تصاویر، پلیس یونان با مهاجران در مرز ترکیه درگیر شد

به گزارش بانیما، بعد از اقدام ترکیه در باز کردن مرز خود به روی مهاجران، امروز شنبه ماموران پلیس یونان با مهاجران در منطقه مرزی دو کشور درگیر شده و از گاز اشک آور استفاده کردند.

تصاویر، پلیس یونان با مهاجران در مرز ترکیه درگیر شد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به موازات ادامه هشدارهای آنکارا درباره باز شدن مرزهایش به روی مهاجران برای عبور به سمت کشورهای اروپایی، رسانه ها امروز شنبه از درگیری نیروهای پلیس یونان با مهاجران در نزدیکی مرز با ترکیه اطلاع داده اند.

به نوشته رویترز، نیروهای پلیس یونان به سمت مهاجرانی که از مرز ترکیه قصد ورود به این کشور را داشتند، گاز اشک آور شلیک نموده و با آنها درگیر شدند.

به دنبال درگیری های اخیر در ادلب سوریه که به کشته شدن 34 نظامی ترکیه انجامید، ترکیه مرز خودش را به روی مهاجران سوری باز نموده و به آنها اجازه داده راهی اروپا شوند.

استلیوس پتساس سخنگوی دولت یونان درباره حرکت مهاجران به سمت مرز گفت: دولت (یونان) هر آنچه که برای حفاظت از مرزهایش لازم باشد، انجام خواهد داد.

به گفته مقام های یونانی، طی 24 ساعت اخیر نیروهای امنیتی این کشور از کوشش 4000 نفر برای عبور از مرز و ورود به یونان جلوگیری نموده اند.

تصاویر شبکه تلویزیونی یونانی اسکای تی وی از منطقه مرزی کاستانیس نشان می دهد، ماموران پلیس ضد شورش یونان با استفاده از گاز اشک آور و درگیری با مهاجران مانع از ورود آنها به یونان شده اند.

یک شاهد عینی به رویترز اطلاع داد، به رسانه ها اجازه نزدیک شدن به مرز یونان داده نشده اما بوی گاز اشک آور در کل منطقه شدیدا استشمام می گردد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه طی یک سخنرانی مدعی شد حدود 18000 مهاجر از مرزهای این کشور عبور نموده و به سمت اروپا حرکت نموده اند.

درگیری پلیس یونان با مهاجران در مرز ترکیه در حالی انجام شده که روز گذشته کراسیمیر کاراکاچانوف وزیر دفاع بلغارستان اعلام نموده بود، پلیس مرزی این کشور از ورود دو گروه 30 نفری از مرزهای ترکیه به داخل خاک بلغارستان جلوگیری نموده است.

به گفته کاراکاچانوف ارتش بلغارستان آمادگی دارد 1000 نیروی نظامی را برای مقابله با ورورد مهاجران سوری، در مرزهایش با ترکیه مستقر کند (جزئیات بیشتر).

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 7291

به "تصاویر، پلیس یونان با مهاجران در مرز ترکیه درگیر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر، پلیس یونان با مهاجران در مرز ترکیه درگیر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید