تجهیزات دفاعی آمریکا به دست طالبان افتاده است

به گزارش بانیما، مشاور امنیت ملی کاخ سفید تأیید کرد که تعدادی از تجهیزات دفاعی ایالات متحده که در اختیار نیروهای امنیتی افغانستان قرار گرفته بود در واقع به وسیله طالبان مصادره شده است.

تجهیزات دفاعی آمریکا به دست طالبان افتاده است

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید بایدن، در یک جلسه خبری تأیید کرد که نیروهای طالبان پیروز شده اند میزان مناسبی از تجهیزات نظامی آمریکا را از نیروهای امنیتی افغان در دست بگیرند.

سالیوان به خبرنگاران گفت: ما به طور واضح تصویری کامل از جایی که همه تجهیزات دفاعی از دست رفته نداریم، اما مطمئناً میزان قابل توجهی از آن به دست طالبان افتاده است. بدیهی است، ما این حس را نداریم که آن ها به آسانی آن را در فرودگاه به ما تحویل می دهند.

سالیوان از اظهارنظر در خصوص شرایط اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان خودداری نموده و گفت: در حال حاضر غنی دیگر یک فاکتور نیست. او پست خود را رها کرد و در میان ورود طالبان به مرکز از کشور گریخت.

سالیوان درباره روابط بین طالبان و گروه تروریستی داعش تاکید نمود که به احتمال زیاد هیچ نوع رابطه همزیستی با توجه به اینکه این دو دارای سابقه نسبتاً مستند مبارزه با یکدیگر هستند، ایجاد نمی گردد. وی به خبرنگاران گفت: من هیچ رابطه همزیستی را در آنجا پیش بینی نمی کنم، اگرچه این ها سناریوهای احتمالی هستند، بنابراین باید ببینیم اوضاع چطور پیش می رود.

وی توضیح داد که همه غیرنظامیان آمریکایی و اتباع افغان دارای ویزا از فرودگاه بین المللی حامد کرزای با هواپیما منتقل می شوند. وی گفت: من در خصوص فرضیات اظهارنظر نمی کنم.

dorezamin.com: بیاید با هم به دور زمین چرخی بزنیم و همه چیز را از نزدیک ببینیم

منبع: فرارو
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: banima.ir شناسه مطلب: 16939

به "تجهیزات دفاعی آمریکا به دست طالبان افتاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیزات دفاعی آمریکا به دست طالبان افتاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید