست، زیرا بازیکنان با دست و نزدیک به هم بازی می نمایند.

داورزنی: باید کمترین آسیب به والیبال وارد گردد، چرخه آلودگی در این رشته بالاست

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، نشست آنالیز ادامه مسابقات لیگ برتر والیبال امروز (یکشنبه) به ریاست محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال و با حضور علی فتاحی سرپرست دبیرکلی، منوچهر پورحسن رئیس سازمان لیگ و مدیران عامل و نمایندگان باشگاه های لیگ رجحان برگزار گردید.

رئیس فدراسیون والیبال در ابتدای این نشست با اشاره به شرایط ویژه کشور و نگرانی های شیوع و گسترش بیماری کرونا گفت: حفظ سلامتی جامعه و مردم، بالاترین اولویت کاری دولت است. در حال حاضر این نگرانی تنها برای ایران نیست و خیلی کشورها از جمله کشورهای اروپایی نیز درگیر شدند و حتی احتمال لغو مسابقات مهم و حتی قرنطینه مناطقی در اروپا مطرح است.

داورزنی با یادآوری این که یک جلسه در هفته گذشته داشتیم که بعضی از افراد حاضر در این نشست نیز در آن جلسه حاضر بودند، گفت: شرایط فعلی و شرایط به وجود آمده، فدراسیون و باشگاه ها مقصر نیستند. نخستین لغو مسابقات والیبال از کاشان، اراک و ورامین و از سوی شورای تامین انجام شد. بعد به دیگر مناطق و شهرها نیز سرایت کرد.

وی با بیان این که تصمیم گیری ها در ابتدا به صورت محلی بود و در ادامه این فرایند، ستاد مقابله با کرونا در وزارت ورزش تشکیل شد، گفت: فدراسیون والیبال نیز لیگ های دسته یک و زیرگروه را تعطیل کرد، اما دیدیم در عمل امکان برگزاری لیگ برتر نیز وجود ندارد.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: در ستاد مقابله با کرونا وزارت ورزش و جوانان، تاکید شده رشته هایی که برای کسب سهمیه المپیک در کوشش هستند، باید به فعالیت خود ادامه دهند اما فعالیت سایر رشته ها تعطیل گردد.

داورزنی با یادآوری این که چرخه آلودگی در رشته هایی مانند والیبال، هندبال و بسکتبال بالاست، زیرا بازیکنان با دست و نزدیک به هم بازی می نمایند، گفت: به همین دلیل ادامه مسابقات به دلیل احتمال بسیار زیاد گسترش ویروس کرونا، لغو شد.

وی گفت: در حال حاضر خیلی از سالن های ورزشی پلمب و خیلی از باشگاه های بدنسازی نیز تعطیل شدند و عملا فضایی برای مسابقه و تمرین وجود ندارد. همچنین در حال حاضر 28 استان از 32 استان کشور درگیر این بیماری شدند و با توجه به این که دوره حداکثری گسترش این بیماری احتمالا این هفته و هفته آینده است، به زودی تمام کشور درگیر خواهد شد.

رئیس فدراسیون والیبال با تاکید بر این که چاره ای جز تعطیلی موقت لیگ برتر نبود و باید برای نحوه ادامه لیگ برتر تصمیم گیری گردد، گفت: از سوی دیگر دشمنان در حال سوء استفاده از این شرایط هستند تا مردم را نسبت به مسئولین بی اعتماد نمایند و در این زمینه تبلیغات بسیار زیادی را آغاز نموده اند. بنابر این نباید به گونه ای عمل کنیم که دشمنان را همراهی کنیم. باید بسیار سنجیده و برنامه ریزی شده کار کنیم تا علاوه بر اینکه مانعی برای گسترش این بیماری شویم و سلامت جامعه را افزایش دهیم، کمترین آسیب به والیبال وارد گردد.

داورزنی توضیح داد: فدراسیون به دنبال برگزاری مسابقه است، اما واقعا امکانات برای برگزاری وجود ندارد. 80 درصد تیم های لیگ رجحان امکانات اختصاصی ندارند و برای تمرین و مسابقه، با مشکل روبه رو هستند، زیرا تمام سالن ها تعطیل شده است. از سوی دیگر منافع تیم ملی نیز در برگزاری لیگ ها به ویژه لیگ برتر است، بنابراین فدراسیون علاقمند به برگزاری مسابقات است.

وی در ادامه گفت: بعضی از بازیکنان درخواست حضور نماینده خود در این نشست را داشتند و من گفتم که به عنوان نماینده بازیکنان از حق و حقوق آنان دفاع خواهم کرد.

در ادامه مدیران عامل و نمایندگان باشگاه های حاضر در این نشست دیدگاه های خود را مطرح کردند که مهمترین محورهای بیان شده به توضیح زیر است:

قطعا فدراسیون تمامی ملاحظات را در نظر می گیرد و هر تصمیمی که در این نشست گرفته گردد، همه باشگاه ها می پذیرند.

نقطه نگرانی مشترک باشگاه ها، نحوه تسویه حساب با بازیکنان و کادر فنی است. بدهی به فدراسیون و میزان درصدها نیز دیگر نگرانی باشگاه ها است.

در شرایط فعلی امکان برگزاری مسابقات در هیچ نقطه ای از ایران، حتی در جزیره کیش وجود ندارد و اگر این فرایند ادامه یابد، قطعا مسائلی نیز برای تشکیل اردوی تیم های ملی والیبال وجود خواهد داشت.

مسائل مالی این بحران، تمام جامعه را در بر می گیرد و ضرورت دارد بازیکنان و کادر فنی تیم ها نیز باشگاه ها را برای تسویه حساب همراهی نمایند.

با توجه به این که سال جاری دیگر امکان ادامه لیگ برتر وجود ندارد، مبلغ ورودی تیم ها برای لیگ برتر سال آینده حفظ گردد که یاری به باشگاه ها گردد.

به یقین هیچ نهاد و باشگاهی نمی تواند تضمین دهد که در ادامه لیگ برتر، سلامتی بازیکنان و کادر فنی به خطر نخواهد افتاد. بنابراین باید لیگ برتر هم تعطیل گردد.

کرونا اتفاق ناخواسته بوده و باید همه به سهم خود برای جبران خسارات آن همکاری نمایند. این موضوع شامل بازیکن، مربی، باشگاه و فدراسیون می گردد زیرا همه اعضای یک خانواده بزرگی به نام والیبال هستیم.

حفظ سلامتی جامعه، اولویت نخست است و این موضوع برگزاری مسابقات را قطعا تعطیل می نماید. همکاری بین باشگاه ها و فدراسیون برای گذر از این بحران، لازم است.

برای حضور در مسابقات باشگاه های آسیا، فدراسیون تصمیم نهایی را بگیرد و اعلام کند. فدراسیون تسهیلاتی برای سال آینده لیگ برتر معین کند تا به باشگاه ها یاری گردد.

بعد از جمع بندی نظرات مدیران عامل و نمایندگان باشگاه های لیگ رجحان، شرکت نمایندگان بار دیگر بر ضرورت حفظ سلامت جامعه تاکید کردند و یادآور شدند که مردم ایران از این بحران همانند خیلی مسائل دیگر به بهترین شکل ممکن گذر خواهند کرد و در نهایت تصمیمات زیر گرفته شد:

ـ با توجه به ضرورت حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، پفراینده مسابقات لیگ برتر والیبال سال 98 بسته شد.

ـ هیچ تیمی از لیگ برتر والیبال مردان سال جاری، به دسته یک سقوط نخواهد نمود.

ـ باشگاه ها اقدامات لازم برای تسویه حساب با بازیکنان و کادر فنی خود را انجام دهند.

ـ فدراسیون والیبال موضوع نحوه یاری به باشگاه ها در این زمینه را در نشست هیات رئیسه خود مطرح و درباره آن تصمیم گیری خواهد نمود.

ـ تیم های اول تا سوم لیگ برتر سال 97 در اولویت معرفی برای حضور در آسیا قرار دارند اما با توجه به تاکید فدراسیون جهانی، شرکت این تیم ها در مسابقات قهرمانی باشگاه های مردان آسیا، منوط به پرداخت کامل بدهی های پیشین خود به بازیکنان خارجی است. در صورتی که تیم شهرداری ورامین در مهلت معین شده به تعهدات خود عمل نکند، تیم های سایپا یا کاله مازندران معرفی خواهند شد.

ـ مصطفی مدبر مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی سایپا نیز آمادگی این باشگاه را برای اعزام تیم بانوان به مسابقات قهرمانی باشگاه های زنان آسیا، گفت.

namasho.ir: نماشو: همه چیز اینجا هست از سفر و گردشگری تا ورزش و سرگرمی

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7784

به "داورزنی: باید کمترین آسیب به والیبال وارد گردد، چرخه آلودگی در این رشته بالاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: باید کمترین آسیب به والیبال وارد گردد، چرخه آلودگی در این رشته بالاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید