آمار کرونا در ایران امروز 26 مرداد 99؛ کاهش مرگ و میر روزانه کرونا در کشور، 147 فوتی در 24 ساعت گذشته

به گزارش بانیما، سخنگوی وزارت بهداشت جدیدترین موارد ابتلا و فوتی ناشی از کووید-19 در کشور طی 24 ساعت گذشته را بیان نمود و گفت: متاسفانه در شبانه روز گذشته 147 بیمار جان خود را از دست دادند.

آمار کرونا در ایران امروز 26 مرداد 99؛ کاهش مرگ و میر روزانه کرونا در کشور، 147 فوتی در 24 ساعت گذشته

به گزارش ایسنا؛ دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز 26 مرداد 1399 و بر اساس معیار های قطعی تشخیصی، دو هزار و 133 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که یک هزار و 19 نفر از آن ها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید19 در کشور به 343 هزار و 203 نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 147 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 19 هزار و 639 نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون 297 هزار و 486 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

وی افزود: 3881 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

لاری گفت: تا کنون دو میلیون و 861 هزار و 825 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: استان های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در شرایط قرمز قرار دارند.

لاری گفت: همچنین استان های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختکمک و کهگیلویه و بویر احمد هم در شرایط هشدار قرار دارند.

وی در توضیح شرایط بیماری در استان یزد گفت: استان یزد در اسفندماه سال گذشته شاهد خیز شدید و قابل توجه در موارد ابتلا و بستری این بیماری در اغلب شهرستان ها بود که با همکاری مردم و تلاش کادر بهداشت و درمان و حمایت های ستاد استانی، از اوایل فروردین تا اواسط خرداد ماه شاهد سیر نزولی موارد ابتلا و بستری در اغلب شهرستان ها بودیم. اما علیرغم توصیه های اکید بهداشتی، از خردادماه نمودار ابتلا و بستری در این استان فرایند صعودی گرفته و با وجود آنکه طی دو هفته تا حدی از شیب صعودی آن کاسته شده، اما همچنان شرایط بیماری در اغلب شهرستان های این استان شکننده و حساس است؛ به طوری که در هفته گذشته دو شهرستان دیگر به شهرستان های در شرایط قرمز این استان اضافه شده است و اکنون هشت شهرستان از جمله ابرکوه، بافق، خاتم، مهریز، میبد و یزد در شرایط قرمز قرار دارند و دو شهرستان از جمله شهرستان اردکان در شرایط زرد بیماری قرار دارند.

وی میزان استفاده از ماسک توسط مردم در اماکن عمومی را 70 درصد و وسایل حمل و نقل عمومی را 75 درصد و همچنین استفاده از ماسک توسط متصدیان و شاغلان واحد های صنفی و صنعتی را 80 درصد مطرح نمود و گفت: بیشترین میزان رعایت پروتکل ها در ادارات و سازمان های دولتی و کمترین میزان در مراکز خدمات بیمه و دفاتر پیشخوان دولت است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: هیات های عزاداری یزد به برگزاری مراسم پرشور در ماه محرم معروف هستند. حال با توجه به شرایط حاکم و همه گیری بیماری کووید -19 در سراسر کشور، توصیه و درخواست مان از مسوولان و مردم این استان آن است که کمک کنند تا عزاداری در ایام پیش رو مطابق با ضوابط ستاد کرونا باشد.

وی در خاتمه گفت: امیدواریم با همکاری و همراهی مردم کشورمان در رعایت اصول سه گانه بهداشتی شامل شست و شوی مرتب دستها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشور باشیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرارو
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11461

به "آمار کرونا در ایران امروز 26 مرداد 99؛ کاهش مرگ و میر روزانه کرونا در کشور، 147 فوتی در 24 ساعت گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار کرونا در ایران امروز 26 مرداد 99؛ کاهش مرگ و میر روزانه کرونا در کشور، 147 فوتی در 24 ساعت گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید