تغییر مقطع رشته داروسازی از دکترای عمومی به کارشناسی صحت ندارد

به گزارش بانیما، معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: تغییر مقطع رشته داروسازی از دکترای عمومی به کارشناسی کاملا بی اساس بوده و هیچگونه تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است.

تغییر مقطع رشته داروسازی از دکترای عمومی به کارشناسی صحت ندارد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه تاسیس مقطع کارشناسی داروسازی، صحت ندارد؛ گفت: در روز های اخیر شایعاتی مبنی براین که مجوز پذیرش دانشجو برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته داروسازی در کشور صادر شده در جامعه مطرح و نگرانی هایی را برای دانشجویان و جامعه پزشکی و داروسازی کشور به همراه داشته است، در حالی که این موضوع کاملا بی اساس بوده و هیچگونه تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده و مصوبه ای در این ارتباط نداشته ایم.

وی ادامه داد: اصولا بحث تغییر مقطع رشته داروسازی از دکترای عمومی به کارشناسی به هیچ عنوان موضوعیت نداشته و وزارت بهداشت مخالف این موضوع بوده و خواهد بود.

معاون آموزشی وزارت بهداشت توضیح داد: تنها دوره موجود در رشته داروسازی برای تحصیل دانشجویان، اعم از دانشجویانی که به وسیله کنکور سراسری پذیرش می شوند و یا دانشجویانی که از دانشگاه های خارج از کشور که مورد تایید بوده و بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه به دانشگاه های داخل کشور منتقل می شوند، در دوره دکترای حرفه ای داروسازی بوده است.

حق دوست در انتها اعلام نمود: به همین دلیل حتی برای جابجایی دانشجویانی که واجد تمامی شرایط انتقال باشند و در خارج از کشور در مقطع کارشناسی داروسازی مشغول به تحصیل باشند، صرفا به دلیل تفاوت مقطع و عدم وجود مقطع کارشناسی داروسازی در کشور اجازه انتقال داده نمی گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 آبان 1400 بروزرسانی: 26 آبان 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7257

به "تغییر مقطع رشته داروسازی از دکترای عمومی به کارشناسی صحت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر مقطع رشته داروسازی از دکترای عمومی به کارشناسی صحت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید