تلویزیون را دوست دارم اما رادیو برایم عزیزتر است، چالش اجرای رادیویی با ماسک به روایت مجری پارک شهر!

به گزارش بانیما، مجری برنامه پارک شهر رادیو تهران از چالش اجرای رادیویی همراه با ماسک می گوید.

تلویزیون را دوست دارم اما رادیو برایم عزیزتر است، چالش اجرای رادیویی با ماسک به روایت مجری پارک شهر!

گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، سیدمرتضی حسینی؛محمدحسین امیدی از مجریان جوان و خوش صدای رادیو است که از سال 1389 کار خود را در شبکه رادیویی تهران شروع نموده است. او در ماه رمضان سال جاری در اولین تجربه تلویزیونی خود، اجرای برنامه زنده خرم شهر به عنوان ویژه برنامه افطار شبکه سلامت را به عهده داشت.

امیدی در تبادل نظر با خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران درباره فعالیت های جاری خود در رادیو گفت: همچنان اجرای برنامه صبحگاهی پارک شهر و همچنین برنامه بیدارباش تهران و بازار تهران را در رادیو تهران به عهده دارم؛ ضمن این که با اجرای نوبت شامگاهی یکشنبه شب های رادیو پیغام نیز در خدمت مخاطبین هستم.به تازگی اجرای برنامه شب آفتابی رادیو اقتصاد را هم به عهده گرفته ام. موضوع این برنامه درباره کسب و کارهای جدید و کارآفرینی است. برنامه قدیمی و پرمخاطبی است که به تازگی افتخار همکاری با آن را داشتم.

فعلاً بر روی رادیو تمرکز نموده ام

وی در پاسخ به این پرسش که بعد از اجرای برنامه خرم شهر آیا برای ادامه فعالیت در تلویزیون برنامه ریزی داشته است یا خیر نیز گفت: پیشنهاداتی داشتم که به دلیل اختلاف سلیقه یا عدم هماهنگى با برنامه هایم در رادیو امکان همکارى نداشتم و با توجه به این موضوع ترجیح دادم فعلاً کار نکنم و بر روی رادیو و تحصیل تمرکز کنم.

امیدی اظهار کرد: راستش با این که اجرا در تلویزیون را دوست دارم، اما این طور هم نیست که عطش اجرا جلوی دوربین داشته باشم و بخواهم با هر شرایطی کار کنم. چه بسا اگر اجرای رادیویی و تلویزیونی را در دو کفه ترازو بگذارم، کفه رادیو برایم سنگین تر باشد چرا که اصالت آن برایم بسیار قابل احترام است و البته از آنجایى که نقطه ى شروع فعالیتم در رسانه رادیو بوده به آن تعلق خاطر خاصى دارم.

تجربه خوشایند خرم شهر و تفاوت اجرا در رادیو و تلویزیون

وی درباره اجرای ویژه برنامه افطار شبکه سلامت هم گفت: برنامه خرم شهر تجربه خوبی بود و بعضی قسمت های آن واقعاً در فضای مجازی خیلی دست به دست شد و بازنشر زیادی داشت. طبیعی است که چون برنامه در زمان افطار و از شبکه سلامت پخش می شد، در مقایسه با شبکه های دیگر بیننده کمتری داشته باشد، اما برای من کار با یک گروه جوان و پویا تجربه خوشایندی بود. مثل هر تجربه اول در هبرطرفالیتی کارم یک سری ایرادات داشت که حداقل برای خودم روشن تر شد تا گام های بعدی را با قدرت بیشتری بردارم.

مجری برنامه رادیویی پارک شهر در باره مقایسه اجرای تلویزیونی و رادیویی نیز گفت: اجرای هرکدام از این دو قالب رسانه ای سختی های خاص خود را دارد.در رادیو، صدا تنها ابزار مجری برای برقراری ارتباط با مخاطب است و این کار را سخت می نماید اما در تلویزیون شما از تصویر و حالت چهره و زبان بدن هم استفاده می کنید؛ ضمن این که آیتم هایی هم که پخش می گردد تصویری است و در نتیجه، این ابزار ارتباطی گسترده تر و خوش آب ورنگ تر می گردد.

وی مطرح نمود: از سوی دیگر، در تلویزیون مسئولیت مجری سنگین تر است؛ طرز نشستن، شیوه نگاه به دوربین و تبادل نظر با مهمانان ظرایفی دارد که در رادیو خیلی مدنظر نیست. در رادیو پوشش شما برای مخاطب اهمیت ندارد، اما در اجرای تلویزیونی انتخاب لباس مناسب و گریم و مقدمات اجرا، کار را سخت می نماید و قاعدتاً استرس آن هم بیشتر است. با این حال و با این که خرم شهر کار اول من بود اما آنقدرها هم برایم سنگین و پرفشار نبود.راستش اصولاً آدم خونسردی هستم!

در محل کار به رعایت اصول بهداشتی معروفم!

این مجری رادیو درباره چگونگی فعالیت در روزهای کرونایی نیز گفت: راستش از همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا، برای رعایت اصول پیشگیرانه خیلی حساس بودم و اتفاقاً در محیط کار در این زمینه معروف هستم! همواره یک اسپری ضدعفونی در دستم بود و سعی می کردم که به اماکن شلوغ نروم ، در ابتدا یک مقدار برای ماسک زدن مقاومت داشتم و حس خوبی به من نمی داد، اما بعد از مدتی از ماسک هم استفاده کردم و این روزها هم که هرجایی که می روم حتما ماسک به صورت دارم.

امیدی اضافه نمود: من و تعداد بسیارى از همکارانم به اقتضای کاری که در رسانه داریم، این چند ماه را سرکار بودیم. یعنی حتی در آن دروه کوتاهی که اغلب فعالیت ها به خاطر شرایط نیمه قرنطینه متوقف بود،کار ما در رادیو تعطیل نشد. البته اقتضای کار در رسانه های فراگیر همین است. بنابراین توقف یا تغییر خاصی از این حیث در فرایند کاری من ایجاد نشد؛ اما به هرحال این شرایط نامطلوب ما را هم ناراحت می کرد و سعی همه ما این بوده و هست که تا آن جایی که می توانیم برای برطرف این شرایط در کنار مردم باشیم و اطلاع رسانی کنیم.

اجرا با ماسک سخت است، اما چاره ای نداریم

امیدی با اشاره به این که این روزها مثل اغلب هموطنان برای شکستن زنجیره کرونا در اماکن عمومی حتماً از ماسک استفاده می نماید اضافه نمود: در روزهایی که در استودیو تنها هستم طبیعی است که نیازی به ماسک زدن ندارم، اما وقتی اجراها دونفره می گردد یا مهمانی در استودیو حضور دارد ماسک می زنم.

وی اضافه نمود: اجرا همراه با ماسک تنفس را یک مقدار سخت نموده و گرمایی که در اطراف بینی و دهان ایجاد می نماید گاهی آزاردهنده می گردد، اما چاره ای نیست و ناگزیر هستیم و امیدواریم که این شرایط عجیب وغریب هرچه زودتر بگذرد. چندروز پیش در رادیو هم گفتم که سال گذشته همین موقع اصلاً تصور نمی کردیم که اوضاع این طوری گردد، اما به هرحال باید با رعایت شرایط و اصول بهداشتی به زندگی روزمره هم ادامه دهیم.

4104/

ای جان مجری عزیز

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 12047

به "تلویزیون را دوست دارم اما رادیو برایم عزیزتر است، چالش اجرای رادیویی با ماسک به روایت مجری پارک شهر!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلویزیون را دوست دارم اما رادیو برایم عزیزتر است، چالش اجرای رادیویی با ماسک به روایت مجری پارک شهر!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید