جزئیات تازه از تعرفه رایگان برق

به گزارش بانیما، سخنگوی صنعت برق گفت: پاداش مدیریت مصرف متناسب با هزینه های تامین برق است که رقم آن جذابیت بیشتری دارد، حتی برای بعضی مشترکین می تواند از وزارت نیرو و صنعت برق بستان کاری ایجاد کند.

جزئیات تازه از تعرفه رایگان برق

به گزارش ایلنا، مصطفی رجبی مشهدی درباره اخباری مبنی بر متوقف شدن طرح برق امید گفت: بر اساس تکلیف بند ی تبصره 8 قانون بودجه سال 1400؛ وزارت نیرو مکلف شده بود که تعرفه برق را در بخش خانگی به گونه ای اصلاح کند تا کسانی که 50 درصد زیر الگوی مصرف منطقه مقدار مصرف خود را کاهش دهند و یا تحت پوشش کمیته امداد و سازرمان بهزیستی باشند با تعرفه برق صفر و رایگان محاسبه شوند. اکنون این رویه دو تغییر داشته یکی اینکه سطح الگوی کم مصرفی افزایش پیدا نموده قبلا در ماه های غیرگرم 80 کیلووات ساعت و در ماه های گرم 100 کیلووات ساعت بود که این اعداد به 100 کیلووات ساعت و 150 کیلووات ساعت افزایش پیدا نموده، تغییر دوم اینکه مشترکین تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از تعرفه برق صفر و یا رایگان استفاده می نمایند.

وی اضافه نمود: برای کسانی که مقدار مصرف برق زیر الگوی منطقه داشته باشند تغییر تعرفه را شاهد نخواهیم بود و همان تعرفه قبل است و کسانی که بیش از الگوی هر منطقه مصرف داشته باشند متناسب با افزایش مصرف مازاد بر الگو به صورت پلکانی افزایش تعرفه خواهند داشت.

سخنگوی صنعت برق گفت: تعرفه های برق متناسب با هزینه های تامین انرژی تنظیم شده و در تصویب نامه ای که به وسیله دولت در روز یکشنبه هفته گذشته به تصویب رسید، قابلیت اجرا پیدا نموده است.

وی با بیان اینکه طرح از ابتدای بهمن ماه عملیاتی و اجرا می گردد، تاکید نمود: اکنون وزارت نیرو باید سیستم های خود را مجددا بر اساس صورتحساب نو تنظیم کند و بعلاوه آموزش همگانی در جهت کاهش مصرف داشته باشد.

رجبی مشهدی یادآور شد: طی یک سال گذشته بیش از 10 میلیون مشترک حداقل برای یک بار توانسته اند از تعرفه رایگان و صفر استفاده نمایند.

وی بیان داشت: پیش بینی می گردد که طرح نو حداقل 10 درصد کاهش مصرف را در پی داشته باشد، در این طرح پیش بینی شده کسانی که مصرف خود را نسبت به دوره مشابه در ماه های گرم کاهش دهند و برق مصرفی زیر الگوی مصرفی هر منطقه داشته باشند از پاداش مدیریت مصرف برخوردار شوند.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: پاداش مدیریت مصرف هم متناسب با هزینه های تامین برق است که رقم آن جذابیت بیشتری دارد، حتی برای بعضی مشترکین می تواند از وزارت نیرو و صنعت برق بستان کاری ایجاد کند که خود می تواند انگیزه ای برای مشترکان پرمصرف باشد تا نسبت به کاهش مصرف و صورت حساب خود اقدام نمایند و هم اینکه کسانی که زیر الگو هستند کوشش نمایند تشویق هایی را که در تعرفه نو پیش بینی شده دریافت نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 4 اسفند 1400 بروزرسانی: 4 اسفند 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 18857

به "جزئیات تازه از تعرفه رایگان برق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تازه از تعرفه رایگان برق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید