تقویت همکاری با شرکت آب و فاضلاب برای حفاظت از کشمش تپه ماکو

به گزارش بانیما، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی بر لزوم همکاری این اداره کل با شرکت آب و فاضلاب استان برای حفاظت از بنای تاریخی کشمش تپه ماکو تاکید نمود.

تقویت همکاری با شرکت آب و فاضلاب برای حفاظت از کشمش تپه ماکو

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی این استان روز پنجشنبه 29 خرداد 99 در نشست با با علیرضا رضوی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با موضوع حل مشکل آب شرب مردم روستایی کشمش تپه بدون وارد آمدن خسارت به تپه باستانی به همین نام، گفت وگو کرد.

او در این ملاقات اظهار کرد: کشمش تپه ماکو یکی از تپه های باستانی استان بوده که متعلق به دوره اورارتوها بوده و در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

جباری اضافه نمود: برای همین منظور حفاظت از این بنای تاریخی ضرورت داشته و در حال حاضر که شرکت آب و فاضلاب استان در نظر دارد برای تامین آب شرب مردم روستا بر روی این تپه منبع آب ایجاد کند که انجام این کار موجب آسیب وارد آمدن به تپه خواهد شد.

او توضیح داد: این جلسه برای همین منظور برگزار شده است تا با تعامل و هم اندیشی راهکار های جایگزینی ایجاد گردد که مانع از حفاری و تخریب تپه گردد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در این جلسه بر لزوم همکاری با میراث فرهنگی استان تاکید و عنوان نمود: این شرکت چندین راهکار برای این کار پیشنهاد داده است که امیدواریم با بازدید کارشناسان باستان شناسی، نظر آنها نیز در این خصوص ارائه شده و بتوان تصمیم گیری های لازم را انجام داد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 10233

به "تقویت همکاری با شرکت آب و فاضلاب برای حفاظت از کشمش تپه ماکو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت همکاری با شرکت آب و فاضلاب برای حفاظت از کشمش تپه ماکو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید