خبرنگاران استفاده از ابزارهای نوین اقتصادی راهکاری برای برطرف کمبود بودجه است

به گزارش بانیما، یزد- خبرنگاران- رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد گفت: استفاده از ابزارهای نوین تامین منابع اقتصادی برای مصرف هزینه در طرح های عمومی یکی از راه چاره ها در روبرو با مشکل کمبود بودجه است.

خبرنگاران استفاده از ابزارهای نوین اقتصادی راهکاری برای برطرف کمبود بودجه است

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد،سید مجتبی حسینی پور در نشست پیشرفت طرح بازارچه صنایع دستی استان از آمادگی این سازمان برای تعریف طرح های مشارکتی با روش های جدید تامین منابع اقتصادی اطلاع داد.

وی اضافه نمود: در زمانی که کمترین درآمد نفتی را داریم استفاده از روش های تازه ای نظیر تهاتر، سکوک، و اوراق مشارکت اسلامی برای تامین منابع اقتصادی فعالیت های عمرانی در حال اجرا است که تا به امروز دولت، تامین اقتصادی اوراق را در سررسید مقرر در دستور کار داشته است.

حسینی پور طرح بازارچه سنتی صنایع دستی جنب شاهزاده فاضل و بازار اصلی را یکی از طرح های پیروز مشترک در شهر یزد عنوان نمود و گفت: به دنبال تعریف طرح های تازه و استفاده از ظرفیت های دیده شده در قانون بودجه هستیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی یزد در این رابطه خواهان استفاده پروژه حمل و نقل ریلی بین شهری با استفاده از ابزارهای نوین تامین منابع اقتصادی با مشارکت شهرداری ها شد.

وی اضافه نمود: اجرای طرح مشترک با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان، میراث فرهنگی، دستگاه های تابعه وزارت نیرو و شهرداری با موضوع گردشگری آب در بازدید گردشگران از آب انبارها، یکی دیگر از پیشنهادهای سازمان مدیریت و برنامه ریزی است.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد گفت: درسی که پدیده کرونا به ما داده ضرورت تاب آوری در بخش گردشگری است.

حسینی پور با اشاره به اینکه مجموعه این سازمان همیشه پشتییان جدی رونق صنعت گردشگری در استان است اضافه نمود: موضوع کرونا نشان داد باید نقاط آسیب پذیری را در حوزه گردشگری شناسایی و اصلاح کنیم.

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه یزد ادامه داد: نگاهی که در استان در حال تغییر است و در سند آمایش سرزمین هم آن را برجسته نموده ایم تنوع بخشی در حوزه گردشگری است.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز(شنبه) گفته بود که از اوایل اسفند ماه 98 تا به امروز 306 هزار و 752 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت 216 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی در ایران به 16 هزار و 982 نفر رسیده است.

سیما سادات لاری بیان نمود: از 24 ساعت گذشته تا ظهر 11 مرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2 هزار و 548 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند که از این تعداد یک هزار و 67 نفر دربیمارستان بستری شده اند.

معاون وزارت بهداشت گفت: تا به امروز 265 هزار و 830 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند و همچنین چهار هزار و 11 نفر از بیماران در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری بیان نمود: تا کنون 2 میلیون و 482 هزار و 553 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور صورت گرفته است.

وی اضافه نمود: استان های تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شاقتصادی، سمنان، لرستان و هرمزگان در شرایط قرمز قرار گرفته است و شرایط در استان های آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم هم در شرایط هشدار است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11138

به "خبرنگاران استفاده از ابزارهای نوین اقتصادی راهکاری برای برطرف کمبود بودجه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استفاده از ابزارهای نوین اقتصادی راهکاری برای برطرف کمبود بودجه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید