تقویت گردشگری اقتصاد هرمزگان را متحول می سازد

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران، محمدامین صباغی زاده در بیستمین نشست شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی ضمن تبریک روز خبرنگار به جهادگران عرصه قلم اظهار داشت: در شرایط کنونی که بیگانگان عملا جنگی اقتصادی را با ابعاد وسیع بر کشور تحمیل کرده اند و بدنبال محو تمامی فرصت های اقتصادی در داخل و خارج کشور می باشند باید به این نکته اذعان نمود که راه سختی در پیش رو است اما از این نکته نیز نباید غافل شد که کشور عزیز ما به اندازه ای تنوع منابع انسانی و مادی دارد که می تواند با استفاده از این ظرفیتهای موجود و خلق ظرفیتهای جدید را خود را در این نبرد اقتصادی به سوی قله توسعه و سربلندی ادامه دهد.

تقویت گردشگری اقتصاد هرمزگان را متحول می سازد

وی افزود: برخورد جدی حاکمیت با اخلال گران اقتصادی و از بین بردن زمینه های فساد و به تبع آن افزایش سرمایه اجتماعی می تواند این راه سخت را هموار نماید. دولت باید در اخذ سیاستهای ارزی ضمن از بین بردن زمینه های فساد و رانت به منافع بخش خصوصی نیز توجه نموده و زمینه های ادامه فعالیت این بخش را فراهم نماید.

صباغی زاده با بیان اینکه یکی از ظرفیتهای اقتصادی که متاسفانه از آن غافل مانده ایم و معمولا در حد حرف مطرح می شود صنعت گردشگری است، بیان داشت: بر اساس مطالعات انجام شده در عصر حاضر بعد از صنعت نفت و خودرو سازی، صنعت گردشگری رتبه سوم را در ایجاد شغل و افزایش سرمایه را دارا می باشد و این صنعت ضمن درآمد زایی بسیار گسترده موجب نزدیکتر شدن ملل، اقوام و فرهنگها به یکدیگر شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندرعباس تاکید کرد: استان هرمزگان به عنوان یکی از قطب های گردشگری ظرفیتهای بالقوه مناسبی در اختیار دارد و برای استفاده از مزایای این صنعت لازم است که موانع و مشکلات را برطرف نموده و با انجام سرمایه گذاریهای لازم زمینه توسعه این صنعت را گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه سرمایه گذاریهای بخش عمومی برای توسعه زیرساختهای صنعت گردشگری مغفول مانده است و ما در همین نشست اعلام می داریم که بخش خصوصی استان آماده هر گونه همکاری برای حضور در عرصه فعالیت در زمینه توسعه گردشگری استان است.

راه اندازی خط پرواز بندرعباس به مسقط ضرورتی انکارناپذیر است

مسئول میز تخصصی عمان نیز در ادامه این نشست گفت: خط پرواز بندرعباس به مسقط در گذشته در بندرعباس وجود داشت که به دلایلی به کیش منتقل شد.

ایمان جمالی افزود: امروز پیش از هر زمان دیگر جای خالی این پرواز در فرودگاه بین المللی بندرعباس احساس می شود و ما فعالان اقتصادی مصر هستیم که این پرواز مجددا با هفته ای دو پرواز راه اندازی شود.

وی ادامه داد: با گسترش مراودات تجاری ما با کشور عمان باید خط کارگو این پرواز نیز راه اندازی شود تا بتوانیم در مباحث صادراتی علاوه بر سرعت کیفیت را نیز تضمین کنیم.

جمالی تاکید کرد: ما می توانیم از ظرفیت های این پرواز در بحث ارتقا گردشگری سلامت نیز استفاده نماییم.

مهمانسراهای دولتی عملا بخش خصوصی را متضرر کرده است

عباس براهیمی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی بندرعباس نیز در ادامه این نشست گفت: وجود متعدد مهمانسراهای دولتی عملا عرصه را بر بخش خصوصی تنگ کرده است.

وی با بیان اینکه استان هرمزگان بیشتر مسافرپذیرا ست، بیان داشت: صنعت گردشگری یک فرآیند فرابخشی است که باید بر اساس اصول و قوانین جهانی اداره شود.

براهیمی با بیان اینکه در کشور ما و به تبع در استان هرمزگان همه کارها توسط بخش دولتی انجام می شود، اضافه کرد: متاسفانه بخش دولتی در تمامی عرصه ها ورود کرده که باعث آسیب جدی به بخش خصوصی می شود.

وی افزود: حاکمیت باید بسته های حمایتی را به سرمایه گذاران بخش خصوصی ارائه دهد و صنعت گردشگری نیز به عنوان سومین صنعت برتر جهان می تواند علاوه بر شکوفایی اقتصاد پیامدهای خوب اجتماعی را نیز به دنبال داشته باشد.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 21 مرداد 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 72

به "تقویت گردشگری اقتصاد هرمزگان را متحول می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت گردشگری اقتصاد هرمزگان را متحول می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید