خبرنگاران روستاهای گلستان دارای ظرفیت فراوان برای گسترش گردشگری است

به گزارش بانیما، گرگان - خبرنگاران - استاندار گلستان با اشاره به فعالیت افزون بر 130 واحد بومگردی در این استان گفت که تعداد زیادی از روستاهای گلستان با برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان دارای ظرفیت بی نظیر برای گسترش گردشگری هستند.

خبرنگاران روستاهای گلستان دارای ظرفیت فراوان برای گسترش گردشگری است

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش روابط عمومی استانداری گلستان هادی حق شناس عصر روز شنبه در جشنواره فرهنگ و اقتصاد روستا در روستای توماچلر چارقلی شهرستان گمیشان گفت: یکی از این ظرفیت ها، سواحلی بکر و مغفول مانده تعدادی از شهرها است که کوشش می کنیم با رعایت شیوه نامه های زیست محیطی، گردشگری را در این مناطق گسترش دهیم.

استاندار گلستان به برنامه های مرتبط با توسعه استان اشاره نمود و گفت: یکی از اقدامات محوری استان که در هفته آینده شروع خواهد شد عملیات اکتشاف نفت و گاز و احداث دکل حفاری است.

حق شناس ادامه داد: با دسترسی به نفت تحولی بزرگ در منطقه کمتر توسعه یافته گمیشان رخ خواهد داد.

وی به ضرورت احداث بندر در گمیشان اشاره نمود و گفت: به دلیل فاصله ساحل گمیشان از جنگل های گلستان و همچنین احتیاج مبرم مرغداری های استان به نهاده های دامی، واردات چوب و دان اصلی ترین علت احداث بندر در این منطقه است.

استاندار گلستان بیان نمود: اقدام دیگری که چهره گمیشان را به لحاظ اشتغال تغییر خواهد داد تکمیل مجتمع 10 هزار هکتاری پرورش میگوی این شهرستان است که با در نظر دریافت 10 میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت در نظر گرفته شده می توان شاهد توسعه مزارع پرورش میگو در فاز 6 هزار هکتاری این مجتمع بود.

وی اضافه کرد: گمیشان یکی از 31 شهرستان کمتر توسعه یافته کشور است اما با اقدامات صورت گرفته و برنامه های آینده، گام های خوبی برای توسعه آن برداشته خواهد شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 14962

به "خبرنگاران روستاهای گلستان دارای ظرفیت فراوان برای گسترش گردشگری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روستاهای گلستان دارای ظرفیت فراوان برای گسترش گردشگری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید