خبرنگاران مسکو: روابط روسیه و آمریکا به بن بست خورده است

به گزارش بانیما، مسکو - خبرنگاران - ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید نمود که روابط مسکو و واشنگتن به بن بست خورده است.

خبرنگاران مسکو: روابط روسیه و آمریکا به بن بست خورده است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، زاخارووا روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی روسیه 1 با اشاره به فراخواندن سفیر روسیه در واشنگتن به مسکو پس از اظهرات توهین آمیز جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در خصوص ولادیمیر پوتین همتای روس وی گفت: به یاد نمی آورم که در تاریخ معاصر روسیه، این کشور سفیر خود را از واشنگتن فرا خوانده باشد.

وی با اشاره به وقوع رویدادهای ناگوار در روابط روسیه و آمریکا در عصر معاصر (سه دهه پس از فروپاشی شوروی) اضافه نمود که این موارد مربوط به تنش ها در دستور کار بین المللی بود.

زاخارووا افزود: مواردی بین روسیه و آمریکا که مربوط به روابط دوجانبه باشد و در واقع با بن بست در روابط دوجانبه مرتبط باشد که واشنگتن آن را بوجود آورده است، به یاد نمی آورم.

جامعه اطلاعاتی آمریکا سه شنبه گذشته گزارش محرمانه ای را درباره دخالت خارجی در انتخابات 2020 آمریکا منتشر کرد و در آن نتیجه گرفت که پوتین ناظر بر کوشش های گسترده ای با هدف سیاه نمایی نامزدی بایدن بوده است.

بایدن درباره این گزارش به جورج استفاناپولوس خبرنگار و مجری شبکه ای بی سی نیوز گفت که در تماس تلفنی ژانویه(دی) به پوتین درباره واکنش احتمالی به این موضوع هشدار داده بود.

بایدن اضافه نمود: او (پوتین) تاوان آن را پرداخت خواهد نمود. ما- من و او- مذاکراتی طولانی داشتیم. شناخت نسبتا خوبی از او دارم. به او گفتم من از شما شناخت دارم و تو هم از من شناخت داری. اگر به این نتیجه برسم که چنین اتفاقی اتفاق افتاده است، آماده باشید.

سحنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه سخنان تلویزیونی خود گفت: به نظر من باید به این واقعیت توجه کرد که طرف آمریکایی نه فقط روابط دوجانبه با روسیه را به بن بست کشاند، بلکه ایدئولوژی آنها نیز به بن بست خورده است.

زاخارووا با انتقاد از سیاست های آمریکا در خصوص روسیه توضیح داد که دولت واشنگتن بطور مداوم به عامل روسی اشاره می نماید و سعی دارد مسکو و کرملین را مقصر و مسوول مسائل مختلف در آمریکا جلوه دهد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، از آمریکا خواست تا به تنش آفرینی و رفتار توام با عصبانیت در خصوص مسکو انتها دهد.

در پی اظهارات جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا که ولادیمیر پوتین همتای روسی خود را به اتهام مداخله در انتخابات کشورش قاتل خواند و گفته بود، مسکو باید تاوان پس بدهد، وزارت خارجه روسیه گفت که سفیرش را از واشنگتن فرا خوانده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 15243

به "خبرنگاران مسکو: روابط روسیه و آمریکا به بن بست خورده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مسکو: روابط روسیه و آمریکا به بن بست خورده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید