تسریع تشخیص ابتلا به ویروس کرونا با یاری هوش مصنوعی

به گزارش بانیما، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، محققان یک برنامه هوش مصنوعی ساخته اند که با مطالعه عکس اشعه ایکس مربوط به قفسه سینه بیماران با سرعت بیشتری ابتلای آنان به ویروس کرونا را تشخیص می دهد.

تسریع تشخیص ابتلا به ویروس کرونا با یاری هوش مصنوعی

این برنامه توسط شرکت Zegami ساخته شده است. این شرکت یک مدل یادگیری ماشینی ابداع نموده که می تواند از روی تصاویر ابتلا به ویروس را شناسایی کند. البته به گفته محققان سازنده این فناوری، برای دستیابی به نتایج دقیق تر و بهتر باید سیستم هوش مصنوعی از طریق طیف وسیعی از عکس های اشعه ایکس مربوط به بیماران ویروس کرونا آموزش داده گردد.

آنها معتقدند این سیستم هوش مصنوعی در صورت دسترسی به تعداد کافی تصاویر اشعه ایکس می تواند بیماری را به طور کامل مطالعه کند.

رابرت نوبل مدیر ارشد اجرایی Zegami نیز از سازمان سلامت همگانی اکسفورد تقاضای دسترسی به عکس های بیشتری نموده تا سیستم هوش مصنوعی را آموزش دهد. به گفته شرکت سیستم هوش مصنوعی مذکور به رصد و تمایز ابتلا به کووید 19 با بیماری های دیگر ریه نیز یاری می نماید.

همچنین این سیستم یاری می نماید پزشکان پیشرفت بیماری در مبتلایان به ویروس را بهتر رصد نمایند. این فرایند به محققان یاری می نماید برنامه دقیق تری برای درمان بیماران ارائه نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 8698

به "تسریع تشخیص ابتلا به ویروس کرونا با یاری هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسریع تشخیص ابتلا به ویروس کرونا با یاری هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید