تحقق عدالت در سلامت نیازمند مشارکت همه دستگاه ها و مردم است

به گزارش بانیما، وزیر بهداشت گفت: تحقق عدالت در سلامت و اجتماعی شدن آن با همدلی و مشارکت واقعی و سالم همه دستگاه ها، گروه ها و اقشار مختلف جامعه رخ خواهد داد.

تحقق عدالت در سلامت نیازمند مشارکت همه دستگاه ها و مردم است

به گزارش خبرنگاران، دکتر سیدحسن هاشمی در پیامی به چهارمین همایش توجیهی - مشورتی معاونت اجتماعی در کلان منطقه پنج نظام سلامت کشور که در شیراز درحال برگزاری است، آورده است:

روسا، همکاران محترم دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی در کلان منطقه پنج نظام سلامت کشور

خوشا شیراز و وضع بی مثالش

خداوندا نگه دار از زوالش

برگزاری چهارمین نشست اجتماعی شدن سلامت در شیراز، شهر علم، فرهنگ، ادب و هنر با حضور روسا و همکاران دانشگاه/ دانشکده های کلان منطقه پنج سلامت کشور، موجب خرسندی فراون است. جغرافیایی متنوع از کرانه های خلیج همیشه فارس تا بلندی های سرفراز زاگرس و دنا، که با غنای فرهنگی، زبانی، قومی و مذهبی درخور توجه و شیوه زیست روادار ایشان در کنار یکدیگر، نمونه جامعه ای سالم، خونگرم و برخوردار از زندگی اجتماعی پویا و سرزنده است. مطالعه این همه، الگو و مدلی شایسته برای مدیران و دست اندرکاران و همکاری های بین بخشی به دور از هرگونه نگرش جزیره ای و در راستای سلامت همگانی است؛ چراکه تحقق عدالت در سلامت و اجتماعی شدن آن با همدلی و مشارکت واقعی و سالم همه دستگاه ها، گروه ها و اقشار مختلف جامعه رخ خواهد داد.

باید یادآوری کرد که پیش از همکاری های بین بخشی، باور و شناخت مدیران و دست اندرکاران نظام سلامت از اجتماعی شدن سلامت، اهداف و راهبردهای آن، در ژرفا بخشیدن و نهادینه کردنش بسیار مهم و حیاتی و نشست های زنجیره ای معاونت اجتماعی در کلان مناطق آمایشی کشور بدین منظور است.

آموزش های مستقیم و غیرمستقیم و فرهنگ سازی با بهره گیری از ابزار و رسانه های گوناگون هنری و فرهنگی در ارتقای سواد و سلامت همگانی و اجتماعی شدن آن بسیار موثر و پیش برنده است. چه خوب که در مهد فرهنگ و تمدن ایران که مزین به حضور مبارک سومین حرم اهل بیت، شاه چراغ (ع) است در کنار دیگر جوانب و ملزومات اجتماعی شدن سلامت اعم از جوامع محلی و کانون های سلامت، همکاری های بین بخشی و مشارکت پذیری در سطوح مختلف و غیره، به این مقوله به صورت مبسوط پرداخته و راه کارهای تاثیرگذاری و پیش رفت هر چه بیشتر در این زمینه آنالیز و ارزیابی گردد.

امید که روسا، معاونان اجتماعی و بهداشت دانشگاه/ دانشکده ها و مدیران شبکه های بهداشت و درمان قطب پنجم با حضور گرم و مشارکت فعال خود در این همایش، راهگشایی و پرباری آن را بیش از پیش، تضمین نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 323

به "تحقق عدالت در سلامت نیازمند مشارکت همه دستگاه ها و مردم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق عدالت در سلامت نیازمند مشارکت همه دستگاه ها و مردم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید