خبرنگاران استاندار گیلان: مرغ باید با نرخ مصوب بدست مصرف کننده برسد

به گزارش بانیما، رشت-خبرنگاران- نماینده عالی دولت در گیلان گفت: باید قیمت گوشت مرغ با نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار استان، به دست مصرف کننده برسد و در این خصوص نظارت های لازم صورت گیرد.

خبرنگاران استاندار گیلان: مرغ باید با نرخ مصوب بدست مصرف کننده برسد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع چهارشنبه شب در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گفت: گیلان در بسیاری از شاخص ها دارای صندلی های برتر کشوری است که به عنوان نمونه می توان به موضوع بازرسی و نظارت اشاره نمود.

وی با تأکید بر اهمیت نقش نظارت بر بازار گفت: باید در امر بازرسی، از مشارکت های مردم بیشتر استفاده گردد تا شاهد اثربخشی فزون تر باشیم.

استاندار گیلان توضیح داد: برای تعادل بخشی به امور و نیز حفظ شرایط مطلوب بازار، باید هم به فراورینماینده و هم مصرف نماینده، توجهی همزمان صورت گیرد و این، عین رعایت انصاف است.

وی با یادآوری اینکه گیلان در بسیاری از اقلام اساسی همچون برنج، چای و آبزیان استانی فراورینماینده است و این محصولات را به نقاط مختلف کشور ارسال می نماید، گفت: باید اقلامی مانند گندم، خوراک دام و طیور و شکر که گیلان فراورینماینده آنها نیست؛ به اندازه ای کافی و به موقع، به استان ارسال گردد و کمبودی وجود نداشته باشد.

وی گفت: با کوشش های اجرا شده، دولت اجازه نداد در مورد هیچ کالایی، شاهد کمبود باشیم و برای اطمینان بخشی بیشتر ، در مورد اقلام یادشده، برای گیلان باید جذب به اندازه کافی انجام و ذخیره سازی گردد.

زارع با بیان اینکه گیلان از قطب های فراوری مرغ است، افزود: گوشت مرغ باید حتما با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار، به دست مصرف نماینده برسد و اینکه خانوارهای گیلانی، مرغ را با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب خریداری نمایند، عدالت نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان در ادامه بر ضرورت توجه جدی به این موضوع و اتخاذ تدابیر نظارتی لازم برای تحقق این مهم تأکید کرد.

وی همچنین به کوشش شالیکاران و اهتمام آنان به فراوری برنج به عنوان یکی از کالاهای اساسی اشاره و افزود: انتظار داریم به منظور بهره مندی کشاورزان از قیمت مناسب برنج به عنوان حاصل کوشش و زحمت شان؛ برنج های وارداتی هنگام برداشت محصول به ویژه طی ماه های مرداد تا مهر، توزیع نگردد که البته دولت و وزارت صنعت ، معدن و تجارت طی سال های گذشته در این خصوص اقدام نموده اند و سال جاری نیز این امر صورت می گیرد.

وی ادامه داد: تأمین لاستیک خودروهای سبک یکی دیگر از موضوعاتی است که به عنوان دغدغه مطرح است و ضروری است حمایت های بایسته در این خصوص انجام گردد.

زارع افزود: این امکان در استان وجود دارد که فراوری ماسک را به یک میلیون عدد در هفته برسانیم که برای محقق شدن آن، ضروری است حمایت های لازم در مورد تأمین مواد اولیه کافی، صورت گیرد.

استاندار گیلان، استفاده از سامانه هایی که به یاری فنآوری، موجب تقویت سیستم نظارتی می شوند را ضروری خواند و با ابراز خرسندی از راه اندازی سامانه سیمبا (سامانه یکپارچه مدیریت بازرسی) ، این مهم را موجب تسهیل و تسریع در پیگیری فرآیند بازرسی کالاها دانست.

قیمت مرغ گرم آماده پخت 15 هزار تومان به اضافه 5 درصد کمتر یا بیشتر به اختیار استانداران معین شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 مهر 1399 بروزرسانی: 10 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 11362

به "خبرنگاران استاندار گیلان: مرغ باید با نرخ مصوب بدست مصرف کننده برسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار گیلان: مرغ باید با نرخ مصوب بدست مصرف کننده برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید