لغو معافیت ویزا برای دیپلمات&zwnjهای آمریکایی توسط چین

به گزارش بانیما، سخنگوی وزارت خارجه چین از لغو معافیت ویزا برای دیپلمات های آمریکایی که به هنگ کنگ و ماکائو سفر می کردند، اطلاع داد.

لغو معافیت ویزا برای دیپلمات&zwnjهای آمریکایی توسط چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

هوآ چونیینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت، پکن همچنین تحریم های متقابل علیه بعضی از مقامهای آمریکایی، اعضای کنگره، پرسنل سازمانهای غیر دولتی و اعضای خانواده آنها بر سر رفتار زننده آنها درباره هنگ کنگ اعمال می نماید.

این سخنگو گفت، چین از ایالات متحده می خواهد تا بیش از این وارد این جهت خطرناک و اشتباه نگردد. این سخنگو از هویت افراد تحریمی یا زمان آغاز تحریم ها صحبتی نکرد.

ایالات متحده روز دوشنبه علیه 14 مقام چینی به اتهام ایفای نقش در تصویب قانون امنیت ملی هنگ کنگ و بر سر اقدام ماه گذشته پکن در رد صلاحیت قانونگذاران اپوزیسیون منتخب در هنگ کنگ تحریم های اقتصادی و ممنوعیت مسافرتی اعمال کرد.

این اقدام آمریکا عمدتا به چشم تلاشی از سوی دونالد ترامپ برای تحکیم میراث سختگیری علیه چین و وادار کردن جو بایدن به اتخاذ موضعی مشابه علیه پکن در زمانی که احساسات ضد چینی دو حزب اصلی آمریکا در کنگره بالاست، دیده می گردد. بایدن 20 ژانویه روی کار می آید.

ماه اوت دولت ترامپ تحریم هایی را علیه کری لام، مدیر اجرایی هنگ کنگ و دیگر مقام های ارشد بر سر آنچه نقش آنها در محدود کردن آزادی ها حین سرکوب جنبش دموکراسی خواهانه در این دولت شهر خواند، تحریم کرد.

،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 13332

به "لغو معافیت ویزا برای دیپلمات&zwnjهای آمریکایی توسط چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو معافیت ویزا برای دیپلمات&zwnjهای آمریکایی توسط چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید