دانش آموزان استان بوشهر با هنرها و آئین های بومی آشنا می شوند

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، امید پارسایی فر یکشنبه شب در آئین امضای تفاهمنامه همکاری حوزه هنری بوشهر با اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: حوزه هنری در راستای ارزش های اسلامی برنامه های مهمی بر عهده دارد.

دانش آموزان استان بوشهر با هنرها و آئین های بومی آشنا می شوند

وی با بیان اینکه کشف استعداد­ها و پرورش آنها همراه با فراوری آثار فرهنگی و هنری از اهداف اصلی این حوزه هنری است اضافه نمود: در این راستا حوزه هنری استان بوشهر مهیای پذیرش دختران و پسران مستعد در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری است.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر در ارتباط با تفاهمنامه همکاری این حوزه با اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: این تفاهمنامه به منظور همکاری و اهتمام مشترک جهت برگزاری نشست های ادبی، کلاس­ های آموزشی، مراسم کتابخوانی و مسابقات هنری در سطح مدارس به امضا رسید.

پارسایی فر اضافه نمود: حضور هنرمندان در بین دانش آموزان، معرفی چهره ­های شاخص و نخبه هنری، آشنایی دانش آموزان مدارس با هنرهای ملی و بومی، ارتقا کیفی و کمی هنرهای تصویری در مدارس و مراکز آموزشی وابسته از دیگر اهداف این تفاهم نامه همکاری است.

وی با اشاره به اهمیت ترویج هنر در بین آینده سازان فرهنگ و اندیشه گفت: حضور فرهنگ و هنر در مدارس و عملی شدن آن در تمام سطح استان بوشهر به خصوص مناطق دور­دست و محروم، دغدغه اصلی حوزه هنری است که با همکاری اداره کل آموزش و پرورش سعی بر اجرای آن داریم.

پارسایی فر اضافه نمود: ترویج فعالیت های فرهنگی هنری و بویژه تشکیل کتابخانه فرهنگ و هنر برای شناساندن عناصر آیینی و بومی به دانش آموزان از اهداف مهم حوزه هنری استان بوشهر به شمار می رود.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 1691

به "دانش آموزان استان بوشهر با هنرها و آئین های بومی آشنا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش آموزان استان بوشهر با هنرها و آئین های بومی آشنا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید