جزئیات گفتگوی ظریف با رئیس دفتر سیاسی طالبان در تهران

به گزارش بانیما، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه در ادامه کوشش های ایران برای بازگشت صلح به افغانستان با ملابرادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان و هیات مذاکره کننده این گروه ملاقات و مصاحبه کرد.

جزئیات گفتگوی ظریف با رئیس دفتر سیاسی طالبان در تهران

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، در ادامه ملاقاتهای مسئولان و نماینده ویژه وزیر امور خارجه با مقامات مختلف افغانستان از جمله رئیس جمهوری، رییس هیات اجرایی، هیات صلح، رهبران جهادی و شخصیت های موثر در افغانستان، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه با ملابرادر رئیس دفتر سیاسی طالبان و سایر اعضای دفتر سیاسی و هیات مذاکره کننده طالبان در تهران ملاقات کرد.

وزیر امور خارجه در این ملاقات بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مساعدت به شکل گیری و تقویت گفت وگوهای بین الافغانی با مشارکت دولت و تمام نیروهای موثر سیاسی تاکید نمود. ظریف همچنین از آمادگی ایران برای گسترش همکاری های مالی و فرهنگی با کشور و مردم افغانستان بر اساس منافع مشترک همسایگی اطلاع داد.

این ملاقات در راستای کوشش های جمهوری اسلامی برای بازگشت صلح و ثبات به افغانستان انجام شد و مهمترین هدف آن ترغیب طرف های افغان به مصاحبههای بین الافغانی، تشویق به یافتن راه چاره مسائل به وسیله مصاحبه، حمایت از تمام نیروهای افغان برای یافتن فصل مشترک همکاری در بیرون رفتن نیروهای خارجی و امنیت افغانستان پس از خروج نیروهای خارجی اعلام شده است.

جمهوری اسلامی ایران همیشه بر لزوم نقش آفرینی گروه های افغانستانی با مشارکت و موضوع دولت این کشور برای گفت و گو و حل مسائل افغانستان و تامین امنیت تاکید نموده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 6345

به "جزئیات گفتگوی ظریف با رئیس دفتر سیاسی طالبان در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات گفتگوی ظریف با رئیس دفتر سیاسی طالبان در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید