تهمتن چه فرقی با قوی ترین مردان ایران دارد؟

به گزارش بانیما، تهیه کننده مسابقه تهمتن که برنامه اش مدتی است از شبکه نسیم پخش می گردد، اصلی ترین هدف این مسابقه را ترویج زندگی سالم توأم با ورزش همراه با نگاهی به فرهنگ پهلوانی مطرح کرد.

تهمتن چه فرقی با قوی ترین مردان ایران دارد؟

به گزارش خبرنگاران، پخش مسابقه تلویزیونیتهمتن از 28 آبان سال جاری در شبکه نسیم شروع شده است. این مسابقه آدینه و شنبه ساعت 23 به روی آنتن می رود. تهمتن در 100 قسمت با حضور 256 ورزشکار از سراسر کشور در چهار گروه فراوری شده است. آیدین ختایی و بهداد سلیمی اجرای این مسابقه ورزشی را برعهده دارند.

رضا نصیری که با برنامه تقاطع فرهنگ رادیو گفت وگو صحبت می کرد، به سابقه فراوری این برنامه خانوادگی در شبکه نسیم اشاره نمود و شرح داد: زمانی که مسابقه کودک شو را طراحی کردیم و در اردیبهشت ماه شاهد انتها آن بودیم، درصدد تغییر فضا برآمدیم تا مسابقه ای فراوری گردد که قشر جوان و نوجوان را درگیر کند. مسابقه نام آشنای قوی ترین مردان ایران، ماهیت کلی در حوزه زور آزمایی داشت ولی در مسابقه تهمتن لایه های دیگری از جامعه را نیز درگیر ورزش می کنیم.

به گفته وی جنس ورزش های مورد نظر این مسابقه، نقش پررنگی در پیشبرد هدف اصلی این برنامه تلویزیونی دارد، به گونه ای که بیشتر رشته های ورزشی را در بر می گیرد که شامل ورزش های رزمی، بدنسازی، صخره نوردی و... است.

او یادآور شد: این رشته های ورزشی نیم نگاهی به آمادگی جسمانی شرکت کننده ها خواهند داشت. از سویی دیگر این برنامه کوشش دارد نماد پهلوانی و جوانمردی را پر رنگ کند و بدین منظور در تیتراژ ابتدایی، در حرکتی نمادین، برنامه به کارگران ایران زمین تقدیم شده است.

تهیه کننده مسابقه تهمتن بعلاوه گفت: زمانی که در حال طراحی فضاهای مختلف مسابقه بودیم، این جرقه در فکر تیم سازنده زده شد که در شرایط نامساعد مالی، قشری زحمت کش را در نظر بگیرند، یعنی کارگران عزیز که چرخ صنعت و کشت و فراوری کشور را پیش می رانند.

نصیری معتقد است: کارگران، تهمتن های واقعی ایران زمین هستند و بی هیچ ادعایی، چرخ زندگی خانواده خود و دیگر افراد جامعه را پیش برده و تک تک ما به این بزرگان مدیون هستیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 بهمن 1400 بروزرسانی: 13 بهمن 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 18615

به "تهمتن چه فرقی با قوی ترین مردان ایران دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهمتن چه فرقی با قوی ترین مردان ایران دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید