خبرنگاران چین کاردار سفارت آمریکا را احضار کرد

به گزارش بانیما، تهران- خبرنگاران- گزارش ها از پکن حاکی است که وزارت خارجه چین امروز سه شنبه کاردار سفارت آمریکا در پکن را احضار نموده و در خصوص تحریم مقام های حزب کمونیست چین از سوی واشنگتن از وی شرح خواسته است.

خبرنگاران چین کاردار سفارت آمریکا را احضار کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، شینهوا روز سه شنبه اظهار داشت که جنگ جگوانگ، معاون وزیر خارجه چین با احضار کاردار سفارت امریکا در پکن به تحریم 14 مقام ارشد حزب کمونیست به بهانه دخالت در مسایل هنگ کنگ اعتراض نموده است.

دولت دونالد ترامپ که در چهار سال گذشته سیاست مخاصمه را به جای چند جانبه گرایی و حل و فصل مسالمت آمیز اختلاف ها برگزیده است، در آخرین روزهای حضور در قدرت، 14 تبعه چین را به فهرست تحریمی خود اضافه نمود.

دفتر کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا روز دوشنبه با صدور بیانیه ای اظهار داشت 14 نفر از اعضای حزب کمونیست چین را به خاطر موضوع حقوق بشری در لیست تحریم قرار داده است.

مقامات امنیتی و خارجی دولت آمریکا، چین را بزرگترین تهدید خود می دانند و در کوشش هستند به هر شکل ممکن مانع از پیشرفت مالی این کشور آسیایی شوند.

در واکنش به تحریم مقامات حزب کمونیست، سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز سه شنبه اظهار داشت که این اقدام دولت واشنگتن را تلافی می نماید.

خانم هوا چون اینگ در جمع خبرنگاران در پکن، تحریم اعضای حزب کمونیست از سوی آمریکا را اقدامی دور از عرف بین الملل و زشت خواند و از واشنگتن خواست این تصمیم خود را پس بگیرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13328

به "خبرنگاران چین کاردار سفارت آمریکا را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران چین کاردار سفارت آمریکا را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید