رونق گردشگری زعفران در تربت حیدریه و زاوه

به گزارش بانیما، خبرنگاران: همزمان با فصل برداشت زعفران 24 تور گردشگری داخلی و خارجی از مزارع زعفران شهرستان های تربت حیدریه و زاوه بازدید کردند.

رونق گردشگری زعفران در تربت حیدریه و زاوه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع تربت حیدریه گفت: همزمان با شروعبازدید 24 تور گردشگری داخلی و خارجی از شهرستان های تربت حیدریه و زاوه برداشت زعفران در منطقه تربت حیدریه و زاوه که از اواخر مهرماه شروع و تا اوایل آذرماه به طول انجامید، تور های گردشگری داخلی و خارجی در قالب تور های گردشگری تفریحی، علمی پژوهشی یا تجاری از مزارع زعفران بازدید کردند.

علی محمدی اضافه کرد: این گردشگران علاوه بر بازدید از مزارع زعفران و مراحل جمع آوری و فرآوری گل ها، از موزه زعفران، بزرگ ترین بازار گل کشور، پژوهشکده زعفران، مراحل فرآوری زعفران، شرکت های زعفرانی آشنا و با دمنوش ها و غذا های زعفرانی پذیرایی شدند.

وی گفت:بازدیداز سایر جاذبه های تاریخی و گردشگری، کارگاه های صنایع دستی و اقامتگاه های بوم گردی، برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره ها نیز در برنامه تور های گردشگری برنامه ریزی شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع تربت حیدریه اضافه کرد: از دیگر برنامه های مرتبط با زعفران در این شهرستان، تهیه برنامه های مستند از جمله مستند حولی همسده با رویکرد معرفی زعفران و تاریخی جاذبه های گردشگری و اجرای برنامه های رادیویی، برگزاری جشن ملی عکس زعفران و … بوده است

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 11 آذر 1401 بروزرسانی: 11 آذر 1401 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 21567

به "رونق گردشگری زعفران در تربت حیدریه و زاوه" امتیاز دهید

1 کاربر به "رونق گردشگری زعفران در تربت حیدریه و زاوه" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونق گردشگری زعفران در تربت حیدریه و زاوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید