خوراکی های خوشمزه محلی چینی ها در بانکوک

به گزارش بانیما، خوراکی های هیجان انگیز محله چینی های بانکوک

در سفر به شهر بانکوک حتما برنامه ای برای بازدید از محله چینی ها یا یائوارات Yaowarat چاینا تاون اختصاص داده و از این بخش جالب شهر دیدن کنید. در این منطقه از شهر همیشه زندگی در جریان بوده و علاوه بر آن همیشه امکان دسترسی و تهیه انواع غذا های خوشمزه وجود دارد. البته این موضوع سبب شده تا این بخش از شهر شاهد ترافیک زیادی بوده و به همین دلیل برای عدم موافقت رانندگان تاکسی برای آمدن به این بخش از شهر آمادگی داشته باشید. این موضوع سبب شده تا در صورت موافقت آنها با آمدن به محله چینی ها؛ از شما کرایه ای بالاتر از میزان مصوب درخواست نمایند. اگر شما برای رسیدن به مقصد عجله ندارید توصیه می کنیم کمی شکیبا بوده و منتظر تاکسی بعدی باشید، قطعا با کمی حوصله خواهید توانست یک راننده تاکسی درستکار که شما را با کرایه مصوب به مقصد برساند پیدا خواهید کرد. با خبرنگاران همراه باشید تا خوراکی های خوشمزه محلی چینی ها در بانکوک را امتحان کنیم.

خوراکی های خوشمزه محلی چینی ها در بانکوک

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

موضوع دیگری که باید در نظر داشته باشید، عدم مراجعه به محله چینی ها در روز دوشنبه است زیرا بر اساس قانون در این روز دستفروش ها اجازه فعالیت نداشته و به همین دلیل شما بسیاری از جاذبه های این محله را از دست خواهید داد. از دیگر نکات جالب توجه در این محله این است که شما هر زمانی به آن مراجعه کنید؛ شاهد حضور تعداد زیادی از افرادی هستید که برای غذا خوردن به این محل آمده و قصد خرید کردن ندارند. در این محله، گزینه های مختلفی برای انتخاب به عنوان غذا وجود دارد و تقریبا امکان امتحان کردن همه موارد برای هیچ کس وجود ندارد اما در این نوشتار شما را با 16 خوراکی و غذای ارائه شده در این محله آشنا می کنیم که از بقیه مشهورتر بوده و هواداران بیشتری دارند.

نان تست محله چینی ها Yaowarat Toasted Bread

نان تست شده ویژه این محله یکی از غذاهایی است که برای خوردن آن حتما باید زمانی را در صف منتظر بمانید. از این غذا به طور همزمان هم توسط گردشگران و هم افراد محلی استقبال زیادی می گردد. این نان تست شده با کره، از بیرون برشته و ترد بوده و داخل نرم است، آن چه سبب خوشمزه تر شدن این نان می گردد، محتویات آن که به شکل ساندویچ داخل نان قرار می گیرد است که دارای طیف وسیعی از مواد غذایی شده و از جمله بهترین آنها می توان به سرشیر و مربای کدو حلوایی Condensed Milk &Sankaya اشاره نمود. بهترین محلی که می توانید در محله چینی ها از این غذا سفارش دهید، این آدرس این مکان است: جنب بانک Government Savings Bank ، سمت چپ خیابان Yaowarat

Kway Chap AuanPochana

این مدل از غذای موسوم به Kway با نوع سنگاپوری آن تفاوت دارد. این غذا در حقیقت از ترکیب سوپ با مقدار زیادی فلفل سیاه؛ نودل برنج و گوشت تهیه می گردد. در این غذا از فلفل سیاه تایلندی استفاده می گردد که طعمی بسیار خوب داشته و سبب می گردد تا هر مشتری با خوردن این غذا، باز هم برای تکرار تجربه آن به این محله بازگردد.

آدرس پیشنهادی : جنب تئاتر چاینا تاون Rama Theatre، سمت چپ خیابان Yaowarat

غذاهای دریایی

مشهورترین رستوران ارائه دهنده غذاهای دریایی ارزان قیمت در محله چینی ها، رستوران T&K است که خدمه آن همگی لباس های سبز رنگ می پوشند. میزان استقبال از غذاهای این رستوران به اندازه ای است که در ساعات شام همواره برای تهیه غذا صف تشکیل شده و همچنین به دلیل پر شدن ظرفیت سالن، شاهد حضور افرادی هستید که در خیابان غذای خود را صرف می نمایند. اگر کمی حوصله داشته باشید می توانید غذای خود را در داخل سالن رستوران و زیر خنکای سیستم تهویه مطبوع میل کنید. البته غذاخوردن در خیابان نیز تجربه خاص خود را دارد که خالی از لطف نبوده و در صورتی که خیلی وسواسی نیستید می توانید آن را امتحان کنید.

آدرس: تقاطع خیابان های Yaowarat و Phadung Dao ؛ سمت راست چهار راه

سوپ لانه پرندگان

تقریبا در همه بخش ها و رستوران های محله چینی های شهر بانکوک می توانید سوپ لانه پرندگان را تهیه کنید اما توصیه می گردد برای تجربه خوشمزه ترین سوپ از این نوع، به رستوران Xing Li بروید. قیمت این سوپ از کاسه ای 200 بات آغاز شده و انواع مختلفی دارد. به اعتقاد بسیاری از گردشگران، بهترین گزینه خوردن نوع داغ این سوپ است که در آن قطعات یخ اضافه نشده است.

آدرس: خیابان اصلی Yaowarat ، جنب رستوران T&K

پاتونگو (خمیر سرخ شده)

این غذا با نام پاتونگو Patonggo در حقیقت نوعی خمیر سرخ شده است که برای خوردن آن از سیخ های چوبی مشابه خلال دندان استفاده می گردد. البته نوع تایلندی آن با سبک چینی تا حدی متفاوت بوده و اندازه آن کمی کوچک تر است. روی این غذا نوعی سس مخصوص به نام sangkaya اضافه می گردد. این غذا به طور قطع برای هر گردشگری یک تجربه جدید بوده و سوژه مناسبی برای عکاسی به شمار می رود.

آدرس: تقاطع خیابان های Song Sawat و ChaloenBuri سمت راست شماره 7 -11

با می (نودل مونگ کورن خائو)

این غذای چینی با نام Ba Mee یا نودل مونگ کورن خائو Mung KornKhao Noodle را می توان یکی از غذاهای محبوب مردم سنگاپور محسوب کرد. البته نوع تایلندی آن خوشمزه تر بوده و حجم آن چندان زیاد نیست و شما می توانید آن را در کنار نوعی دیگر از غذاهای محلی بخورید.

آدرس: سمت چپ خیابان Yaowarat

کباب ماهی مرکب Grilled Squid

این کباب را می توان بهترین نمونه از گروه غذاهای دریایی محسوب کرد. گوشت این ماهی مرکب پس از کباب شدن نه آن قدر سفت است که نتوان آن را گاز زد و نه آن قدر نرم که خوردن آن خوشایند نباشد. اگر با خوردن غذاهای تند مسئله ای ندارید، از فروشنده این غذا درخواست کنید روی آن سس فلفل قرمز اضافه کند زیرا این سس باعث خوشمزه تر شدن کباب شما خواهد شد. تندی این غذا فقط در زمان خوردن آن احساس شده و پس از آن شما را اذیت نخواهد کرد.

آدرس: سمت چپ خیابان Yaowarat

نودل پد تایلندی و املت صدف Pad Thai & Mussel Omelette

این نودل چندان شیرین نبوده و در آن طعم ویژه wok hei که نوعی توصیف طعم غذا توسط چینی ها محسوب می گردد، غالب است. اگر می خواهید طعم واقعی پاد تایلندی را امتحان کنید، به دنبال نوع شیرین آن نروید. در کنار این غذا املت صدف نیز ارائه می گردد که با لایه ترد و خوشمزه بیرونی آن بسیار لذیذ بوده و خوردن آن به هر گردشگری توصیه می گردد.

آدرس: در سمت چپ خیابان Yaowarat شما می توانید فروشندگان متعددی که این غذا را ارائه می دهند پیدا کنید.

صدف پا جین Cockles - Pa Jin

این غذا در بین چینی ها و همچنین در محله چینی های شهر بانکوک بسیار محبوب بوده و قطعا شما برای تهیه آن باید در صف بایستید. این نوع صدف باید به صورت کامل سرخ شده و با سس مخصوصی مصرف گردد.

آدرس: خیابان Phadung Dao جنب رستوران T&K

شیر چایی و نان تست تایلندی Thai Toast & Milk Tea

به دلیل اینکه اغذیه فروشی ارائه نماینده این غذا در بخش انتهایی محله چینی ها و انتهای خیابان Phadung Dao قرار گرفته است، بسیاری از مردم از آن اطلاعی ندارند. در این محل شما می توانید شیرچایی ویژه تایلندی به همراه نان تست شده بسیار خوشمزده ای را امتحان کنید. در این اغذیه فروشی همچنین انواع نان ها و نوشیدنی های محلی نیز ارائه می گردد.

آدرس: تقاطع خیابان های Phadung Dao و Charoen Krung

دسرهای تایلندی

به جز برنج و انبه موسوم به Mango Sticky Rice که مشهور ترین دسر تایلندی محسوب می گردد، انواع دیگر دسرهای تایلندی وجود دارد که امتحان کردن آن خالی از لطف نیست. بعضی از این دسرها مشابه دسر موسوم به Ice Kachang سنگاپوری هستند. البته محتویات این دسرها متفاوت بوده و طعم آن ویژه تایلند است. مشهور ترین دسر گرم تایلندی هم سوپ زنجبیل است که به همراه کشک سویا خورده می گردد.

آدرس: اغذیه فروشی های خیابان Yaowarat

آب انار

آب انار تازه همواره یک نوشیدنی وسوسه آمیز و خوشمزه محسوب می گردد. این آبمیوه سرشار از آنتی اکسیدان بوده و برای سلامتی بسیار مفید است. در محله چینی ها، آب انار را امتحان کنید.

آدرس: اغذیه فروشی های خیابان Yaowarat

انبه یا Mango

بسیاری از دست فروش ها و گاری های فروش غذا در محله چینی ها، انبه قاچ شده و تازه می فروشند. البته از بابت تازه بودن آن نگران نباشید زیرا آن ها این میوه را فقط وقتی که شما آن را سفارش می دهید و در برابر شما پوست کنده و قطعه قطعه می نمایند. این میوه استوائی بسیار خوشمزه و آبدار است.

آدرس: اغذیه فروشی های خیابان Yaowarat

دوریان یا خارگیل Durian

فروش این میوه عجیب از مدت ها پیش در این مناطق از قاره آسیا رواج داشته و فروشندگان با چرخ دستی خود این میوه را به مشتریان ارائه می کردند. خوردن این میوه در تایلند بسیار آسان است، زیرا فروشندگان آن را در یک پوشش قرار داده و به شما می دهند و به همین دلیل لباستان کثیف نخواهد شد. (خارگیل میوه گیاهی با نام علمی خارگیل سموری (Durio zibethinus) متعلق به تیره پنیرکیان (Malvaceae) و راسته پنیرک سانان است که طول آن به سی سانتیمتر و قطر آن به پانزده سانتیمتر می رسد و وزن آن یک تا سه کیلوگرم است؛ شکل آن گرد و گاه کشیده و پوسته آن پوشیده از خار و به رنگ سبز، قهوه ای و رنگ گوشته آن زرد کمرنگ است و دارای بویی خاص و شدید (نه نامطبوع) است به طوریکه در مالزی ورود آن به هتل ها و هواپیما ممنوع شده است. این میوه بومی اندونزی و مالزی و برونئی است.)

آدرس: اغذیه فروشی های خیابان Yaowarat

میان وعده های تایلندی

پس از خوردن غذاهای مورد علاقه خود، محله چینی ها را ترک نکنید. بهترین فروشگاه ارائه دهنده میان وعده ها و اسنک های تایلندی در محله چینی ها، Lin Zhen Xiang نام دارد که در آن می توانید از این میان وعده ها به عنوان سوغاتی خریداری کنید. این میان وعده ها شامل انواع میوه خشک شده، چای؛ ماهی و گوشت خشک شده و … هستند. قطعا در این فروشگاه شما می توانید چیزی مطابق سلیقه خود تهیه کنید.

آدرس: در امتداد خیابان Yaowarat، سمت چپ، فروشگاه Lin Zhen Xiang

KwayTeowKuaGai

این غذای سنتی بسیار خوشمزه بوده و برای تهیه آن باید مواد تشکیل دهنده را با دقت سرخ کرد. مواد تشکیل دهنده این غذا عبارتند از: تخم مرغ و گوشت مرغ که به خوبی با یکدیگر ترکیب شده و غذائی مطبوع ایجاد می نمایند. معمولا به این غذا سس سویا اضافه می نمایند اما این غذا به اندازه ای خوشمزه است که بدون این سس نیز ارزش امتحان کردن را دارد. تنها ایراد این غذا، کم بودن حجم ارائه شده در یک وعده است که برای سیر کردن کافی نبوده و یک کاسه آن طی تنها دو لقمه تمام خواهد شد. البته برای خوردن این غذا شما نباید مسئله ای با خوردن غذاهای خیابانی داشته باشید و به یاد داشته باشید به هیچ وجه از آشپزهای خیابانی عکس نگیرید زیرا آن ها به هیچ وجه از این کار شاد نشده و ممکن است با واکنش منفی آن ها روبرو شوید. شاید این سبک غذا خوردن درخیابان چندان بهداشتی نباشد اما مزه بسیار خوب و طعم استثنایی این غذا سبب شد تا نام آن در انتهای این فهرست اضافه گردد.

آدرس: خیابان YaowaratSoi 6 سمت راست

محله چینی ها دارای انواع غذاهای خوشمزه است، در هنگام بازدید از این محل، تنها به غذاهای موجود در این فهرست اکتفا نکرده و خودتان در بین اغذیه فروشی ها، دکه ها و مراکز ارائه نماینده غذاهای خیابانی قدم زده و غذاهای مطابق با سلیقه خود را پیدا کنید. تنها موضوعی که در این بازدید باید در نظر داشت، احتیاط در هنگام ورود به خیابان ها است. امیدواریم از خوردن غذاهای خوشمزه در این محله لذت ببرید.

منبع:

منبع: الی گشت
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 4467

به "خوراکی های خوشمزه محلی چینی ها در بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوراکی های خوشمزه محلی چینی ها در بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید