خراسان رضوی ، تایید آزمایش مثبت کرونای هزار و 333 نفر

به گزارش بانیما، دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با افزوده شدن 44 مبتلای جدید تعداد افراد مبتلا به بیماری کرونا در استان خراسان رضوی به هزار و 333 نفر رسید.

خراسان رضوی ، تایید آزمایش مثبت کرونای هزار و 333 نفر

به گزارش خبرنگاران دکتر علی اصغر انجیدنی روز جمعه در گفتگو با خبرنگار ایرنا اضافه نمود: 803 نفر از بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی مربوط به حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بقیه متعلق به مناطق زیرپوشش پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی دیگر در این استان هستند.

وی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی نیشابور با 176 بیمار مبتلا به کرونا بعد از مشهد بیشترین شمار بیماران را در خراسان رضوی دارد و پس از آن دانشکده علوم پزشکی تربت جام با 110 نفر در رده بعدی قرار گرفته است.

وی گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در حوزه زیرپوشش دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار و تربت حیدریه نیز به ترتیب 98 و 96 نفر است و دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم تا به امروز 50 مبتلا به کرونا داشته است.

دکتر انجیدنی اضافه نمود: از 30 بهمن ماه پارسال تا هشتم فروردین ماه امسال پنج هزار و 437 بیمار مبتلا به عفونت حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی بستری شده اند که چهار هزار و 765 نفر آنان تا به امروز بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند.

وی ادامه داد: سه هزار و 374 نفر از بیماران بستری شده مشکوک به کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی مربوط به حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند که تا به امروز 2 هزار و 81 نفر آنان بهبود یافته و به منزل بازگشته اند.

وی تعداد جانباختگان بیماری کرونا در خراسان رضوی را که آزمایش آنها به طور قطعی مثبت بوده است 185 تن اظهار داشت و گفت: 129 تن از این جانباختگان در حوزه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، 19 تن در حوزه دانشکده علوم پزشکی نیشابور و 10 تن در حوزه دانشکده علوم پزشکی تربت جام فوت کرده اند، همچنین حوزه جغرافیایی زیرپوشش دانشگاه های علوم پزشکی در سبزوار 12 فوتی، گناباد هشت فوتی و تربت حیدریه هفت فوتی بر اثر کرونا ثبت کرده اند.

افزون بر 75 درصد جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی در قالب 12 شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد و 25 درصد دیگر جمعیت این استان زیرپوشش خدمات دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت جام، تربت حیدریه و نیشابور هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8421

به "خراسان رضوی ، تایید آزمایش مثبت کرونای هزار و 333 نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خراسان رضوی ، تایید آزمایش مثبت کرونای هزار و 333 نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید